Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjenner en person som har røyket hasj nylig. Han har blitt innrullert nå til august. Han lurte på om det er noen muligheter for at de finner ut dette? Blodprøver etc?

8985000[/snapback]

Jeg tror ikke det oppdages så lenge i etterkant. Spurte en lege om dette ganske nylig nemlig. Ikke at jeg er i faresonen altså, bare lurte på. :ph34r:

8985676[/snapback]

 

Utfra hva jeg kjenner til, kan det spores 3 - 6 uker på urinprøven som taes. Men fagpersoner kan sikkert gi et mer nøyaktig svar.

Lenke til kommentar

Men ingen får til å spare alle dagpengene til slutten av året, har jeg hørt :p

 

Men skal nå prøve å spare litt, skal ha bil!

 

Dessuten, er vel ikke store greiene å bruke de på oppe i bardufoss uansett ^^

 

Men de øka nettop dagpengene til 130kroner dagen, og dimmepengene til litt under 24 tusen.

Lenke til kommentar
Når jeg var inne var hasjbruk utrolig vanlig på øvelser. Nesten skremmende å se. "Alle" hadde det liksom. Men det er vel 10 år siden, de har vel kjørt noe holdningsendringskampanjer siden den tid?

8987776[/snapback]

 

Tja, urinprøver med jevne mellomrom, kontroll med narkohund ved innrykk pluss et par ganger ila. året, en MP-razzia eller to ila. året, en svært understreket nulltoleranse, Narko Nord/Sør rett rundt hjørnet og en flere timer lang brief for befal før hvert innrykk for at de skal vite hva de skal se etter... Kan vel kanskje si at ting har endret seg litt, ja ;)

Lenke til kommentar

De er egentlig flinke med å gi ut penger, selv om 130kroner dagen ikke er allverden(Men dimmepengene hjelper utrolig på).

 

Noen som vet hva som er lønna hvis man velger å ta en periode i feks. afghanistan?

 

Hvis jeg får det tilbudet etter endt førstegangstjeneste skal jeg jaggu ta det. Det virker intressant og som en opplevelse jeg neppe vil være uten.

Lenke til kommentar
Er det mulig å ta et halvt/et år med utenlandstjeneste etter førstegangstjenesten? Evt. hvor mye kan man regne med å tjene? Vurderer dette selv; både fordi det er en erfaring og jeg kan tjene penger til å finansiere utdannelsen min.

 

Er disse pengene forresten skattefri, som førstegangstjenesten?

:)

8988381[/snapback]

Når du er vervet har du vanlig lønn, og det er dermed ikke skattefritt.

Lenke til kommentar
Pluss, at det setter spor i håret, som sitter der ganske lenge vistnok.

 

Men så sjekker de ikke det da.

 

Loomy, fått vite hvilket kompani du havnet i? Kp 3 her :)

Øhhja, det var vel 3ern her og. Hadde vært kult med C-lappen :hmm: Håper det blir muligheter for det.

Lenke til kommentar
Er det mulig å ta et halvt/et år med utenlandstjeneste etter førstegangstjenesten? Evt. hvor mye kan man regne med å tjene? Vurderer dette selv; både fordi det er en erfaring og jeg kan tjene penger til å finansiere utdannelsen min.

 

Er disse pengene forresten skattefri, som førstegangstjenesten?

:)

8988381[/snapback]

Når du er vervet har du vanlig lønn, og det er dermed ikke skattefritt.

8988448[/snapback]

 

Er det ikke noe opplegg med at så lenge det er i utlandet så er det skattefritt?

Lenke til kommentar
Pluss, at det setter spor i håret, som sitter der ganske lenge vistnok.

 

Men så sjekker de ikke det da.

 

Loomy, fått vite hvilket kompani du havnet i? Kp 3 her :)

Øhhja, det var vel 3ern her og. Hadde vært kult med C-lappen :hmm: Håper det blir muligheter for det.

8988613[/snapback]

Ja, var jo snakk om noe at vi kunne søke oss etter rekrutten, men usikker på hva/hvor. Får nok vite det når vi kommer opp dit.

 

La deg til på msn btw :)

Lenke til kommentar
heh lurer på hvordan det blir med jentene i millitæret. vil de få det noe annerledes enn oss gutta?

8989986[/snapback]

Jenter blir forskjellsbehandlet til en viss grad. De får mer penger (trusetillegg?), ofte egne kaserner/rom og dusj og bad osv, og de fleste (ikke alle) fysiske krav er lettere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...