Gå til innhold

Er Naruto en barneserie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Var i England for en uke siden, og der solgte de Naruto på DvD.

Stod aldersgrense 12+ på dem, men det er England, og de er ikke akuratt snill på aldersgrensen. tviler egentlig på at Norge hadde gitt noe lavere da, siden serien inneholder en del "sterke" hendelser. (setter sterke i hermetegn fordi jeg ikke finner noen bedre forklaring på det  :hrm: )

8509090[/snapback]

 

 

gud forbanne den dagen naruto går dubbet å sensurert på tv i norge!! :thumbdown:

Endret av steffler
Lenke til kommentar

mener å huske at noen sa at naruto var en barne-serie pga: at det lages figurer og leker, vell i bode er det en butikk som selger leke-figurer fra skrekkfilmer osv. så inn your face..

 

er synn at så mange hater naruto, det er jo så bra...

vell jeg er ikke den som bryr meg om folk som ville plaget meg for det.

Lenke til kommentar

Som de fleste her, syns jeg at Naruto (orginalen) passer best for de over 13 år. Lar ikke søsteren min på 10 år se det. Det er vel mest fordi det er masse blod, og Orochimaru's bortføring av smågutter er ikke akkurat noe for små barn? Barn som blir forlatt eller forsøkt drept av foreldrene sine? De forstår ikke sånn og ville heller hatt mer glede av Pokemon.

 

Vil bare si at japanere er mye flinkere enn amerikanere til å fremkalle følelser hos seerene med musikken og sånn. Elsker "Sadness and Sorrow" og "Loneliness" i Naruto!

Lenke til kommentar
Som de fleste her, syns jeg at Naruto (orginalen) passer best for de over 13 år. Lar ikke søsteren min på 10 år se det. Det er vel mest fordi det er masse blod, og Orochimaru's bortføring av smågutter er ikke akkurat noe for små barn? Barn som blir forlatt eller forsøkt drept av foreldrene sine? De forstår ikke sånn og ville heller hatt mer glede av Pokemon.

 

Vil bare si at japanere er mye flinkere enn amerikanere til å fremkalle følelser hos seerene med musikken og sånn. Elsker "Sadness and Sorrow" og "Loneliness" i Naruto!

9554304[/snapback]

Sadness and Sorrow er eid <3

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Som de fleste her, syns jeg at Naruto (orginalen) passer best for de over 13 år. Lar ikke søsteren min på 10 år se det. Det er vel mest fordi det er masse blod, og Orochimaru's bortføring av smågutter er ikke akkurat noe for små barn? Barn som blir forlatt eller forsøkt drept av foreldrene sine? De forstår ikke sånn og ville heller hatt mer glede av Pokemon.

 

Vil bare si at japanere er mye flinkere enn amerikanere til å fremkalle følelser hos seerene med musikken og sånn. Elsker "Sadness and Sorrow" og "Loneliness" i Naruto!

Sadness and Sorrow er eid <3

 

Yep;)<3

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Leste litt om at det var en barneserie eller noe. Er det det? Er det det samme som Pokemon? Jeg tror kun det er pokemon jeg har sett av japanske tegneserier, så hvis dere kan fortelle meg likheter og ulikheter med det, ville jeg blitt gllad.

Pokemon er en barneserie...

Naruto er litt mer action og er mer for ungdom, men det er litt for barnslig til tider...

Jeg digger det for det :)

Lenke til kommentar

Naruto er japansk Barne-TV, akkurat som Mumitrollet er Barne-TV her til lands. Det skal sies at japanere er vant til mer enn det vi er, men serien er absolutt ikke ment for et "eldre" publikum. Kjenner noen japanske foreldre, og i følge dem er de aller fleste 6-7-åringer i nabolaget deres opphengt i Naruto. Samtlige av mine små slektninger har hatt NULL problemer med serien (og ja, de forstår alt som foregår, jeg forklarer nemlig det hele), noe som også gjelder vennene deres. At det er blod gjør den ikke nødvendigvis til en ungdomsserie, det er bare vi som ikke er vant med slikt i den vestlige verden. Ærlig talt, noen av dere undervurderer grensen for hva små barn kan tåle.

 

Kjenner forresten en som har bodd hos en japansk familie, og som pleide å se Naruto med minstemann i huset. Under oppholdet lærte han visstnok at Naruto, Bleach og One Piece er blant det mest populære innen japansk Barne-TV. Så nei, jeg har ingen tro på at Naruto passer best for eldre, eller at det har en bestemt aldersgrense overhodet. Altfor mye taler i mot det.

 

EDIT: Jeg må bare spørre: HVORFOR er det et problem hvis Naruto dubbes og sensureres i Norge? Har ikke dere de subbede utgavene uansett? Tar dere noen direkte skade av at flere får sett serien?

Endret av RevX
Lenke til kommentar

RevX: Nå vet jeg personlig ikke så mye om selve serien, men det jeg har sett gjør at jeg kan sammenligne den som Dragon Ball / Z. Derfor tror jeg det er en liten "krig" mellom "otakuene" og "narutardsene". Sistenevnte mener jo selvsagt at Naruto er det beste som har hendt anime noensinne, men "otakuene" mener serien er en kreft for resten av det japanske markede, og setter dem selv i et dårlig lys. Derfor vil jeg gjette at de norske "narutardene" ikke vil ha en mer barnevennlig versjon enn det animen er, slik at det blir det nye Pokémon blandt yngre tv-tittere. Personlig tror jeg at norsk tv ville tjent en god del på å importere serien.

Poenget litt forkortet: Norsk fans av serien vil ikke bli plassert i samme bås som småunger, vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...