Gå til innhold

Er Naruto en barneserie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg var liten var Turtles, Transformers og Power Rangers mitt liv. Disse er helt klart barneserier, men de har vold og ødeleggelse i seg alle sammen. Kanskje litt mer blod og "realisme" i Naruto, men vil fortsatt påstå det er samme type serie som de nevnte.

 

Grunnen til at det er mindre blod og slikt i de amerikanske seriene er vel ikke noe dypere enn at USA er strengere på grensene man legger på program barn ser på en Japan er.

 

Når det er sagt, så blir det lagt såpass mange grenser på de nevnte programmene til at de kanskje blir for vannet ut til at de er verdt å se for oss voksne. Derfor er kanskje vi i vesten mer vant til et strengt skille mellom barne/voksen-programmer enn i Japan hvor de lager programmer for begge aldersgruppene.

 

Dette er forøvrig kun spekulering:)

Lenke til kommentar

- Jeg har ikke kilde, men jeg veit det. Jeg kjenner masse som har ser på Naruto, og alle er over 15 år. Jeg veit mange yngre ser på det også, og her i Norge er det jo ikke 7 åringer som sitter å laster ned? Og dessuten, Naruto går klokken 19:30 på en av de største kanelene i Japan. Det er ikke akkuratt barneTVtid.

 

- Ja, det er sant.

 

- Joa, sant det. Men den er faktisk rettet for den aldersgruppen jeg nevnte.

Lenke til kommentar
- Jeg har ikke kilde, men jeg veit det. Jeg kjenner masse som har ser på Naruto, og alle er over 15 år. Jeg veit mange yngre ser på det også, og her i Norge er det jo ikke 7 åringer som sitter å laster ned? Og dessuten, Naruto går klokken 19:30 på en av de største kanelene i Japan. Det er ikke akkuratt barneTVtid.

Hva vet du om hva som regnes som barne-TV-tid i Japan?

 

- Joa, sant det. Men den er faktisk rettet for den aldersgruppen jeg nevnte.

Modne barn er den største gruppen innen barne-TV-markedet? Nytt for meg, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg som så på Naruto som 11åring ler av de som sier det er 15+... Allikevel synes jeg at det kanske ikke er så lurt å se på for 6åringer. Men en barneserie vil jeg si det er, 11åringer må da regnes som barn.(13åringer og...)

 

Er 13 nå.

 

EDIT:

|

|

|

V Nei, vær så snill

Endret av someOen
Lenke til kommentar
Vel, i Japan blir det sendt som barneserie, men i Norge er sensuren mye kraftigere på slike ting. I Norge ville den gå som ungdomsserie, kanskje så mye som 15+ med alt blodet ;D. Synes den ligger midt i mellom egentlig.

 

2 feil der=P

1) i japan er det en ungdoms serie (selv om jeg personlig ikke setter forsell mellom ungdom og barn=P)

2) i norge har det 13+ (samma som i japan faktisk)

 

(btw; "alt det blodet"? ja, for naruto har jo SÅ mye blod da...)

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere?

 

Naruto Mangaen er skapt for unge voksene, eller modne barn.

Naruto Animeèn er ikke sendt i barneTV tid, slik som folk faktisk sier. Det er en ungdomsserie. Folk dør i den veldig ofte, også videre. Jeg tror ikke folk ville likt hvis Postman Pat skjøt i hjel katta si, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Hvorfor gidder dere?

 

Naruto Mangaen er skapt for unge voksene, eller modne barn.

Naruto Animeèn er ikke sendt i barneTV tid, slik som folk faktisk sier. Det er en ungdomsserie. Folk dør i den veldig ofte, også videre. Jeg tror ikke folk ville likt hvis Postman Pat skjøt i hjel katta si, for å si det mildt.

 

 

haha, kan se det for meg:p

Lenke til kommentar
Hvorfor gidder dere?

 

Naruto Mangaen er skapt for unge voksene, eller modne barn.

Naruto Animeèn er ikke sendt i barneTV tid, slik som folk faktisk sier. Det er en ungdomsserie. Folk dør i den veldig ofte, også videre. Jeg tror ikke folk ville likt hvis Postman Pat skjøt i hjel katta si, for å si det mildt.

At noen dør gjør det ikke automatisk til en "ungdomsserie" (ærlig talt så skiller jeg ikke mellom det og barneserier).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...