Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen sliter mye mer enn andre, det er noe som ødelegger for creative driverne... Programkonflikter er også mulig. Jeg syns produktet var konge, kan ikke sette noen fingrer på det. Alt funket perfekt etter avstallasjon av en codec pakke  :thumbup:

5517295[/snapback]

 

Ja, men man kommer vel fortsatt ikke bort ifra at creatives drivere ikke er like klippesolide som de burde være.

 

AtW

Lenke til kommentar
Creative kan seriøst brenne.....  :mad:

Quote: "Here's a good way to alienate your established user base: release a highly-touted new product that is incompatible with previously-released peripherals made by your very own company."

Go CREATIVE!

5525726[/snapback]

 

Noe som er enda verre, er at Creative ikke vil utgi spec's på den nye chip'en som sitter i X-Fi kortene. Dermed er man låst til Windows hvis man vil ha X-Fi. Skal man bruke GNU/Linux, BSD eller UNIX (spesielt Solaris), må man fortsatt bruke Audigy.

5525743[/snapback]

 

Jeg er overrasket over at det fremdeles finnes folk som er overrasket over dette... ;)

Lenke til kommentar
Noe som er enda verre, er at Creative ikke vil utgi spec's på den nye chip'en som sitter i X-Fi kortene. Dermed er man låst til Windows hvis man vil ha X-Fi. Skal man bruke GNU/Linux, BSD eller UNIX (spesielt Solaris), må man fortsatt bruke Audigy.

5525743[/snapback]

 

Jeg er overrasket over at det fremdeles finnes folk som er overrasket over dette... ;)

5526427[/snapback]

Er faktisk overrasket, fordi Creative har hatt en tradisjon ved at kortene deres er svært kompatible, og kan brukes i de fleste operativsystem. Men med X-Fi er det altså slutt. Kommer ikke til å kjøpe X-Fi før jeg ser at støtten er på plass. Skal tviholde på Audigy-kortene mine.

Lenke til kommentar
Er faktisk overrasket, fordi Creative har hatt en tradisjon ved at kortene deres er svært kompatible

5526673[/snapback]

Kompatible mot hva da? Seg selv? Kanskje det, men at de ikke klarer det en gang er bare et nytt, lite skritt på stigen.

 

Creative har jo en historie for å ikke følge standarder helt 100%.

Lenke til kommentar
Noen sliter mye mer enn andre, det er noe som ødelegger for creative driverne... Programkonflikter er også mulig. Jeg syns produktet var konge, kan ikke sette noen fingrer på det. Alt funket perfekt etter avstallasjon av en codec pakke  :thumbup:

5517295[/snapback]

Ja, men man kommer vel fortsatt ikke bort ifra at creatives drivere ikke er like klippesolide som de burde være.

 

AtW

5517302[/snapback]

Vel, jeg har i grunnen lagt merke til at Creative sine drivere har blitt bedre igjen etter at X-Fi kom ut. Men Audigy-serien har derimot vært kranglete, spesielt når man skulle prøve å laste ned en oppdatering av driveren. Svært ofte fikk man feilmelding om at den ikke fant noe lydkort, og måtte lure inn driverene manuelt. Dette var spesielt ille på de første Audigy, litt bedre på 2-utgavene. Men jeg hadde aldri slike driverproblemer på mitt gode gamle SB Live! kort... Derimot var SB 128 et rent helv... å få til å virke.

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

X-fi med frontpanel og egen trømtilførsel, holder ikke det heller? HD 595 er veldig tam når det gjelder bassen. Der får den juling av min koss porta pro, hehe. Men alt annet er headsettet som en gud. Jeg får prøve å plugge inn headsettet i anlegget mitt, se om det blir noe forskjell.

 

Edit: Den Headphone Amplifier som du linket opp var ikke så dyr heller :thumbup: Den kan vurderes, har nemlig sett et par til mange tusen kr.

 

Edit: Da fikk jeg testet på anlegget mitt, fikk fyldigere bass, men lydmessig var det ikke så mye forbedringer. Kan det være at din hd 595 er 300ohm, mens min hd 595 er med 50ohm. Det gjør din til tungdrevet ikke sant.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Porta Pro har for mye bass, omtrent som et par Cerwin Vega høyttalere. Men noen liker slik lyd også. :dontgetit:

 

Bruker selv Sennheiser 595 på X-Fi XtremeMusic og er svært fornøyd med lyden, men jeg skulle gjerne likt og prøvd det med en headset amp for å se om det hadde hjulpet noe. 595 er jo svært lettdrevne i forhold til en del andre headset, ikke minst eldre modeller fra samme produsent. Så jeg er i tvil om forsterkeren på lydkortet er tilstrekkelig eller ikke til å drive 595-settet.

 

Jeg har heller ikke hørt noe om at det skal være en egen forsterker innebygget i frontpanelet til Fatal1ty/Platinum kortene, vil tro at det bare er signalet fra lydkortet som blir ført videre, via et potmeter som lar deg justere volumet. Men her kan jeg selvsagt ta feil.

 

Det rimeligste jeg har sett i diverse webshops av hodetelefon forsterkere er Rega Ear.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke hørt noe om at det skal være en egen forsterker innebygget i frontpanelet til Fatal1ty/Platinum kortene, vil tro at det bare er signalet fra lydkortet som blir ført videre, via et potmeter som lar deg justere volumet. Men her kan jeg selvsagt ta feil.

 

Frontpanlet virker kun når jeg plugger på en strømkontakt, maken til den en disketstasjonen bruker. Så jeg vil tro at det er en liten forsterker innebygd der. Men jeg kan seff også ta feil. Noen som vet hva frontpanlet trenger strøm til? Den lyser iallfall ikke.

Lenke til kommentar
Porta Pro har for mye bass, omtrent som et par Cerwin Vega høyttalere. Men noen liker slik lyd også.  :dontgetit:

5534005[/snapback]

Jaha? Det er første gang jeg har sett Cerwin Vega sammenlignet med PortaPro. Hvis du synes det er mye bass, så ta av bassforsterkningen og nullstill EQ.

5534230[/snapback]

Vel, begge produktene leverer det man kaller "fargelagt" lyd, dvs mer bass enn det som egentlig er "riktig". Spør du meg er Porta Pro noe av det mest oppskrytte headsettet som er å oppdrive. Les en del av "brukertestene" så vil du se at flere er eninge med meg.

 

PS: Og ikke diss Cerwin Vega for å ha dårlig lyd :tease:

 

Ellers går det an å søke på www.head-fi.org/forums på både amps, headsets og bruk sammen med x-fi. Gutta der er rimelig seriøse "Head Hi-Fi fanatics" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...