Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

angående knitring. Tok tak i meg selv og tenkte å fikse det. hehe

 

Alt var installert, gamle og nye oppå der igjen. Fikk knitring, sprak i Bf2. Kun Bf2 som dere andre. Gikk inn i device manager og slettet kun drivere som var den nye. Gikk til creative siden og lastet ned den nye (samma) driveren på nytt. Nå funker faktsik Bf2 helt perfekt!! Unntatt at BF2 må skifte innstillingen selv så mic utgangen blir bak her.. Uff dårlig av EA synes jeg. Men dette er ikke X-fi kortet sin skyld hehe.

 

Grunnen til knitring er vel gamle drivere som krangler med de nye hvis dem er installert sammen. Jeg fjernet kun driveren, la programmene som ligger på cd`en ligge der og in den nye som sakt. Nå funker det.

 

Å lyden, Oh My God! Ble en ny verden, har ikke spilt på high før faktisk, glemt det helt. Lyden i våpnene nå er jo helt syke, skikkelig krutt! Er fornøyd her 98% hehe kun den micen som ikke lar seg spille med men det er ikke noe problem i grunn..

5489744[/snapback]

Når du bare har installert driveren, hvordan får du da skifta lydmodus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I skrivende stund så er det egentlig i dag jeg skal få X-Fi XtremeMusic. Men jeg sier i morgen førmiddag jeg da.

 

Gleder meg veldig til å få høre hva kortet gir fra seg! Bestillte et Logitech X-530 og kombinasjonen tror jeg vil være fabelaktig. Selv om de er billige, så måtte jeg bare skifte ut mitt gamle Creative Inspire 2.1 fra 2003. Kjøper et mye bedre sett senere, når budsjettet sier i fra! Hehe.

 

Men som dere andre sier: den knittre lyden! Skal bestille BF2 etter at jeg har fått meg ADSL. Det kommer sikkert til å skje med meg også. Akkurat nå så bruker jeg et intergrert lydkort på mitt Asus A7N8X Deluxe. Det er nVidia sine egne lyddriver, så jeg får håpe jeg ikke får de samme probleme som dere (avinnstalering av Audigy-drivere)

 

Som BanAnus sier, at man innstalerer en ny driver fra Creative.com skal egentlig fikse hele saken. Så da skal jeg innstalere det programmet som følger med, og på forhånd ha klart en ny driver.

 

Jeg gir en tilbakemelding på dette her, etter at jeg har vært på posten å hentet mine to dyreste produkter hittil i år :w00t:

 

Yes da! :yes:

 

God Kveld!

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Man har egentlig ikek behov for noe mer, men enkelte av de ekstra programmene er ganske morsome og bruke. Satte og testa ut de programmene som fulgte med cd'en. Og prøvde ut fjernkontrollen, virket kjempe bra. Så mange lydfunksjoner som jeg ikke har peiling på hva de brukes til engang, hehe. Tror jeg må lese litt om hva de er til.

Lenke til kommentar

Nå har jeg satt inn X-Fi XtremeMusic og jeg er meget imponert! Jeg innstalerte alt annet, untatt Audio driveren. Lastet heller ned den nye fra Creative.com med en gang, sånn at jeg fikk en oppdatering. Det funket!

 

Logitech er upåklagelig og kombinasjonen med X-Fi var faktisk fabelaktig :cool:

 

Prøvde også å tweake litt inne på THX programmet, og man kunne øke styrken på subwooferen med 15dB. Merket forskjell med engang. Pluss så har jeg på 24-bit lyd også, den satte jeg på 50%. Noen andre som har prøvd også?

 

Gi gjerne tilbake melding på hvordan du satte opp ditt system!

 

Jeg satte også Master volum på 50% (Kontrollpanel) og bassen på 50% (Kontrollpanel).

Subwooferen gir fra seg en ''dårligere'' lyd fra seg når jeg øker den fra kontrollpanelet. Det er bedre å tweake med X-Fi sine egne programvare!

 

Storartet kjøp! Angrer ikke en eneste krone! :thumbup:

Lenke til kommentar

Noe er ikke helt på stasjon her! Fikk tips om at knitringen kunne skyldes en eller annen konflikt, og at den beste løsningen kunne være å flytte kortet til en annen PCI slot. Dette gjorde jeg, men da jeg skulle installere driverne igjen støtte jeg på andre uforutsette problemer. Først skulle jeg kjøre en minimal installasjon, med de mest nødvendige funksjonene. Da hang installasjonen seg på 70%. Jeg restartet maskinen, fjernet de komponentene som hadde blitt installert, kjørte ny installasjon, denne gangen også minimum. Det gikk bra denne gangen bortsett fra at kortet ikke virket :( Så fjernet jeg alt på nytt, restartet og installerte med alle funksjonene denne gangen. Alt ble installert, helt til installasjonen av media source. Error "cant start install..blablabla" en 7-8 ganger på rad! Jeg restartet maskinen og til min store forbauselse så funket kortet denne gangen! musikken høres klar og fin ut, samme gjør BF2. Men ting mangler som sagt. Tror det er noe kødd med windows. Reinstallere windows kanskje..

Lenke til kommentar

For meg gikk det flott! Gikk inn i kontrollpanel (enhetsbehandling) og slette den gammle creative driveren.Hadde "SB Live!"

 

Har Asus A8n SLI deluxe hovedkort, og satte Xtreme-music inn i nederste slott og startet opp maskinen.Innstalerte driveren fra cden, og rebootet. Alt har gått glatt i BF2! Ingen knitring. Innstalerte den nye driveren og ingen knitring da heller. :innocent:

BF2 og bra surround høytalere + X-FI er en "orgamsik" opplevelse. Du sitter der med et stort smil rundt munnen. ;)

Første gang i et spill der lyden faktisk er over halve morroa! :p

Løp til din nærmeste venn/bekjent/deg selv og prøv!

 

Alle spill har blitt frobedret, men SPESIELT i BF2.

 

Har på 70% på 24 Chrystaliser og 50/50 i Treble og Bass. Mastervolume er på 40-60% (i entertainment modus) ar også på cmds 3Dsurround og stereo surround.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Går det ann å øke ramen mer? Jeg har det på auto, men da kjører brikkene på bare 212mhz når jeg har på 255x10. Jeg tror de klarer høyere, fordi hvis jeg klokker høyere så øker frekvensen, men da blir cpuen ustabil. Så går det ann å kun øke ramen, og ikke fsben?

5491449[/snapback]

Hva gjør egentlig crystalizer? Gjør den bare man kan spille lyden høyere?

Lenke til kommentar
Hva gjør egentlig crystalizer? Gjør den bare man kan spille lyden høyere?

 

Den gjør vel lyden mer, ja som navnet selv sier, ''krystall-klart'' og man får et bedre helhetsinntrykk av selve lyden. Den blir klarere. Satte den faktisk opp til 70% nå, men har også Treble på 65% så diskanten kommer bedre frem!

 

Må nokk en gang si at jeg ikke angrer på kjøpet! Har dog ikke fått spilt ''skikkelig'', foreldra var hjemme og de ville ha det litt rolig i kveld. Så etter skolen i morgen er det fultt kjør! :wee:

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Går det ann å øke ramen mer? Jeg har det på auto, men da kjører brikkene på bare 212mhz når jeg har på 255x10. Jeg tror de klarer høyere, fordi hvis jeg klokker høyere så øker frekvensen, men da blir cpuen ustabil. Så går det ann å kun øke ramen, og ikke fsben?

5491449[/snapback]

Hva gjør egentlig crystalizer? Gjør den bare man kan spille lyden høyere?

5498993[/snapback]

 

Det blir også litt mer "Punsh" i bassen osv.. Alt blri liksom litt bedre på en måte. :thumbup:

Lenke til kommentar

@samye83:

 

Ingen grunn til å være det. Jeg har lest gjennom (nesten da) hele denne tråden her, og leser den kun for å få et overblikk på hvordan X-Fi kortene er osv. En fin tråd.

Så klart vil noen få problemer, ja som knitringen og sånn. Men du må se på ditt eget produkt, å si: ''Dette var et kurrant produkt!'' Så tweaker du programmet ettersom du vil. Alt ettersom smak og behag.

 

Han som sa crystalizer ødelegger musikken, vel, det er ikke ditt problem det egentlig. (Alle har sympati i seg, og jeg ville så klart hjulpet han. Det ville vel alle ha gjort.)

 

Bare ta alt med en klype salt og bedøm etter din smak. Det gjorde jeg. Det var et råd jeg fulgte, og det var det med oppdatering av driveren. Det var det eneste.

 

Hjalp dette?

 

God Kveld :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke hatt problemet med fatal1ty kortet etter at jeg avinstallerte codec pakken som lagde mye krøll. Lydkorte gir nydelig lyd som slår onboard lydkortet ned i støvlene. Helt fantastisk hvordan 3d lyden fungerer, ikke minst i spill. I bf2 rocker kortet, hehe. Jeg skal teste ut forskjellige funksjoner, det er så mange av dem. Absolutt verdt de pengene som jeg har investrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...