Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Vet at en del NF4-kort har hatt trøbbel med X-Fi, og at det skulle greie seg med en BIOS-oppgradering for å få fikset det :)

5467324[/snapback]

Problemet er en saga blott, en barnesykdom fra tidlig i lanseringen. Alle nye X-Fi kort du kjøper i dag har fått fikset denne feilen i BIOS. Jeg hadde ingen problemer i hvert fall. (Nylig kjøpt X-Fi og putta på Nforce 4 kort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må du være helt sikker på at alt som har med det gamle lydkortet er borte, det kan skape kaos. Prøv f.eks http://www.drivercleaner.net/

 

Prøv gjerne å installere med drivere du laster ned fra Creative, de kan være nyere. Sansynligvis trenger du ikke 90% av det som er på cd'n så nedlasting av drivere kan uansett ha noe for seg.

 

Funker ikke noe av dette er min siste anbefaling: Reinstallasjon av XP..

Lenke til kommentar

Nå har jeg "disablet" AC97 greia i BIOS og slettet driverne. (Drivercleaner skjønte jeg ikke noe av :blush: ) Får opp akkurat samme error som før...

 

Nå heller det sterkt mot reinstallasjon av XP...

 

Når man reinstallerer XP blir ingenting slettet på harddisken eller? (aldri gjort d før :blush: )

Endret av Xerocomus
Lenke til kommentar

både ja og nei.

noen av filen blir overskrevet - de som har med selve sytemet å gjøre.

og du kan miste epostene dine .

de vanlige programmen som sikker ligger på eget område vil fortsat ligge der men det kan hende at disse må instaleres på nytt. jeg tror i hvertfall at det meste som liger i registret blir overskreve/slett.

 

driverfiler til skjerm og grafikk-kort , skriveren o.s.v må instalres på nytt

velger man i stedet å reparere windos så blir bare nødvendig filere lag til eller overskrevet/endret

Lenke til kommentar

En vanlig reinstallasjon av XP inneholder også en formattering, så du må evt velge repair. Sistnevnte er ikke å anbefale i denne sammenheng da du helst vil ha bort alt det gamle skrotet.

Hvis du eller den som la inn XP i første omgang tenkte seg litt om er harddisken din delt i to partisjoner. Kun det som evt ligger på C: vil bli slettet. Har du ikke to partisjoner eller to disker er det backup som gjelder..

Det skal visstnok gå an å splitte en HD med data i to partisjoner, men det anbefaler jeg på det sterkeste at du dropper.

Lenke til kommentar
En vanlig reinstallasjon av XP inneholder også en formattering, så du må evt velge repair. Sistnevnte er ikke å anbefale i denne sammenheng da du helst vil ha bort alt det gamle skrotet.

Hvis du eller den som la inn XP i første omgang tenkte seg litt om er harddisken din delt i to partisjoner. Kun det som evt ligger på C: vil bli slettet. Har du ikke to partisjoner eller to disker er det backup som gjelder..

Det skal visstnok gå an å splitte en HD med data i to partisjoner, men det anbefaler jeg på det sterkeste at du dropper.

5473069[/snapback]

 

Jeg har to partisjoner ja. :) En liten C: og en stor F: så da går det jo greit. :w00t:

Skal gjøre det senere idag, og da BØR det gå.

Lenke til kommentar

Hvordan reinstallerer man XP? Når jeg setter inn cd'n står det at jeg har en nyere version fra før og jeg ikke kan istallere den fra cd'n. Det står at viss man likevel vill installere fra cd'n så må man starte opp fra cd'romen når man restarter. Dette får jeg ikke til :hmm:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Bestillte X-Fi XtremeMusic på torsdag, og får den i løpet av neste uke! Yes:)

Endelig, fikk nettop lønning og da måtte jeg ha meg det! Istedenfor å kjøpe kortet med det panelet foran og fjernkontrollen, tenkte jeg meg å bruke resten av penga på et bra høytalersett. Budsjette skal ligge på maks 1000,-

 

Så, kan noen komme med en god anbefaling og/eller erfaring på et høytalersett? Har egentlig mere lyst på et 2.1, enn det jeg har på et 5.1.

Bedre å bruke mere penger på et bra 2.1 enn å kjøpe et billig 5.1, enige?

Lenke til kommentar
Hei igjen!

 

Bestillte X-Fi XtremeMusic på torsdag, og får den i løpet av neste uke! Yes:)

Endelig, fikk nettop lønning og da måtte jeg ha meg det! Istedenfor å kjøpe kortet med det panelet foran og fjernkontrollen, tenkte jeg meg å bruke resten av penga på et bra høytalersett. Budsjette skal ligge på maks 1000,-

 

Så, kan noen komme med en god anbefaling og/eller erfaring på et høytalersett? Har egentlig mere lyst på et 2.1, enn det jeg har på et 5.1.

Bedre å bruke mere penger på et bra 2.1 enn å kjøpe et billig 5.1, enige?

5475229[/snapback]

Logitech Z-2300 2.1 skal vist være ganske bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...