Jump to content
Sign in to follow this  
Ustedalen

Sjuk trailer (Ichi The Killer)

Recommended Posts

Traileren får det til å virke så mye verre en det egentlig er. 90% av volden er morsom vold, som du ler av (ikke fordi det er teit, men fordi det er kult). Som Kill Bill volden. De andre 10% er voldtekts vold, som man kanskje ikke ler så mye av, og det forstår jeg at du ikke liker.

Vel, jeg har sett værre, men må innrømme at det så ganske ille ut. Selv synes jeg grensen går på ting som Guineapig - The Devils Experiment. Hvis man hadde laget en trailer fra Kill Bill vol.1, med bare det aller værste, kan det godt tenkes at det ville se mye mer voldelig ut en den egentlig er.

Vel, jeg har sett værre, men må innrømme at det så ganske ille ut. Selv synes jeg grensen går på ting som Guineapig - The Devils Experiment. Hvis man hadde laget en trailer fra Kill Bill vol.1, med bare det aller værste, kan det godt tenkes at det ville se mye mer voldelig ut en den egentlig er.

Guineapig er jo kos :wee:

Jeg likte ikke Guineapig. Lastet den ned (yes i did) for å se hva det var, og jeg må innrømme at den var mye "mildere" enn det jeg hadde trodd, men siden den prøver å ligne sånn på "snuff" eller hva det heter, synes jeg det ble ekkelt. Særlig det med markene. Fysj :)

De andre 10% er voldtekts vold, som man kanskje ikke ler så mye av, og det forstår jeg at du ikke liker.

Speak for yourself, loser, noen av oss runker til voldteksscenen i Irreversible. :w00t:

Yes, well, anyway... :ermm:

Som nevnt, det er en kosefilm. Ikke glem hvor mange som spydde/osv av The Exorcist.

Før folk begynner å bestille filmen i øst og vest er det verdt å nevne at den engelske utgivelsen er klipt en del, likeledes Hong Kong-versjonen.

Den nederlandske utgivelsen og den Unrated'ede amerikanske er uklipt.

Ichi the Killer er på min topp10-liste over tidenes beste filmer. Takashi Miikes beste, og det sier egentlig det meste.

Tadanobu Asano er en av de kuleste skuespillerne der ute og jeg hadde gladelig drept for garderoben hans i denne filmen.

There's no love in your violence.

*** DON'T SUE ***

Forresten, om noen synes den er syk, se det her: August Underground's Mordum

Kos dere gjerne på internettsiden til produsentene; http://toetagpictures.com

*** DON'T SUE ***

Edited by LarsP

Strengt tatt er ikke Ichi the Killer den Miike-filmen jeg ville anbefalt å starte med, fordi den hvis man ikke kjenner Miikes vanlige virkemidler kan virke rotete og usammenhengende.

Miike bruker ofte kontinuitets-'feil' som bevisst virkemiddel for å oppnå en effekt, og jeg synes vel ikke Ichi er den filmen der en uinnvidd lettest ser det.