Gå til innhold

Sjuk trailer (Ichi The Killer)


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Verdens største regissør? Hvor nevnes han i den sammenhengen? :)

Vel, Empire har kanskje ikke laget en regissør-liste hvor han fronter som nr. 1, men jeg tror nok han har ganske mange fans rundt omkring i verden. Han er i allefall på min topp5-liste sammen med Joel Coen, Ridley Scott, David Lynch og Martin Scorsese.

 

Så forresten at (tror det var)Metal Hammer gav Ichi prisen som verdens beste syke film. :)

Lenke til kommentar
Vel, Empire har kanskje ikke laget en regissør-liste hvor han fronter som nr. 1, men jeg tror nok han har ganske mange fans rundt omkring i verden. Han er i allefall på min topp5-liste sammen med Joel Coen, Ridley Scott, David Lynch og Martin Scorsese.

 

Så forresten at (tror det var)Metal Hammer gav Ichi prisen som verdens beste syke film.

 

Jaja, filmer kan ikke appelere til alle. :) Skal se filmen (om jeg orker) før jeg kommer med flere usaklige klager. Det har jo for såvidt regisørren fortjent.

 

Men _Julenissen_ er jeg jævlig forbanna på akkurat nå.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
Lars og Zethyr: Motstridende utsagn her. Vet ikke hvem jeg skal tro her, siden jeg ikke vet noe om Takashi Miike, og hans stil.

Da anbefaler jeg at du kjøper noen filmer hos din lokale butikk og gjør opp dine egne meninger. Husk det med sensur og klipping, spør alltid før du kjøper noe av Miike. ;)

 

Forresten så er ikke Ichi the Killer særlig syk. Den inneholder en god del vold, men jeg vil nødig kalle det spekulativt eller "grusomt".

Lenke til kommentar
Da anbefaler jeg at du kjøper noen filmer hos din lokale butikk og gjør opp dine egne meninger. Husk det med sensur og klipping, spør alltid før du kjøper noe av Miike. ;)

 

Forresten så er ikke Ichi the Killer særlig syk. Den inneholder en god del vold, men jeg vil nødig kalle det spekulativt eller "grusomt".

Jeg er 16 (snart 17), og har ikke allverdens penger. Dessuten er det ikke noen lokal videosjappe her i nærheten, den heter i så fall platekompaniet.no :)

Lenke til kommentar

Ichi The Killer finnes helt sikkert på de fleste Platekompaniene i landet.

Den har også blitt vist både på filmklubber og cinematék rundt om i landet flere ganger. Så ja, den har blitt vist i Norge. Tror Trondheim har hatt Takashi Miike-temaer i programmene deres tilogmed. Det er ikke akkurat noen obskur og forbudt film i Norge.

 

S,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

jeg må nesten backe opp alle Miikefans her: Kyrre, du kan ikke si at en film er syk og dårlig uten å ha sett filmen. Takeshi Miikes filmer er enkelt og greit god film, og han blir som sagt nevnt i de fleste filmbøker jeg har lest som en av de "nye" store regissørene, på grunn av si nytenkning innen film. Miike sparer kanskje ikke på volden i filmene sine, men i Ichi the Killer er volden vanvittig overdrevet for å understreke at filmen faktisk er ment for å more deg. Handlingsmessig synes jeg faktisk at den har noen likhetstrekk fra Fritz Lang's "M".

 

EDIT: Forresten så hadde jeg aldri hørt om Miike før jeg så Ichi the killer på en filmfestival. Jeg syntes filmen var syk som f***, men allikevel satt jeg og så hele av ren fasinasjon. Siden har jeg sett flere av filmene hans og jeg liker de bedre og bedre for hver gang jeg ser dem.

 

ser ut som jeg edita mens du quota, kyrre, sorry :blush:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
jeg må nesten backe opp alle Miikefans her: Kyrre, du kan ikke si at en film er syk og dårlig uten å ha sett filmen. Takeshi Miikes filmer er enkelt og greit god film, og han blir som sagt nevnt i de fleste filmbøker jeg har lest som en av de "nye" store regissørene, pågrunn av si nytenkning innen film. Miike sparer kanskje ikke på volden i filmene sine, men i Ichi the Killer er volden vanvittig overdrevet for å understreke at filmen faktisk er ment for å more deg.

 

Skal se filmen (om jeg orker) før jeg kommer med flere usaklige klager. Det har jo for såvidt regisørren fortjent.
Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar

Jeg fant Ichi til 350,- på Platekompaniet, og jeg mistenker klippet versjon. Heldigvis har en venn uklippet, så jeg låner den av han og får endelig sett uklippet og usensurert.

 

Kyrre: Kjapt spørsmål, og det ligger ikke noe motiv bak spørsmålet, annet enn at jeg lurer: Har du sett noe annet av Miike? Som nevnt tidligere i tråden er ikke dette den første filmen man bør se, og hvis du begynner med å se en som er mindre grusom (f eks Audition eller Bird People (har ikke sett denne, men har hørt mye bra) for å komme inn i en Miike-stemning.

Lenke til kommentar
Kyrre: Kjapt spørsmål, og det ligger ikke noe motiv bak spørsmålet, annet enn at jeg lurer: Har du sett noe annet av Miike? Som nevnt tidligere i tråden er ikke dette den første filmen man bør se, og hvis du begynner med å se en som er mindre grusom (f eks Audition eller Bird People (har ikke sett denne, men har hørt mye bra) for å komme inn i en Miike-stemning.

Nei, jeg har ikke det. Men det får vi se hva som kan gjøres med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...