Gå til innhold

Sjuk trailer (Ichi The Killer)


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Jeg så filmen i går, var noen ting jeg ikke skjønte hvorfor skjedde og greier, men en grei film. Noen sa at volden var ment for å more, og deler av det gjorde nettopp det, mens andre var bare motbydelige synes nå jeg.

Skal se den en gang til, innen et par uker, for å se om jeg får med meg de tingene jeg ikke fikk med meg første gangen.

 

Litt off-topic:

Noen andre filmer av Miike som virkelig anbefales, eller blir alle anbefalt? :)

Lenke til kommentar
Litt off-topic:

Noen andre filmer av Miike som virkelig anbefales, eller blir alle anbefalt? :)

Miike har laget vidt forskjellige typer filmer, spørs om du er interessert i samme type film som Ichi The Killer eller mer normale eller faktisk mer unormale filmer.

 

Liker du Ichi vil jeg anta du vil like Dead Or Alive filmene hans og antakelig Full Metal Yakuza. Den første Dead Or Alive er best IMHO.

 

To filmer som nesten er mer ekstrem (ikke nødvendigvis i voldsbruk) enn Ichi The Killer er Visitor Q og Gozu.

 

Noenl "normale" action/thrillere som jeg likte er Graveyard Of Honor, The City Of Lost Souls, Deadly Outlaw: Rekka (AKA Violent Fire).

 

Miike har et par grøssere på samvittigheten, Audition (svært bra), og One Missed Call (mere mainstream).

 

Miike har også laget drama, bl.a. en fantastisk vakker og flott film som heter The Bird People in China. Den kjøpte jeg umiddelbart til DVD-samlingen.

 

Er et par Miike filmer jeg ikke likte, bl.a. en nyere som heter Izo.

 

Oversikt over Miike's filmer finner du her: http://www.imdb.com/name/nm0586281/

 

Edit: Og glemte faktisk en film jeg så nå nylig, Zebraman. Utrolig tullete film, egentlig ikke å anbefale.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Vil også anbefale The Bird People in China og Audition på det varmeste, og over de andre jeg har sett, siden de både er veldig gode, og litt lettere tilgjengelig (rent filmatisk) enn en del av de andre kan være. Audition er også en god inngangsfilm til de Miike-filmene som 'ikke går opp', siden den kanskje er den det er lettest å se at det er et bevisst virkemiddel, og ikke slurv eller manglende logikk.

 

Ellers likte jeg Visitor Q svært godt, (holdt på å le meg fulstendig fillete), mens et par venner som normalt er større splatterhorrorfans enn meg ville ikke snakke med meg en stund etter at de hadde lånt og sett den. :!:

Lenke til kommentar
Ellers likte jeg Visitor Q svært godt, (holdt på å le meg fulstendig fillete), mens et par venner som normalt er større splatterhorrorfans enn meg ville ikke snakke med meg en stund etter at de hadde lånt og sett den. :!:

Tårene presset på flere ganger, mer spesifikt lattertårer.

 

Avslutningsscenen i DOA er kanskje den beste i noen film. Helt utrolig!

Lenke til kommentar
Ellers likte jeg Visitor Q svært godt, (holdt på å le meg fulstendig fillete), mens et par venner som normalt er større splatterhorrorfans enn meg ville ikke snakke med meg en stund etter at de hadde lånt og sett den.  :!:

Tårene presset på flere ganger, mer spesifikt lattertårer.

 

Avslutningsscenen i DOA er kanskje den beste i noen film. Helt utrolig!

Fik vite av dama at jeg var dyrisk syk i hodet som kjøpte å så filmer som Visitor Q :roll: like etterpå så jeg nekromantik :devil:

Lenke til kommentar

Ichi the Killer, eller Koroshiya som den også heter er ikke mye grotesk. Den er ikke noe vanskelig å se på i det hele tatt. Den er over gjennomsnittelig voldelig, men ikke noe mer enn det. Den pingler ut på scener som kunne blitt mye værre hadde de bare tatt den det ekstra lille steget. Men den er sykere enn de fleste filmer, men ikke noe "wooow". Kan trygt sees av de fleste...

Lenke til kommentar
Ichi the Killer, eller Koroshiya som den også heter er ikke mye grotesk. Den er ikke noe vanskelig å se på i det hele tatt. Den er over gjennomsnittelig voldelig, men ikke noe mer enn det. Den pingler ut på scener som kunne blitt mye værre hadde de bare tatt den det ekstra lille steget. Men den er sykere enn de fleste filmer, men ikke noe "wooow". Kan trygt sees av de fleste...

snakker om filmen Lars lenket til på første side :)

 

edit; Denne!

Endret av bigben247
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...