Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alisson har liksom ikke overbevist meg i de kampene jeg har sett han spille i VM og for Roma mot Liverpool. Har ikke noen god magefølelse på han uten å egentlig kunne begrunne det noe mer. Men på den andre så er ikke tanken på Karius i mål heller noe spesielt stas.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om bedre eller ikke. Alisson er sikkert bedre enn Karius, men ikke et steg opp. Jeg nevnte uansett ikke Karius, men det vi har fra før (Ward, Migz, Karius). Ifht. de tre så er ikke Alisson på et helt annet nivå, i motsetning til Courtois, DDG etc. Jeg tror derfor ikke Alisson hadde tilført oss så veldig mye. Sånn da har jeg kommet med min mening, så kan du heller prøve å forholde deg til saken som diskuteres istedenfor å prøve å legge ord i munnen på folk (hint: jeg sa aldri "Alisson er ikke bedre enn Karius").

Edit: Forøvrig: 99% av alle de tingene du sier er du den eneste i verden som mener, så snakk om å kaste stein i glasshus.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Alisson har liksom ikke overbevist meg i de kampene jeg har sett han spille i VM og for Roma mot Liverpool. Har ikke noen god magefølelse på han uten å egentlig kunne begrunne det noe mer. Men på den andre så er ikke tanken på Karius i mål heller noe spesielt stas.

Var litt i samme leir, men leste denne twittertråden om han og ble litt mer overbevist: 

 

Den kanskje mest slående statistikken for meg er 90% suksessrate i å plukke ballen fra corner..!

Lenke til kommentar

Alisson har liksom ikke overbevist meg i de kampene jeg har sett han spille i VM og for Roma mot Liverpool. Har ikke noen god magefølelse på han uten å egentlig kunne begrunne det noe mer. Men på den andre så er ikke tanken på Karius i mål heller noe spesielt stas.

Roma ble jo nærmest overkjørt av Liverpool i de kampene. Forsvaret var helt fraværende, så litt dumt å ha de kampene som utgangspunkt. Fikk du sett Roma vs Barcelona for eksempel, Roma må takke Allison for at de kom videre. Vært solid i serie A denne sesongen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Du er kanskje den ene i verden som mener Allison ikke er bedre enn Karius

 

Alle er bedre enn Karius. Fryktelig keeper, har ingen grunnteknikk på plass og er på nivå med Lloris når det kommer til tabber. Kan knapt huske å ha sett en eneste skikkelig god redning. Mange helt ok, men det er jo slikt man må forvente. Ellers svakt. 

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om bedre eller ikke. Alisson er sikkert bedre enn Karius, men ikke et steg opp. Jeg nevnte uansett ikke Karius, men det vi har fra før (Ward, Migz, Karius). Ifht. de tre så er ikke Alisson på et helt annet nivå, i motsetning til Courtois, DDG etc. Jeg tror derfor ikke Alisson hadde tilført oss så veldig mye. Sånn da har jeg kommet med min mening, så kan du heller prøve å forholde deg til saken som diskuteres istedenfor å prøve å legge ord i munnen på folk (hint: jeg sa aldri "Alisson er ikke bedre enn Karius").

Edit: Forøvrig: 99% av alle de tingene du sier er du den eneste i verden som mener, så snakk om å kaste stein i glasshus.

Hvordan er bedre ikke et steg opp? Det gir ingen mening.

 

Flisespikkeri uansett. Alisson er både bedre og et steg opp ift Karius, Mignolet, Ward og andre keepere pool har på lønningslisten

 

Det siste du sier er forøvrig bare tull. Mange som har de samme meningene som meg.

Endret av Benbjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er bedre ikke et steg opp? Det gir ingen mening.

 

Flisespikkeri uansett. Alisson er både bedre og et steg opp ift Karius, Mignolet, Ward og andre keepere pool har på lønningslisten

 

Det siste du sier er forøvrig bare tull. Mange som har de samme meningene som meg.

Joda, bare å legge litt godvilje til det. Og jeg må selvfølgelig få lov til å påpeke hvor latterlig det blir når selveste forumtroll nummer 1 klarer å lire av seg en setning som inneholder "du er kanskje den ene i verden som mener", spesielt når du prøver deg på stråmannsargumentasjon. Og jeg har fortsatt ikke sagt at Alisson ikke er bedre enn Karius. Om du vil fortsette å diskutere dette kan vi ta det på PM, begynner å bli litt off topic.

 

Back on track:

Alisson er bedre Karius, har aldri påstått noe annet, men jeg synes ikke han er så latterlig mye bedre enn alternativene våre at han er verdt 70 millioner pund. Da mener jeg det er andre ledd vi vil få mer ut av å forsterke. Samtidig vil jeg selvfølgelig ikke ha en til sesong med Karius mellom stengene (da er det faktisk bedre å gi Ward sjansen).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var litt i samme leir, men leste denne twittertråden om han og ble litt mer overbevist: https://twitter.com/WC_LFC_Torres/status/1018690630992658432?s=09

Den kanskje mest slående statistikken for meg er 90% suksessrate i å plukke ballen fra corner..!

Las det samme, og det slo meg då at en er på jakt etter en keeper som speler. Statsa han har på suksessfulle langpasninger er også bedre enn eksempelvis de gea, ederson og neuner. Pasninger generelt også. Så er nok som tråden nevner ikkje han dramatisk bedre enn eksempelvis Karius på strek osv, men det er då den berømte pakka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...