Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag fikk vi virkelig se hvorfor vi hentet Firmino. Han holdt jo rett og slett lekestue med Villarreal. En fryd i se den fyren spille når han har selvtilliten inne.

Også alle de dragningene som sendte Villarreal spillerne ut i pølsebua.

Det er ikke ofte en ser slik fra en spiller som i tillegg jobber så hardt og jager så mye.

 

At Can ble klar til kampen var aldeles fantastisk. Han var vanvittig viktig gjennom hele kampen.

 

En herlig kamp hvor Liverpool rett og slett jobbet og frustrerte Villarreal i senk. Var jo et under at ikke flere av de fikk gule kort slik som de kjeftet og smelte til dommeren HELE jævla tida.

Men bare flott for Liverpool at de brukte en hel masse energi på det.

 

Leser Origi jobber hardt for å rekke et comeback før sesongslutt. Kanskje han rekker å bli klar til finalen?

Hadde ikke hatt noe imot å ha han på benken i finalen. :)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hvis Liverpool vinner finalen mot Sevilla må de komme til Norge og spille kamp til sommeren / høsten en gang. Nettavisen melder at supercupfinalen skal gå på Lerkendal i år. Eg trodde at den kampen pleide å gå i Monaco hvert år, men kanskje eg blander med en annen kamp.

Lenke til kommentar

Hvis Liverpool vinner finalen mot Sevilla må de komme til Norge og spille kamp til sommeren / høsten en gang. Nettavisen melder at supercupfinalen skal gå på Lerkendal i år. Eg trodde at den kampen pleide å gå i Monaco hvert år, men kanskje eg blander med en annen kamp.

Den gikk i Monaco hvert år til og med 2014. I fjor var den i Aserbajdsjan eller noe, og i år på Lerkendal. UEFA har bestemt at den skal flyttes rundt i stedet for å ha den på samme sted hvert år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[sitat]Vinneren av Champions League (CL) er automatisk kvalifisert til gruppespillet i kommende sesongs CL. (for øvrig en regel som ble offisiell etter at LFC vant i Istanbul i 2004/05 og samtidig ble nr. 5 i Premier League).

 

Vinneren av Europa League (EL) er kvalifisert for minimum play-off til kommende sesongs CL. Vinneren av EL går rett til neste års gruppespill dersom vinneren av CL også kvalifiserer

seg via sin hjemlige liga.

 

En nasjon kan ha med maksimum fem klubber i Champions League.

 

England har i utgangspunktet fire klubber med i CL, hvorav en må spille play-off for å komme med i gruppespillet. Hvis en engelsk klubb vinner CL og ikke er med i topp fire i Premier

League (PL) vil denne klubben komme inn som nummer fem fra England. Det samme hvis en engelsk klubb vinner EL og ikke er med i topp fire i Premier League.

 

Hvis England har vinneren av både CL og EL, og ingen av disse klubbene er topp fire i PL, vil nummer fire i PL måtte spille i neste sesongs EL. Dette er det eneste mulige tilfellet

hvor nr.4 i PL ikke får spille i CL.

 

Dersom en klubb både skulle vinne CL eller EL, og i tillegg være topp fire i PL, vil det ikke gi en ekstra plass for den nasjonen ved at for eksempel nr. 5 i PL kommer med i Champions

League.[sitat slutt]

Med andre ord kommer vinneren av EL rett til gruppespill da både RM og AM allerede er kvalifisert til CL via La Liga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var skikkelig gira for Supercupen en stund etter det ble annonsert da jeg studerer i Trondheim. Det har i grunnen daffa av litt. Jeg ser for meg at 70% av billettene kommer til å bli gitt bort til sponsorer av UEFA. Kommer til å bli vanskelig å få tak i billetter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...