Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle skjønner at dette ikke vil vare evig. Hvis pengebruken skal øke like mye de neste 20 årene som det har gjort de siste 20, vil det jo bli astronomiske summer. En gang må det stoppe, og en dag, tror jeg, at det får seg en skikkelig knekk. Se bare på resten av verdens økonomi, og hvor ustabil den er.

 

Kanskje er det dette som skjer, og kanskje vil spillere da begynne å følge hjertet i stedet for penger.

 

Og en annen ting, hvilken spiller forsvarer egentlig en-to mill kroner i uka? Det er jo like mye som statsministre og andre viktige personer som jobber 24/7 tjener på ett år.

Lenke til kommentar

Faktisk enig med Redneck.

 

Har heller aldri skjønt hvorfor spillere som allerede tjener 1 mill i uka er så desperate etter å tjene enda mer. 1 mill i uka er faen meg mer penger enn de fleste av oss hadde klart å bruke.

 

Mye vil ha mer, slik har det alltid vært, og vil det alltid være. Det gjelder forresten ikke bare fotballspillere, og det handler ikke bare om pengene. Hvis jeg var lagets beste spiller, og tjente 2 millioner i uka, og fant ut at lagets nest beste spiller tjente 3 millioner i uka, ville jeg hatt minst 3 millioner.

 

Det finnes knapt lojalitet i fotball lenger, og det gjelder ikke bare spillerne. Klubbene er sjeldent lojale ovenfor spillerne.

Lenke til kommentar

Faktisk enig med Redneck.

 

Har heller aldri skjønt hvorfor spillere som allerede tjener 1 mill i uka er så desperate etter å tjene enda mer. 1 mill i uka er faen meg mer penger enn de fleste av oss hadde klart å bruke.

 

Det er klubbene som har startet den syke pengespiralen og det er i stor grad supporterne som villig betaler for det. Hvorfor skal ikke fotballspillerne kreve sin del? Hadde selvsagt ikke vært fornøyd med 1 mill i lønn om jeg kan få to eller mer.

Lenke til kommentar

Faktisk enig med Redneck.

 

Har heller aldri skjønt hvorfor spillere som allerede tjener 1 mill i uka er så desperate etter å tjene enda mer. 1 mill i uka er faen meg mer penger enn de fleste av oss hadde klart å bruke.

 

Mye vil ha mer, slik har det alltid vært, og vil det alltid være. Det gjelder forresten ikke bare fotballspillere, og det handler ikke bare om pengene. Hvis jeg var lagets beste spiller, og tjente 2 millioner i uka, og fant ut at lagets nest beste spiller tjente 3 millioner i uka, ville jeg hatt minst 3 millioner.

 

Det finnes knapt lojalitet i fotball lenger, og det gjelder ikke bare spillerne. Klubbene er sjeldent lojale ovenfor spillerne.

Til en viss grad, ja. Men når det begynner å nærme seg ukeslønninger på rundt millionen og du er misfornøyd er det på tide å sette ting i perspektiv.

 

At spillerne reagerer på at andre, dårligere spillere på laget tjener bedre, skjønner jeg allikevel godt. Da er det snakk om prinsipp.

 

Reg2000: Kreve sin del? 95% av alle profesjonelle fotballspillere får sin del av kaka og lever godt resten av livet. Stor kontrast til klubbene, som ofte sliter økonomisk.

Lenke til kommentar

Hehe. Fra Guardian.

 

The second half is under way. And within seconds Lampard threads a nice ball through to Rooney, whose cross-cum-shot from the right is beaten away by Hennessey. It's an enterprising start from England, unlike in the first period. They're clearly keen to finish the Welsh off. Meanwhile, here's an observation from Gareth Williams. "According to Michael Owen on Twitter, following that England goal, 'wingers that can beat players and cross balls are worth their weight in gold. Great finish by Ash.' Currently gold is trading at about £38,000 per kilo. Assuming Stuart Downing weighs about 70kg then Michael thinks he is worth about £2.7million. Does that mean he thinks King Kenny dramatically overpaid for the ex-Middlesbrough man?" You might be right. What should he have said: worth his weight in Andy Carrolls?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...