Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysj. Heldige der.

Heaven var god, ingen av de avgjørende tabbene i dag. Dorgu var god. Martinez meget god.

Zirkzee kan de gi bort til Luton. Kommer til å slite benken der også.

Skrevet

Imponerende seier med et så svekket mannskap. For noen utrolig merkelige lag Amorim må snekre sammen i løpet av denne kampen, haha. Vi kan ikke forvente mer enn dette av en sånn kamptropp.

Skrevet

Deilig med 3 poeng. Heaven god, Dorgu en strålende første omgang, og Ugarte hadde en god kamp.

Men hjelpe meg for en dårlig kamp dette var. Ble så til de grader rundspilt av Newcastle. 

Banes dårligste var uten tvil Zirkzee og Amorim. For noen grusomme valg fra Amorim, helt uforståelig. Skulle nesten tro han bevist prøvde å tape denne kampen. Spillerne skjønte like lite av byttene og endring av taktikk som alle andre gjorde.

Håper vi aldri ser Zirkzee spille for United igjen.

Skrevet
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Imponerende seier med et så svekket mannskap. For noen utrolig merkelige lag Amorim må snekre sammen i løpet av denne kampen, haha. Vi kan ikke forvente mer enn dette av en sånn kamptropp.

Flere av byttene var jo helt unødvendig på tidspunktet han valgte å gjøre de.

Skrevet

Jeg var like overrasket som Casemiro når han ble byttet ut... Og 169 høye Malacia inn for å forsvare innlegg på slutten der, i sin første kamp på (noen år?).

Men tre poeng da! 

Skrevet

Synes byttet av Casemiro og Martinez/Shaw på slutten var rare jeg også, men byttet av Sesko var nødvendig. Han var så og si ferdig og må beskyttes. Amorim var nok fryktelig frustrert over innsatsen til Zirkzee. Stod og jagde han opp i press på sidelinja, men det var lite reaksjon. Skuffende.

Laget var helt kjørt et kvarter inn i andreomgangen, Mount gikk ut med skade i pausen og laget hadde ikke ballen, så jeg skjønner også at Amorim måtte gjøre grep. Det gikk heldigvis bra.

Jeg synes mange kanskje må justere forventningene noe. Dette laget kom på 15. plass forrige sesong, mangler 4-5 nøkkelspillere samt flere som nettopp har kommet tilbake fra lange skader. Å klare å vinne en PL-kamp med den kamptroppen er nærmest en bragd, og man må også ha litt flaks.

• Liker 1
Skrevet

Sinnsykt at laget overlevde den andreomgangen med spillerne vi stilte, men ekstremt imponert over innsatsen (med unntak av Zirkzee). Newcastle fikk til fint lite annet enn å trille ball og slå innlegg som gutta feide unna. 

Heaven begynner å bli en personlig favoritt!

Tar ansvar når ringrevene er borte. Sterk i duellspillet, rolig med ballen, og ikke gammel nok til å kjøpe sprit på polet. 

• Liker 2
Skrevet

Det som er litt trist er at en ser hvordan ting kunne ha vært dersom Amorim hadde gitt opp taktikken sin for lenge siden. 

Det jeg synes er rart er at når vi ikke klarer å holde ballen i laget og blir overkjørt på midten så prøver han ikke å endre på det, men går over til kun å forsvare seg resten av kampen.

Hvorfor ikke flytte Martinez opp på midten for å få mer kontroll der, en spiller som kan holde på ballen og i tillegg kan slå pasninger for å finne rom. 

Er det ikke bedre å bruke noen av ungguttene på topp fremfor Zirkzee? Obi fikk jo en del spilletid sist sesong, hva har skjedd med han siden da?

Zirkzee vant vel ikke en eneste hodeduell i går, og la ned null innsats. Burde blitt byttet ut igjen.

Glad for 3 poeng, men det var en trist 2 omgang. 

Det skal være gode muligheter for å sanke poeng i de neste 4 kampene før vi møter City, så lenge vi ikke inviterer alle lag inn i kampen med å la de overkjøre oss sentralt i banen. 

Skrevet (endret)

En midtbane av Ugarte og Martinez vil aldri ha kontroll mot en midtbane bestående av Bruno G. og Tonali. Så da vurderte han nok at det var lurere å ha en rutinert midstopper ved siden av Heaven enn å sette inn på Yoro som er ute av form.  

Edit: De andre byttene forstod jeg ikke noe av. Amorim er ikke alltid lett å bli klok på. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Skrevet
VifteKopp skrev (42 minutter siden):

Edit: De andre byttene forstod jeg ikke noe av. Amorim er ikke alltid lett å bli klok på. 

Malacia inn handlet om å få litt mer press på ballfører og hindre innlegg siden Shaw var sluttkjørt, Fredricson inn handlet om mer luftstyrke i boks enn Martinez. Byttet funka heldigvis.

Skrevet
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Malacia inn handlet om å få litt mer press på ballfører og hindre innlegg siden Shaw var sluttkjørt, Fredricson inn handlet om mer luftstyrke i boks enn Martinez. Byttet funka heldigvis.

Yes, men jeg følte disse byttene måtte komme en del før. 

Og Casemiro kom alt for tidlig. Han hadde mer å gi, spesielt når laget lå så lavt. 

Men det er lett å være sofamanager. 

Skrevet

Men zirkzee?

En ting er å prøve på ting og feile, men i går var det så laber innsats at det virker som han skal bort?

Helt fullstendig ubrukelig. Amorin kunne satt inn svigermor si og hun hadde gjort større impact på kampen.

Sesko ble skadet?

Men mount gikk ut med skade? For han var god i første.

Skrevet

Sesko tror jeg bare var utslitt, og at Amorim ønsket friske bein på topp.

Mount fikk en kjenning. Han ville gjerne fortsette, men Amorim ønsket ikke å ta noen sjanser. 

Skrevet

Obi har vært ute lenge med skade. Ville vært merkelig om han skulle starte.

Zirkzee har gjort en ganske god omgang og scoret mål. 

Synd headinga til Sesko gikk i stanga og at det glapp på den corneren. Intensiteten til laget i starten og slutten av omgangen var for laber.

Snittalderen på benken i dag er 19.4 år, og den dras opp en del av Malacia som er 26. Sier litt om situasjonen! Føles som en pre-season tropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...