Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trakk Real Sociedad i Europa League-gruppa. Kanskje vanskeligste motstanderen vi kunne trukket, men vi slo dem i hvert fall 4-0 hjemme under Ole.

Vi trakk også Sheriff Tiraspol, laget fra Transnistria som spiller kampene sine i Moldova, og storheten Omonia FC fra Kypros, som trenes av Neil Lennon. Disse glamorøse motstanderne gir nok vann i munnen til Cristiano Ronaldo.

En gruppe vi skal gå videre fra, og samtidig hvile noen spillere - noe annet vil være skandale.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Jotun skrev (På 25.8.2022 den 18.29):

Det er så opphauset at det er helt latterlig. 

Nekter å tro det er farlig. Og det er overhodet ikke noe tøft, imponerende eller på noe vis noe å skryte av.

Det eneste er at barnehagen måtte gjøre noe de ikke egentlig hadde lyst til. OG DET FORTJENTE DE.

Det neste blir vel å inndra iphone ut dagen hvis de ikke orker å oppføre seg. For en tragisk gjeng. Så får vi bare håpe ten hag har pedagogisk utdannelse slik at han takler barnslige overbetalte middelmådige megastjerner...

Nettopp. Jeg hadde vært enig om det var en steinhard økt på 5 timer opp et fjell, men en joggetur på en liten time er rett og slett noe alle klarer, selv etter en fotballkamp. En time jogging er barnemat, og kan i verstefall være ganske ok som «active recovery» :) 

Lenke til kommentar

Det er bra dere får dere noen forsterkninger, men samtidig syns jeg jo litt synd på dere for dere betaler jo overpris så det griner etter gang på gang.

Maguire, Sancho, Casimiro og nå Antony. Altså, ikke misforstå, gode spillere, men når du ser på hva andre har fått for samme summene eller mindre?

Datt jo omtrent av stolen når jeg så at dere har potensielt betalt £70m for Casimiro. Burde vært rundt £40-50m max med tanke på alder.
£100m for Antony også høres fryktelig mye ut. Nå følger jeg ikke Ajax, så kanskje han er Messi 2.0, men føler han er både relativt ukjent utenfor Ajax/Nederland og uprøvd i større ligaer. En mer naturlig prislapp ville kanskje vært £60-70m.

Virker ikke spesielt gode på å forhandle disse hos United for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Gleder meg til angrepsrekken: Anthony - Anthony - Antony

Når var forøvrig sist gang vi fikk inn en kantspiller for førstelaget som var naturlig venstrebeinet?

...

Begynte å sjekke ut når jeg skrev. Med mindre jeg har glemt noen så tror jeg vi må tilbake til 2014 og Di Maria. (Der han så bra ut for oss i ca to måneder). 

  • 2021 - Ronaldo - høyre, spiller kun som spiss
  • 2021 - Anthony Elanga - høyre
  • 2020 - Cavani - høyre, og spiss
  • 2020 - Odion Ighalo - høyre, og spiss
  • 2019 - Daniel James - høyre
  • 2018 - Greenwood, begge, men naturlig høyre når yngre
  • 2018 - Alexis Sánchez, høyre
  • 2017 - Romelu Lukaku - venstre, men spiss
  • 2016 - Mkhitaryan - begge, men naturlig høyre
  • 2016 - Zlatan - begge, men naturlig høyre, og spiss
  • 2015 - Rashford - høyre
  • 2015 - Martial - høyre
  • 2015 -  Memphis Depay - høyre
  • 2014 - Ángel Di María - venstre
  • 2014 - Mata - venstre, men spilte som 10er
  • 2013 - Adnan Januzaj - venstre
  • 2012 - Robin van Persie - venstre, men spiss
  • 2011 - Jesse Lingard - høyre
  • 2009 - Antonio Valencia - høyre
  • 2007 - Nani - begge, men naturlig høyre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet til United er ikke hvor mye penger de bruker, men hvilke spillere de bruker penger på og når, og hva de ikke bruker penger på.

At United betalte overpris for Sancho og Maguire synes jeg er på grensa til en helt vill påstand, spesielt hvis man sammenligner med overgangssummer i Premier League forøvrig.

Spesielt Sancho som ble en god del billigere enn antatt (72 millioner pund til slutt). Da Sancho ble kjøpt var han den eneste spilleren i verden sammen med Messi som hadde både 30+ mål og 30+ assist de siste tre årene. Scoret et mål i ligaen i snitt hvert 87. minutt, og bevist seg i Champions League. Bare 21 år gammel. Et røverkjøp til den summen, så får vi se hvordan det går videre.

Harry Maguire til 73 millioner pund er mye, men her føler jeg etterpåklokskapen etter forrige sesong spiller mye inn og man har glemt hva han gjorde de to første sesongene. På tiden han ble kjøpt var han det hotteste stopperkjøpet i ligaen, en del erfaring i Premier League. Jeg tror ikke United kunne gjort noen bedre stopperkjøp den sommeren. Kom inn og var umiddelbart god for United som desperat trengte en stopper med de egenskapene han har. Stabilt veldig bra de to første sesongene, før det i likhet med resten av laget butta enormt forrige sesong.

Begge engelske landslagsspillere, som nok øker overgangssummen ganske mye. Ellers speiler kjøpssummene markedet ellers. Gibbs-White for 42 millioner pund til Forest, liksom. Det er vanvittige summer i spill for tiden.

(Tall fra Transfermarkt forresten)

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cappo skrev (50 minutter siden):

£100m for Antony også høres fryktelig mye ut

Det som meldes fra Nederland (Bart Sanders og Gerjan Hamstelaar) er 99 millioner euro, ikke pund. Altså i underkant av 84 millioner pund. Dette er inkludert prestasjonsbaserte add-ons, som det ikke er sikkert nås. For eksempel hadde Martial en Ballon d'Or add-on, heheh.

Jamie Jackson melder "ca. 100 millioner euro", og De Telegraaf "opp mot 100 millioner euro".

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med å få inn en kantspiller. Vet riktignok svært lite om ham, og da virker summen langt høyere enn om det var en spiller jeg kjente til fra før av.

Virker som en spennende spiller i en posisjon vi sårt trenger forsterkninger. 

Det som er litt dumt er at vi fortsatt har store hull i laget. Vi mangler fortsatt en cm, spiss, hb og ideelt sett en ny keeper. 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (5 minutter siden):

Det som er litt dumt er at vi fortsatt har store hull i laget. Vi mangler fortsatt en cm, spiss, hb og ideelt sett en ny keeper. 

Jepp. Når det kommer til keeper så føler jeg United fort kan spille med et slags handicap denne sesongen hvis det ikke kommer inn en. Vi kommer ikke til å kunne utvikle spillet på samme måte med mindre De Gea plutselig blir bedre med ballen i beina.

Hvordan vi bygger opp spillet bakfra, hvordan stopperne og backene takler høyt press, hvor høy backleddet vårt står, hvordan vi forsvarer boksen på dødballer, alt dette kan bli stående på stedet hvil en hel sesong dersom ikke vi får en keeper som er bedre tilpasset. Er veldig spent på om det prioriteres.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Problemet til United er ikke hvor mye penger de bruker, men hvilke spillere de bruker penger på og når, og hva de ikke bruker penger på.

At United betalte overpris for Sancho og Maguire synes jeg er på grensa til en helt vill påstand, spesielt hvis man sammenligner med overgangssummer i Premier League forøvrig.

Spesielt Sancho som ble en god del billigere enn antatt (72 millioner pund til slutt). Da Sancho ble kjøpt var han den eneste spilleren i verden sammen med Messi som hadde både 30+ mål og 30+ assist de siste tre årene. Scoret et mål i ligaen i snitt hvert 87. minutt, og bevist seg i Champions League. Bare 21 år gammel. Et røverkjøp til den summen, så får vi se hvordan det går videre.

Harry Maguire til 73 millioner pund er mye, men her føler jeg etterpåklokskapen etter forrige sesong spiller mye inn og man har glemt hva han gjorde de to første sesongene. På tiden han ble kjøpt var han det hotteste stopperkjøpet i ligaen, en del erfaring i Premier League. Jeg tror ikke United kunne gjort noen bedre stopperkjøp den sommeren. Kom inn og var umiddelbart god for United som desperat trengte en stopper med de egenskapene han har. Stabilt veldig bra de to første sesongene, før det i likhet med resten av laget butta enormt forrige sesong.

Begge engelske landslagsspillere, som nok øker overgangssummen ganske mye. Ellers speiler kjøpssummene markedet ellers. Gibbs-White for 42 millioner pund til Forest, liksom. Det er vanvittige summer i spill for tiden.

(Tall fra Transfermarkt forresten)

Ah, det ble bare £72m for Sancho, ja da er det ikke så ille.
Men mener du liksom helt ærlig at bedre forhandlere ikke kunne fått f.eks Maguire billigere? Syns du opptil £70m for Casemiro er en bra pris?

Jeg mener, dere trenger MANGE forsterkninger. Hvor mange spillere kan dere fortsette å kjøpe til mellom £70-90m?
Hadde det ikke vært bedre å bruke pengene smartere (det er tross alt mulig selv om vanvittige summer er i spill for tiden) og faktisk få inn alt dere trenger fremfor å fortsette med slike signal signeringer?

Hvorfor gikk dere ikke for Kalvin Phillips f.eks? Engelsk, yngre og billigere enn Casemiro. 

Lenke til kommentar
Cappo skrev (11 minutter siden):

Ah, det ble bare £72m for Sancho, ja da er det ikke så ille.
Men mener du liksom helt ærlig at bedre forhandlere ikke kunne fått f.eks Maguire billigere? 

Jeg tror nok ingen ville fått Maguire billigere da han ble kjøpt, nei. Skjønner ikke hvorfor han skulle vært billigere heller. Englands beste stopper.

Sitat

Syns du opptil £70m for Casemiro er en bra pris?

Nei, det synes jeg virker for mye siden han er over 30, og bare er ett år yngre enn De Bruyne. Men er mer bekymret over lengden på kontrakten enn kjøpesummen.

Sitat

Hadde det ikke vært bedre å bruke pengene smartere (det er tross alt mulig selv om vanvittige summer er i spill for tiden) og faktisk få inn alt dere trenger fremfor å fortsette med slike signal signeringer?

Det er jo det jeg sier i innlegget over, at problemet er hvem man bruker penga på, hvordan og når. Det er akkurat dette vi United-supportere har klødd oss i hodet over i mange år. Ville jo heller hatt Bellingham og Camawinga som kjøp enn Eriksen og Casemiro.

Sitat

Hvorfor gikk dere ikke for Kalvin Phillips f.eks? Engelsk, yngre og billigere enn Casemiro. 

Phillips er født og oppvokst i Leeds. Han vil absolutt ikke til Manchester United, som han og familien hans hater. Det var det nok ingen sjanse for.

Det mest nærliggende alternativet er Declan Rice, men der var det vel snakk om godt over 100 millioner pund.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...