Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Leser at spillere gir blaffen i instrukser de får til både kamp og trening. 

Fra United.no

Sitat

Garderobe-problemene skal handle om klikkdannelser og en ukultur der enkelte spillere i enkelte klikker skal ha snakket på én måte i pressen, men skapt usikkerhet og frykt i gruppa internt. Det skal ha blitt brukt en slags hersketeknikk. De skal bevisst ha motarbeidet manageren og managerens ønsker, også ute på treningsfeltet, foran både erfarne og unge spillerne.

United.no har flere ganger blitt fortalt at spillere ikke har ønsket å spille kamp denne sesongen.

Trist å si det,.men dette er jo ingen overraskelse. Det som forundrer meg er hvorfor de aktuelle spillerne ikke er kastet på dør eller satt til å trene alene resten av kontraktstiden. 

Håper virkelig det blir et knallhardt regime på disse tingene fremover, null toleranse, bøter, trene alene og andre tiltak for å isolere den type personer fra resten av laget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge er det i hvert fall slik at om en arbeidstaker opptrår illojalt ovenfor arbeidsgiver, så kan dette føre til avskjedigelse.

Så dersom en spiller bevisst motarbeider treningsmetoder og managerens / ledelsens ønsker, bør ikke dette være grunn nok til å kunne si opp kontrakten?

(Uten at jeg er noen ekspert på britisk jus, kanskje er reglene endel annerledes der). 

Det er i hvert fall veldig ille _om_ det har gått så langt. Og vi har jo mistenkt det også, for laget gikk jo raskt vekk fra å spille slik Rangnick ønsket det (den legendariske førsteomgangen mot Crystal Palace ...), men ofte så endret det seg ila første omgang eller etter pausen.

Lenke til kommentar
blured skrev (17 minutter siden):

I Norge er det i hvert fall slik at om en arbeidstaker opptrår illojalt ovenfor arbeidsgiver, så kan dette føre til avskjedigelse.

Så dersom en spiller bevisst motarbeider treningsmetoder og managerens / ledelsens ønsker, bør ikke dette være grunn nok til å kunne si opp kontrakten?

(Uten at jeg er noen ekspert på britisk jus, kanskje er reglene endel annerledes der). 

 

Eller at man ikke har lov til å ha andre jobber/ verv. Det har i alle fall jeg i kontrakten min, og vil tro det er ganske normalt. I Manchester United virker det som om folk har i kontrakten sin at de skal gjøre mest mulig utenom fotballen.

Lenke til kommentar

I forfjor og i fjor satt United ny borterekord i det engelske ligasystemets historie. Ubeseiret i 29 bortekamper på rad, over nesten 600 dager. 19 av dem var seire. I 13 av kampene ble det clean sheet. Gjennom perioden kunne vi lese artikler med overskriftene "the second best defensive team in Europe this season" og "a look into how United’s defence became one of Europe’s best".

Forrige sesong hadde vi også en rekke på 28 kamper med kun ett tap mellom starten av november og mai. Ett tap.

Kontrasten nå ett år senere er helt enorm, for denne sesongen har vi derimot muligheten til å tangere sist vi tapte 6 bortekamper på rad i ligaen. Aldri skjedd i United siden ligaen ble hetende Premier League, og skjedde sist i 1981. For å unngå det må det ikke bli tap borte mot Brighton og Palace i de to siste kampene. Slettes ikke sikkert at man vil klare å unngå det.

Vi må tilbake til februar for å finne forrige borteseier. Vi har nå kun vunnet 2 av de siste 8 ligakampene. . Det er seks og et halvt år siden United tapte tre ligakamper på rad, og skjedde to ganger under Van Gaal i 2015. Det har aldri skjedd siden, men taper vi neste kamp mot Chelsea blir det første gang siden det. Før Van Gaal var forrige gang det skjedde i 1996.

Vi har sluppet inn 51 mål hittil denne sesongen. Sist vi slapp inn så mange mål gidder jeg ikke en gang å lete frem, for vi har ikke vært i nærheten siden 1993.

Så vi er nå på et historisk bunnivå i klubbens nyere historie etter etableringen av Premier League. Tenkte bare å dele det, for å lyse opp dagen til alle United-supportere her inne :) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Vi har sluppet inn 51 mål hittil denne sesongen. Sist vi slapp inn så mange mål gidder jeg ikke en gang å lete frem, for vi har ikke vært i nærheten siden 1993.

Så vi er nå på et historisk bunnivå i klubbens nyere historie etter etableringen av Premier League. Tenkte bare å dele det, for å lyse opp dagen til alle United-supportere her inne :) 

Dere slapp vel inn 54 i 2018-19 sesongen mener jeg de viste på Match of the day i helgen. 

Lenke til kommentar

Påstand: Uniteds største defensive problem er at stopperne ikke har et skjold foran seg. Hvor mange mål denne sesongen har ikke kommet av at rommene fra straffemerket til rett utenfor boksen er for store? Det som skjer når disse rommene oppstår, er at Maguire står overfor et valg - skal man støte opp eller falle av? Skal man tillate mellomrom eller bakrom?

En av PLs beste midtbanespillere er i fuckings West Ham, og han har flørtet med United før. Er det snakk om en milliard så bør man fortsatt vurdere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Amoralsk skrev (1 time siden):

Påstand: Uniteds største defensive problem er at stopperne ikke har et skjold foran seg. Hvor mange mål denne sesongen har ikke kommet av at rommene fra straffemerket til rett utenfor boksen er for store? Det som skjer når disse rommene oppstår, er at Maguire står overfor et valg - skal man støte opp eller falle av? Skal man tillate mellomrom eller bakrom?

Dette er det jeg også mener. Det løses ikke med én spiller, for forsvaret starter på topp. Man kan ha verdensklassestoppere men det hjelper ikke mye når avstanden opp til neste pressledd er såpass stor og man tillater enorme huller på egen halvdel. Det gjelder fra midtbanen og til angriperne også, hvor det blir lange avstander og motstander enkelt både spiller seg ut, og finner mellomrommet foran forsvaret vårt. 

Siden kantene konstant ligger feil og det ikke er noe hjelp i spissen blir det alltid Fernandes som jager i midten mens spissene og kantene ligger igjen enten på topp eller ute på sidene, gjerne feilplassert. Blir en umulig oppgave for Bruno mot to eller tre motstandere som da enkelt skaper overtall, kommer seg gjennom og det blir opp til stopperne og tildels backene å forsvare seg alene.

Se på den dritten her (lånt fra United.no):

2-1.jpg?_ga=2.269028401.1541098423.16508

Årsaken til det forferdelige bildet over er både et system som ikke fungerer og er nødt til å være at spillerne ikke følger Rangnicks instruksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite lyspunkt i en ellers mørk tid.

Bare synd sjansene ikke omsettes denne sesongen. Hverken av han som skaper dem eller andre. Denne sesongen har han "bare" 9 mål og 14 assist, forrige sesong ble det 28 mål og 17 assist.

Bruno er etter min mening en av verdens klart beste kreative fotballspillere, så jeg gleder meg til han kommer tilbake i form og laget fungerer bedre rundt ham. 

88 målpoeng på 122 kamper i United!

FRMjfKAXMAQ6Dtc?format=jpg&name=medium

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Uvirkelig at noen fremhever Bruno som erstattelig (med "noen" snakker jeg om alt fra seriøse, nøytrale youtubere til mediafolk), han er Uniteds drivende kraft offensivt. Formdupper aksepterer jeg fullt og helt fra den kanten, mannen har vært hjernen, hjertet og målgarantisten vår de siste to årene. Ville vært helt utenomjordisk om han skulle prestere på topp i en etter rapportene så dårlig kultur. Bortimot den eneste spilleren jeg virkelig fryktet for før han signerte ny kontrakt, og egentlig den eneste på laget som i dagens syke verden har en lønn som kan forsvares. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Maguire, Fred, Pogba, Sancho, Cavani, Shaw og kanskje Wan-Bissaka er ute mot Chelsea ifølge Rangnick.

Sancho har betennelse i mandlene, Maguire med kneskade. Cavani er visst tilbake på trening, så kanskje han rekker en kamp eller to før United-karrieren er over.

Håper Rangnick kan bruke noen flere unge spillere på tampen og unngå så mye som mulig å bruke de som skal bort i sommer, selv om det blir vanskelig å unngå med alle skadene vi har. Lingard, Matic og Mata har spilt en del den siste tiden på grunn av skadene, men disse skal jo ikke være i klubben neste sesong.

Tipper Ten Hag også er gira på å få se de han skal ha med seg videre mest mulig i aksjon nå.

Lenke til kommentar
Danielzu skrev (Akkurat nå):

Hva tenker dere om neste sesong hvis 4.plassen ryker? Bedre med null europaspill enn el\confrence league?. 

Jeg syns det, men er samtidig svært bekymret over at potensielle kjøp ikke ønsker seg til oss pga dette og at vi derfor får lide enda mer neste sesong. Men tenker at fokuset må bli ligaen og at vi må tilbake vinnermentaliteten

Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det, men er samtidig svært bekymret over at potensielle kjøp ikke ønsker seg til oss pga dette og at vi derfor får lide enda mer neste sesong. Men tenker at fokuset må bli ligaen og at vi må tilbake vinnermentaliteten

Arsenal tiltrakk seg gode spillere selv om de ikke var i Europa, godt med ukepauser sikkert. Kommer mye an på spillergruppa. 

Lenke til kommentar
Danielzu skrev (Akkurat nå):

Arsenal tiltrakk seg gode spillere selv om de ikke var i Europa, godt med ukepauser sikkert. Kommer mye an på spillergruppa. 

Helt definitivt, det kollektive er nøkkelen. Liverpool fikk jo også god sving på det etterhvert. Så Ten Hag må få tilbake litt godfølelse, få gutta til ha lyst til dette, og da plutselig så løper de mer og er mer «på». Men vi trenger sårt bedre spillere også over tid, for selv med et toppet lag som er gira så ligger vi bak dere og City, ingen særlig tvil om det

Lenke til kommentar

Er det nå vi skal heie på 

Danielzu skrev (16 minutter siden):

Hva tenker dere om neste sesong hvis 4.plassen ryker? Bedre med null europaspill enn el\confrence league?

Conference er mer nederlag muligens med god sjanse for Ten Hag å matche laget med talenter og benken. 

Vil ikke ha noe europaspill. Gir oss muligheten til en litt mindre, konsentrert tropp og ro til å prestere i ligaen. Heia West Ham!

Lenke til kommentar

Noen som har tanker om transfervinduet og hvilket lag man ønsker å se neste år? Det er garantert at minst 8-10 spillere forsvinner ut, så det blir veldig store forandringer til neste sesong. Dette hadde vært et godt vindu etter min mening:

Inn: Sam Johnstone (free), Tariq Lamptey (35m£), Pau Torres (40m£ + Eric Bailly), Declan Rice (100m£), Boubacar Kamara (free), Christian Eriksen (free), Raphinha (50m£), Timo Werner (35m£)

Ut: Dean Henderson (30m£), Lee Grant (free), Aaron Wan-Bissaka (30m£), Phil Jones (5m£), Eric Bailly (bytte), Axel Tuanzebe (5m£), Nemanja Matic (free), Paul Pogba (free), Andreas Pereira (5m£), Juan Mata (free), Jesse Lingard (free), Mason Greenwood (free), Edinson Cavani (free)

Utlån: Kovar, Laird, Mengi, Garner, Hannibal, Pellistri, Garnacho, Diallo, Shoretire


------------------------ De Gea

--------------- Varane ----- Torres
-- Dalot -------------------------------------- Shaw
----------------- Rice ---------- Fred
------------------------- Bruno
---- Raphinha ---------------------- Sancho
------------------------ Ronaldo


Benken: Johnstone, Heaton, Lamptey, Telles, Williams, Maguire, Lindelof, McTominay, Kamara, Van de Beek, Eriksen, Elanga, Rashford, Martial, Werner

Lenke til kommentar

Mye bra signeringer inn der men tviler på Werner, Eriksen og Raphinha kommer inn portene. Sistnevnte er veldig nærme Barca meldes det nå. Lamptey har jeg sansen for og trenger gode offensive skyts på backene. Men tror DM, spiss og kant prioriteres pga mye tynt.(Stopper og om noen forsvinner..?)Spesielt når mange stikker etter sesongen. Pogba må kanskje erstattes og? Evt de Beek som "ny" signering der. Garner blir og ett spennende tilskudd på midtbanen!

Nå ryktes jo Haller fra Ajax som nye spiss i sommer. Usikker på hva jeg syns om det men kjenner jo godt til Ten Hag selvfølgelig

Håper uansett på Nunez, Tchoameini/Kamara/Rice (en av de hvertfall) og Antony. 

Redd Rice blir for dyr gitt. Betalt usaklig høye summer av engelskmenn har ikke funka bra før akkurat

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...