Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jakobk skrev (37 minutter siden):

For dårlig bredde i troppen også.

Jepp. Her satt vi og diskuterte hvem som skulle bli bytta inn, men vi ble enige om at det ikke er noen på benken som kan komme inn og endre noe til det bedre. Alle på benk en nedgradering i kvalitet ut fra de som var på banen. Likevel skulle man hatt et mottrekk mot Emerys doble backbytte før ET1, uten at jeg helt vet hva man skulle gjort. Fred kunne kanskje kommet inn tidligere, slik at vi hadde Pogba ute på kanten før. Men det blir litt etterpåklokskap, for jeg synes United var veldig gode i andreomgang, og vi skapte sjanser.  

Dette var altså benken vår i går, og det er kun Martial som ikke er med pga skade. Det er ikke veldig sterkt. Får håpe på et litt bedre overgangsvindu i år enn i fjor.

1342793431_Skjermbilde2021-05-27kl_10_01_26.thumb.png.4ce8874dd8ba30edfe0026f731147697.png

Lenke til kommentar

Svak kamp av MU. Mye fomling og sleiv. Nytter ikke stå og fomle når man spiller mot spanjoler, da mister man lett ballen. Det skjedde gang på gang. Tror laget er i en negativ forkurve for tiden da, har vært mye tap i det siste. 
Noen har kritsert sene bytter, men det var vel ikke av dem på benken som kunne tilført noe spesielt, så jeg forstår det litt.

Lenke til kommentar
Jakobk skrev (1 minutt siden):

Tenker du på perioden etter at Maguire ble skadet?

Er ikke sikker når det skjedde, men tenker vel fra og med kampen mot Leicester sånn ca.
Men det er sikkert et poeng, Maquire er vel en så viktig brikke at det gir sterke ringvirkninger?
Nå er spørsmålet hvordan OGS overlever, og hvordan det blir framover.

Lenke til kommentar

Man kan godt snakke om bredde hvis det var City eller Bayern vi møtte, jeg ser ingen grunn til at benken vår er for dårlig til å få null minutter i original tid mot 7plass i La Liga. Det er lov som nordmann å kritisere Ole, og at det skjer ingen forandringer når kampen er så og si stillestående i 90 minutter er mildt sagt forvirrende. Jeg tror ikke at benken til Villareal er bedre enn united sin.

Lenke til kommentar
banansplitt™ skrev (1 time siden):

Synes vi noen ganger ser litt tendenser til stahet hos Ole, de åpenbare valgene er faktisk noen ganger veldig greit. Tror jeg aldri har sett en så avslappet gjeng i en straffekonk som Villareal i går. Og klart de er avslappet når de vet de er opp mot en ubrukelig straffekeeper.

 

Lenke til kommentar

Jeg tror ingen bytter ville gitt oss mer slagkraft til å score enn vi hadde, men de burde kommet til ET1 fordi de ble slitne og Emerys doble backbytte. Som sagt, i hvert fall Fred inn tidligere. Før det i andreomgangen synes jeg ikke det var stillestående men at vi egentlig hadde et veldig bra trykk i bølger og skapte sjanser. Vi var mye bedre enn dem i andreomgang. Alle de mest typiske matchvinnerne var på banen samtidig. Kanskje Daniel James inn kunne gjort noe, men det var mot etablert vi spilte og Rashford spilte seg bedre og bedre inn i kampen etter en veldig svak førsteomgang.

Når det er sagt, så var det nok ikke bytter eller mangel på det som gjorde at vi tapte. Vi slapp til veldig få sjanser, men den ene de hadde i førsteomgang ble mål. Vi klarte ikke å sette våre, og sånn ble det. Spilte ikke bra nok, og de klarte å dra ned tempo, drøye tid og frustrere oss. I ekstraomganger og straffekonk blir det gjerne litt bingo, og det kan man vel si det blir når det avgjøres med keeperstraffe etter 22 straffer...

Skulle likt å se Henderson fått ta straffene i går. Hvor mange ganger har egentlig keeperen blitt bytta til straffekonk før? Kommer bare på Krul/Van Gaal i VM 2014.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Delvis skrev (4 timer siden):

Er ikke sikker når det skjedde, men tenker vel fra og med kampen mot Leicester sånn ca.
Men det er sikkert et poeng, Maquire er vel en så viktig brikke at det gir sterke ringvirkninger?
Nå er spørsmålet hvordan OGS overlever, og hvordan det blir framover.

Var vel kampen før Leicester han ble skadet også.(Aston Villa tror jeg)

 

Lenke til kommentar

Når vi er lur taktisk og bytter inn våre antatt beste straffeskyttere, så er det rart at vi ikke er lurt taktisk og bytter inn vår antatt beste keeper på straffer. I en normal straffekonk skal keeper i aksjon ca. 5 ganger, mens utespillerne kun skyter en gang.

Jeg så straffene i opptak, og flere ganger hvor DDG er i nærheten av å ta ballen (ingen fare, skal du si..), så har han gjort et helt unødvendig hopp på 10-15 cm ut fra linjen før han kaster seg til en side. Det ligger sikkert i ryggmargen, men han bør kanskje øve tilstrekkelig på straffer slik at en mirakuløs redning blir stående en i framtiden.

Lenke til kommentar

Einaste keepertabbe var vel villareal sin keeper som gjorde på Shaw si straffe. Den var absolutt tagbar når han først gjetta rett retning. Faktisk overraska over kvaliteten på straffene, spesielt etter 5. Straffeskytter og utover. Lite måking, og mange meget godt plasserte og utagbare.

Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (Akkurat nå):

Faktisk overraska over kvaliteten på straffene, spesielt etter 5. Straffeskytter og utover. Lite måking, og mange meget godt plasserte og utagbare.

Ja, helt sykt hvor kjølige de var på begge lag, selv de som hadde sitt første spark på ballen på straffa. Unge Tuanzebe kom inn og bare la den trygt i krysset, liksom. Tilsynelatende lite nerver.

Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (14 timer siden):

Einaste keepertabbe var vel villareal sin keeper som gjorde på Shaw si straffe. Den var absolutt tagbar når han først gjetta rett retning. Faktisk overraska over kvaliteten på straffene, spesielt etter 5. Straffeskytter og utover. Lite måking, og mange meget godt plasserte og utagbare.

Eg syns nå vitterlig at DeGea på den straffen som gikk rett på var litt rævva..... 

FOr det var vel den dårligste straffen vil eg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...