Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jo, han er ganske fersk. Ikke helt sikkert vi hadde vunnet med ledelse i stedet for å ligger under ganske tidlig i kampen, men trolig ville det sett annerledes ut. Vi sugde uansett, men det er lov å suge men likevel ta poeng. 

Er ikke superbekymra for det offensive så lenge vi skaper sjanser og som regel er det beste laget i kampene. Fortsetter vi med det så løsner det etterhvert og vi blir mindre avhengige av marginer. Cavani la ut en video av missene sine over de siste kampene, det er virkelig helt utrolig at ikke disse gikk inn. Snakk om centimetre så hadde vi hatt en 3-4 flere mål og trolig flere poeng. Ikke mange spisser i verden jeg heller ville hatt på enden av de sjansene, så det er litt utur også.

Håper de andre der fremme kommer tilbake i bedre form snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akk ja. Skriver dette akkurat når Martial har filmet seg til straffe og Dean viser ut Bednarek. Hvordan Dean kommer til dette må gudene vite. Siste kamp til Dean?

Det beste Rojo bidro med var historien da han var på Tiffany's hvor han trodde han hadde kjøpt 3 par øreringer til £4.000,- per par. Når han senere sjekker kvittering, så har han brukt 40k per par, altså svidd av £120k på øreringer..

Lenke til kommentar
Prusk skrev (19 minutter siden):

Akk ja. Skriver dette akkurat når Martial har filmet seg til straffe og Dean viser ut Bednarek. Hvordan Dean kommer til dette må gudene vite. Siste kamp til Dean?

Synes det var ekstremt strengt, til tross for den minimale kontakten. Men når det først er kontakt og Martial utnytter det ved å bevisst gå ned ned, så har nok ikke Dean noe annet valg enn å gi rødt kort ettersom det ikke var et forsøk på å ta ball. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

image.png.f28ca6499d127dc093e41ae6e75187bf.png

(Se infoboks... 🙃 )

Men mest håpløse her er at Mike Dean tydelig ikke får se det fra den vinkelen han vil, samtidig som vi her hjemme får sett det fra en bedre vinkel gjentatte ganger. Jeg mener, de har fått jobbe med å perfeksjonere VAR i flere år nå, og klarer ikke noe så essensielt som det der...

Lenke til kommentar

Premier Leagues beste og en av verdens beste spillere det siste året. Det er vanvittig med 36 målpoeng på 36 ligakamper.

Alle målene i dag hjelper også på scoringsstatistikken vår. Flest mål av lagene i PL, og nå er det bare tre lag i Europa som har scoret flere enn oss denne sesongen: Bayern (11 flere), PSG (4 flere) og Inter (3 flere).  

Lenke til kommentar

For en vill kamp vi var vitne til i går. Soleklart rødt kort etter 1 minutt, snytt for straffe av VAR rommet på 4-0, Southamptons mål feilaktig annullert for offside av VAR rommet på 4-0, og når alle tror at Southampton skal få frispark da Martial begynner å falle før det er kontakt, ender VAR og Dean opp med å la straffen stå og gi Bednarek rødt kort, før sluttresultatet til slutt endte hele 9-0! 🤯

Det var 9 mål vi trengte, og jeg er glad så mange av spillerne våre ble involvert i så mange mål, men jeg fikk skikkelig vondt av å se Ralphs intervju etter kampen. Håper Southampton får seg noen oppturer resten av sesongen. Håper de vinner alle kampene de har i PL fra 24 april til og med 8 mai ihvertfall. 

Lenke til kommentar
banansplitt™ skrev (20 minutter siden):

Men er det sånn at reglene sier at hvis spiller som blir felt har en tå innenfor straffefeltet så skal det dømmes straffe? Synes det høres rart ut.

Ja, det er hvor spilleren blir hindret/felt som er det avgjørende såvidt jeg vet. Streken er en del av boksen. På samme måte som ballen ikke er ute over sidelinja så lenge den er én millimeter på strek, er man i straffefeltet så lenge man toucher streken. Cavani var ganske godt oppå streken da han ble truffet.

Bilde:

Spoiler

EtQPxNDXIAAvcOX?format=jpg&name=large

Så United skulle hatt straffespark der. Det var rart VAR gjorde om den, ikke akkurat clear and obvious at Cavani var utenfor slik VAR-rommet mener. Forstår ikke helt greia.

En annen ting er at Dean blåser av for tidlig i stedet for å gi United fordelen. Greenwood satte ballen i mål etter Cavani ble felt.

Men alle snakker om den andre straffesituasjonen som om det skulle stått 0-0 på det tidspunktet i kampen 🤷‍♂️

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Ja, det er hvor spilleren blir hindret/felt som er det avgjørende såvidt jeg vet. Streken er en del av boksen. På samme måte som ballen ikke er ute over sidelinja så lenge den er én millimeter på strek, er man i straffefeltet så lenge man toucher streken. Cavani var ganske godt oppå streken da han ble truffet.

Bilde:

  Vis skjult innhold

EtQPxNDXIAAvcOX?format=jpg&name=large

 

Mhm. Sheffield fikk straffe på lignende situasjon mot Liverpool. Dommeren dømte frispark på en lett takling fra Fabinho, som VAR omgjorde til straffe pga hendelsen var på streken.

Lenke til kommentar

En annen litt merkelig ting i går var at det bare ble 3 minutter tillegg av en eller annen grunn. Det irriterte meg litt, siden vi kunne scoret det tiende med litt mer tid.

Begge VAR-situasjonene tok nesten 6,5 minutter med stopp i spillet til sammen (6:26).

Legg til 5 mål og 4 bytter. Så blir det bare 3 minutter tillegg!? Irriterende når man jager rekord. Ikke usannsynlig at United hadde scoret et mål til på noen minutter til, og med 10-0 hadde vi tangert rekorden fra 1892.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Ja, det er hvor spilleren blir hindret/felt som er det avgjørende såvidt jeg vet. Streken er en del av boksen. På samme måte som ballen ikke er ute over sidelinja så lenge den er én millimeter på strek, er man i straffefeltet så lenge man toucher streken. Cavani var ganske godt oppå streken da han ble truffet.

Bilde:

  Vis skjult innhold

EtQPxNDXIAAvcOX?format=jpg&name=large

Så United skulle hatt straffespark der. Det var rart VAR gjorde om den, ikke akkurat clear and obvious at Cavani var utenfor slik VAR-rommet mener. Forstår ikke helt greia.

En annen ting er at Dean blåser av for tidlig i stedet for å gi United fordelen. Greenwood satte ballen i mål etter Cavani ble felt.

Men alle snakker om den andre straffesituasjonen som om det skulle stått 0-0 på det tidspunktet i kampen 🤷‍♂️

Akkurat dette med å stoppe kampen, la var gjøre sitt for så å gjøre om situasjonen er noe jeg har nevnt flere ganger. De bør la spillet fortsette til en ser hva som skjer nettopp for å unngå slike situasjoner som kunne/hadde resultert i mål. Ikke bare straffesituasjoner, men alle situasjoner der VAR skal se på ting. Er nok mange situasjoner som er blitt avblåst, VAR har så sagt at det var ingenting og en kan av ødelagt en potensiell målsjanse.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

James Garner kåret til banens beste i debuten for Nottingham Forest mot Coventry City i går. Har troen på ham jeg i alle fall.

Teden Mengi er på benken for Derby County nå. Håper han får noen minutter. Har visst ikke vært så veldig god i det siste, så håper han får seg en opptur.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...