Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Angående Cavani:

I Norge kan man få karantenefritak dersom man kan dokumentere gjennomgått Covid-19-sykdom innenfor de siste 6 månedene. Jeg vet ikke hvordan reglene er på dette i Storbritannia, men vil uansett tro at Premier League har enda strengere regler her, så jeg tror ikke vi skal ha for mye håp. Unntaket for idrettsutøvere i UK gjelder bare de som har oppholdt seg i en "bubble", med regelmessig testing og isolasjon slik Jakob nevnte på forrige side.

Kanskje debuten hans ikke kommer før kampen mot PSG...

Her er et nytt intervju med Cavani gjort med uruguayansk media, gjengitt på engelsk hvor han nevner koronasmitten:

Cavani speaks out on being a free agent, having coronavirus and dreams of playing for United
https://utdreport.co.uk/2020/10/06/cavani-speaks-out-on-being-a-free-agent-having-coronavirus-and-dreams-of-playing-for-united/

Sitat

In the interview, Cavani touched on a plethora of topics, including the fact that he idolized compatriot Diego Forlan when he had his brief stint at United. From then, Cavani had always said that he too wanted to play at the Theater of Dreams one day.

“It’s okay to dream, but I like to wish for things even more,” Cavani said of that time during his youth. “Dreaming seems like fantasy, but wishing things makes you see them more real.”

Cavani also touched on what a relatively quiet summer was like for him when he was trying to get back to full fitness without a club.

“My wish was to play football and I always expressed my desire to continue competing in Europe,” he said. “It was a period when it is normal for you to start to get anxious about football, because the leagues had already restarted. But there are many things that sometimes don’t happen because they don’t have to happen."

“I am of the idea that in life, with the things that happen, they arrive when they have to arrive. Sometimes, no matter how much you want something, if it doesn’t have to happen, it doesn’t.”

Aside from the injury, Cavani also confessed to have suffered from the Coronavirus, along with his girlfriend, following a holiday in Spain. But as shown by his overall demeanor, the striker was composed when recalling the story of yet another hurdle thrown his way.

“There was nothing to be gained by saying it at the time,” Cavani explained. “It was something we kept for ourselves and surely at some point I was going to say it. We stayed at home taking care of each other. We spent many days, even longer than necessary, in quarantine. There was just no need to tell.”

Now, after a summer that “generated a lot of uncertainty”, in the words of United’s new attacker, Cavani sounds and looks ready to take on a new adventure and help United with his leadership, experience and prowess in order to achieve new heights this season.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ole fikk ikke noen av ønskene sine. Om dette stemmer så kan jeg vel si meg enig i at han ikke støttes i overgangsmarkedet. Men merkelig at de i det heletatt bruker penger på spillere  da.

https://www.espn.co.uk/football/soccer-transfers/story/4202838/man-united-missed-all-of-solskjaers-targets-including-sanchogrealish-sources

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Bruno på benken hele kampen mot Spania. Perfekt!

De Gea satt også på benken. Kepa var tilbake i buret. Han spiller nok den neste.

Martial startet for Frankrike, gjorde en bra omgang ifølge de som så kampen før han ble byttet for Mbappe i pausen.

Pogba fikk en halv omgang, holdt på å score to ganger ifølge United.no. 

Van de Beek startet for Nederland, spilte en dårlig førsteomgang uten å være mye involvert, før han ble litt bedre i andre. Ikke fått det særlig til på landslaget, Donny.

Williams debuterte for England U21 og fikk 90 minutter i beina, Chong scoret to mål for Werder Bremen i treningskamp mot St Pauli.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (18 timer siden):

Ole fikk ikke noen av ønskene sine

 

Jakobk skrev (17 timer siden):

Virker som om han ville ha Diallo da

Litt forskjell på å få et talent og få spillere som kan gå rett inn og styrke førstelaget. Gøy at man får tak i store talenter, men det er jo bare en avledning å diskutere dem. Diallo, Traore eller Diallo Traore kommer ikke inn og styrker førstelaget. Kan jo ønske seg at han får noen minutter, men der går vel grensen. Samme gjelder Pellistri.

Lenke til kommentar

Vi bruker James på høyre, om de vi henter av talenter ikke holder høyere nivå enn James kan en bare avskrive de alt nå. Tiden der en henter begrensende spillere med utelukkende fart som sin største styrke bør være over.

Jeg forventer at en spiller som sies å være et at de største talentene i Italia vil være god nok til å ta over for James, Mata, Lingard og andre spillere vi hiver inn på høyrekant. Er ikke som at vi har en høyrekant i verdensklasse de skal kjempe mot.

Husker fortsatt Ronaldo sin første kamp for United, for meg en ukjent spiller som en umiddelbart så et enormt potensiale i. Tok ikke mange involveringer fra ham i den kampen før jeg reiste meg fra sofaen hver gang han hadde ballen. Tenkt om vi kunne funnet en kantspiller i nærheten av samme potensiale

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Profeten har talt. Helt enig. Tipper at James blir andrevalg etter Rash på den andre siden. Greenwood kommer nok til å fortsette på høyre sommen med Pellistri frem til også Diallo kommer i Januar.

Shaw har spilt bra i som venstre stopper i formasjoner med tre stoppere. Er det skivebom, eller kunne han funket i en normal backrekke? Er selv usikker. Han er helt ok sterk, 181 eller 185cm.(transfermarkt sier 181cm, resten 185cm). Ganske bra fart. God pasnignsfot. Vår egen Alaba, eller total fiasko?

de Gea
wan Bissaka - Maguire - Shaw - Telles

Lenke til kommentar

Spennende tanke, men jeg mener nej @Jakobk. Shaw har fungert bra i trespann, men som én av to stoppere må begge ha en viss duellstyrke som jeg ikke tror Shaw innehar per dags dato, men kanskje i fremtiden? I en klassisk firebackslinje blir det alltid fysiske dueller. Farta hans er en fordel siden vi ofte spiller med høy linje og avgir mye bakrom, så det er et godt poeng. Vi ser for eksempel at en stopper som Aké (180cm) er sammenlignbar fysisk med Shaw.

Er mest bekymra for disiplinen i posisjonsspillet hans i det siste, dette må være mye bedre når han har Rashford foran seg, som nærmest ikke har noe defensivt ansvar - det blir mye rom på den sida. Bare å se på Sons første mål i Tottenham-kampen hvordan Shaw ble trukket for langt ut i stedet for å følge løpet inn mot første stolpe, det var en grov feil.

Mer tro på noe slikt, med Shaw i en trebackslinje med vingbacker som vi har sett med suksess tidligere. Har tro på Telles som vingback.

De Gea
Lindelöf - Maguire - Shaw
Wan-Bissaka - Pogba - Fernandes - Matic - Telles
Martial - Rashford

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Jeg bare greier ikke å se hvordan dere kan hause opp Shaw? Han er jo ikke i stand til å markere på bakre, særlig ikke i overganger

Om vi skal dømme spillerne bare ut fra siste 5 kamper, så er det mange som står til stryk. Om man ser de siste 2 årene i sammenheng, så kommer de fleste betydelig bedre ut av det. 

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget til flere her, men det er vel ikke til å stikke under en stol at Shaw aldri ble den backen vi hadde håpet på. Først og fremst posisjoneringsmessig defensivt, men synes han er for forutsigbar i det offensive til å forsvare en startplass. Jeg vil ha en venstreback som dunker ballen inn bak stopperne hardt langs bakken. Typ De Bruyne/Robertson-legg. Det er først og fremst en god fot som er avgjørende for gode backer, de blir veldig ofte stående alene og kan forsøke innlegg eller velge avgjørende pasning som fører til mål. Det jeg har sett av Telles er veldig lovende, iaf offensivt - så får vi se hvordan han løser det defensive.

Høyresiden med Greenwood synes jeg er ganske bankers. Han er ingen ren høyreving, men i og med at han er så god med begge bein er det vel ganske klart at han er soleklart førstevalg. Eller er diskusjonen her inne ikke på generelt grunnlag, men på grunn av Martials røde kort som gjør av vi endrer konstellasjonen? I så fall er Mata min personlige favoritt. James er, beklageligvis, milevis unna United-standard. Skikkelig West Ham-spiller. Har dessverre null tro på ham. Mata er såpass klok, og tror at Bruno, som også er et intelligent fotballhode, kan få mer ut av ham enn tidligere.

At vi har et stort problem på høyresiden (når Greenwood ikke er der) er helt udiskutabelt, ja.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Bandidos-Pelle said:

Jeg ser poenget til flere her, men det er vel ikke til å stikke under en stol at Shaw aldri ble den backen vi hadde håpet på. Først og fremst posisjoneringsmessig defensivt, men synes han er for forutsigbar i det offensive til å forsvare en startplass. Jeg vil ha en venstreback som dunker ballen inn bak stopperne hardt langs bakken. Typ De Bruyne/Robertson-legg. Det er først og fremst en god fot som er avgjørende for gode backer, de blir veldig ofte stående alene og kan forsøke innlegg eller velge avgjørende pasning som fører til mål. Det jeg har sett av Telles er veldig lovende, iaf offensivt - så får vi se hvordan han løser det defensive.

Høyresiden med Greenwood synes jeg er ganske bankers. Han er ingen ren høyreving, men i og med at han er så god med begge bein er det vel ganske klart at han er soleklart førstevalg. Eller er diskusjonen her inne ikke på generelt grunnlag, men på grunn av Martials røde kort som gjør av vi endrer konstellasjonen? I så fall er Mata min personlige favoritt. James er, beklageligvis, milevis unna United-standard. Skikkelig West Ham-spiller. Har dessverre null tro på ham. Mata er såpass klok, og tror at Bruno, som også er et intelligent fotballhode, kan få mer ut av ham enn tidligere.

At vi har et stort problem på høyresiden (når Greenwood ikke er der) er helt udiskutabelt, ja.

Jeg syntes ikke Greenwood er en veldig god høyreving, god avslutter ja, passer mye bedre som spiss når han får litt mer muskler.

Lenke til kommentar

https://www.nettavisen.no/sport/kritisk-til-solskjaers-kvaliteter-som-manager---hva-er-det-egentlig-han-bidrar-med/3424029505.html

Linker til nettavisen og ikke original artikkel siden den må betales for.

Er mye av det samme som jeg mener rundt Ole som manager og som jeg har nevnt noen ganger, bare han er litt bedre å ordlegge seg. Jeg synes det er vanskelig å si seg uenig med ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...