Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr. President™ skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke kampen men ifølge VG Live har vi ikke en eneste avslutning på mål. Er det virkelig sant? Wolves er gode, men dette bekrefter bare hvor råtne vi er. 

Det er korrekt. Vi har hatt en deflection i tverligger, men ellers så har vi ikke skapt en dritt.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (2 minutter siden):

Jeg ser ikke kampen men ifølge VG Live har vi ikke en eneste avslutning på mål. Er det virkelig sant? Wolves er gode, men dette bekrefter bare hvor råtne vi er. 

Rashford i tverrliggeren og Mata 10 cm utenfor så det forteller ikke hele bildet, selv om vi har skapt lite og skutt dårlig.

Kan dog ikke forvente særlig mye mer av mannskapet som spiller i dag.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hadde vært flott om vi kunne bare gitt walkover på begge cupene og fokusert på liga + el :) Hadde vært mer fornøyd med tap enn uavgjort idag, og det er faen ikke ofte man sier. Det er for mange kamper på en skadeskutt stall som mangler bredde OG kvalitet..

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
bshagen skrev (11 minutter siden):

Dog. Halve Wolves-laget er 2.lagsspillere de også. Så syns ikke helt det er riktig å skylde på den der

Men de er PL-spillere og har erfaring, og er fysisk overlegne våre unge. Vi derimot startet med unggutta Chong, Greenwood og Williams samt andrevalg og dødkjøtt i nesten alle posisjonene. Bytter man 8 spillere så har vi førstelaget vårt. 

Helt greit resultat, er egentlig fornøyd med prestasjonen siden jeg trodde vi skulle bli kjørt over her da jeg så lagene, men synd med omkamp. Det trenger vi ikke nå. 

Sjelden jeg er enig med Luckhurst, men synes han summerer det bra her:

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Morten Langli sa i studioet at United ikke er et bedre lag enn Wolves. Det er ikke én isolert kamp som bestemmer det, men en trend over to sesonger nå. Er du uenig? For det er ikke jeg. Vi er et middels lag og vi kan ikke forvente å vinne slike oppgjør lenger, vi er rett og slett for dårlige

Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Morten Langli sa i studioet at United ikke er et bedre lag enn Wolves. Det er ikke én isolert kamp som bestemmer det, men en trend over to sesonger nå. Er du uenig? For det er ikke jeg. Vi er et middels lag og vi kan ikke forvente å vinne slike oppgjør lenger, vi er rett og slett for dårlige

Vet ikke helt hva du vil frem til her? Jeg skrev før kampen at jeg ikke hadde noen forventninger, og det gjorde du også:

bshagen skrev (2 timer siden):

mot hardtarbeidende Wolves så har jeg ikke høye forhåpninger 

 

Lenke til kommentar

Hva jeg vil frem til? Jeg skriver jo rett frem hva jeg vil frem til. Jeg er frustrert fordi jeg ser på et Manchester United-lag som er så dårlige at jeg ikke en gang veit hvordan det skal analyseres. Det spilles jo verdens kjedeligste fotball. Det er jo dørgende kjedelig. Det er jo anti-fotball de luxe. Og det av spillere som får City-lønningene til å se ut som NAVere på arbeidsavklaringspenger.

Jeg hadde ingen forventninger fordi jeg veit at Wolves egentlig har en bedre 11er enn oss - selv om begge hadde toppet 11ern. Når jeg ser at Wolves i denne kampen stiller med et B-lag pga skader så blir det jo bare verre, for de til tider feier oss av banen. Vi hadde ikke et eneste skudd på mål. NULL. Det er jo helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Trist at Solskjær må bruke flere intervjue på å forsvare at han smilte etter en fotballkamp. Det er resultatet av å ta inn en mindre intelligent pensjonert fotballspiller i studio som skal forklare hvorfor klubben ikke vinner kamper. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (9 minutter siden):

Hva jeg vil frem til? Jeg skriver jo rett frem hva jeg vil frem til. Jeg er frustrert fordi jeg ser på et Manchester United-lag som er så dårlige at jeg ikke en gang veit hvordan det skal analyseres. Det spilles jo verdens kjedeligste fotball. Det er jo dørgende kjedelig. Det er jo anti-fotball de luxe. Og det av spillere som får City-lønningene til å se ut som NAVere på arbeidsavklaringspenger.

Jeg hadde ingen forventninger fordi jeg veit at Wolves egentlig har en bedre 11er enn oss - selv om begge hadde toppet 11ern. Når jeg ser at Wolves i denne kampen stiller med et B-lag pga skader så blir det jo bare verre, for de til tider feier oss av banen. Vi hadde ikke et eneste skudd på mål. NULL. Det er jo helt forferdelig.

Åja, bare skjønte ikke hvorfor du spurte meg spesifikt..? 

Er ikke enig i at vi spiller dårlig fotball hele tiden, i hvert fall ikke når vi har et lag som ligner mer på vår beste ellever. Det laget består av spillere som ikke er av god nok kvalitet, men som Solskjær likevel har fått til å fungere på et vis. Ikke perfekt, men i forhold til forutsetningene bra nok.

I desember var første gangen vi hadde tilnærmet full ellever denne sesongen (minus Pogba), og da tok vi nest flest poeng i ligaen (bak Klopp) og scoret 20 mål den måneden i alle turneringer (slapp inn 8). Den eneste dårlige kampen var mot Watford. Vi hadde heller ingen problemer med å bryte ned lavtliggende lag som Newcastle og Burnley (6 mål).

Nå er plutselig midtbanen og 10 spillere skadet igjen, og det er jo klart at det har enormt å si på prestasjonene og spillet på banen. Spesielt når erstatterne er uerfarne unggutter og spillere som Pereira, Matic, Mata og Young. Hvordan skal en manager få mulighet til å utvikle et spill og få en kontinuitet når han hele tiden blir tvunget til å gjøre endringer? Hvordan skal man kunne forvente at han utvikler et satt spill med spillerne han er nødt til å bruke? Som sagt, den eneste perioden med stabilitet på laget var desember og da gjorde vi det bra.

Nå mister vi vinterpausen på grunn av omkampen og da blir det ingen muligheter for å drille på treningsfeltet med mindre vi ryker ut av de to andre cupene tidlig. 

Fun fact om skader: De eneste utespillerne som ikke har vært skadet denne sesongen er Maguire, James og Wan-Bissaka (som var syk i tre uker). De tre spillerne som ble kjøpt i sommer.

Lenke til kommentar
Brodah skrev (12 minutter siden):

Trist at Solskjær må bruke flere intervjue på å forsvare at han smilte etter en fotballkamp. Det er resultatet av å ta inn en mindre intelligent pensjonert fotballspiller i studio som skal forklare hvorfor klubben ikke vinner kamper. 

Tja, når en ser ut som ett lykketroll på lykkepille etter å ha blitt pisset på av Arsenal, Wolves eller en annen middelmådig klubb så er det kanskje Ole som er mindre intelligent enn de som reagerer. Skulle jo tro slike prestasjoner vekker noen følelser under eller etter kampen, får frem sinne eller tilsvarende? Gjør ihvertfall det hos meg og da forventer jeg at det gjør det samme hos den som er manager.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6
ProphetSe7en skrev (3 minutter siden):

Tja, når en ser ut som ett lykketroll på lykkepille etter å ha blitt pisset på av Arsenal, Wolves eller en annen middelmådig klubb så er det kanskje Ole som er mindre intelligent enn de som reagerer. Skulle jo tro slike prestasjoner vekker noen følelser under eller etter kampen, får frem sine eller tilsvarende? Gjør ihvertfall det hos meg og da forventer jeg at det gjør det samme hos den som er manager.

Med mindre det blir en trend hos Ole å smile å le etter tapte forballkamper så blir dette bare flisespikkeri. En typisk kommentar som kun drar klubben lenger ned i gjørma. Som Tjernås sa i Viasat studio: "så lenge mann vinner fotballkamper kan man gjøre akkurat hva man vil etter kampen". At Solskjær smiler påvirker ikke resultatene what so ever.

 

Jeg forventer vertfall ett høyere nivå fra "fotballeksperter". Smilingen til Solskjær er så lite fotballfaglig som man får det.

 

Jeg er ikke sjokkert over at kommentaren kommer fra Van Perise og ikke fra Jamie/Neville.

 

Lenke til kommentar

Ljungberg fikk jo masse pes for at han smilte og kanskje til og med lo når han snakket med Pep rett etter vi ble overkjørt av City. Men det jo typisk engelsk media da. Bare leter etter dritt å skrive. (alternativt gamle fotballspillere som leter etter dritt å si :P) 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...