Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva Evans angår så reddet han faktisk forsvaret fra flere baklengs i dag. Vermijl er vel egentlig back (?) og Keane er strengt tatt League One-nivå. Når man legger til at Anderson var ryddegutt på midten, så sier det seg selv at både Evans og De Gea hadde vanskelige arbeidsforhold. Jeg skal ikke frata Evans skyld for førstemålet, men han var desidert best i det bakre leddet. Uten at det gir han mer enn terningkast 2 av den grunn....

Lenke til kommentar

 

Det er jo ikke logisk å bruke 3-5-2 lenger.

Vi har fortsatt for mange spisser og for få vinger.

 

Kvalitet > Kvantitet.

For meg så ser Welbeck ut til å ville noe som helst mer enn både Rooney og RvP. På tide at de også må bevise noe NÅ for at de skal få spille kamper. Vi har ikke CL engang så det blir mye hvile mellom kamper. Så få vinger har vi heller ikke. Januzaj kan spille på begge sidene, Di María på venstre, Valencia på høyre, Mata kan også funke på høyre.

 

Welbeck har vært farligere enn RvP i det siste. Han har fart og er rask til å bevege seg. RvP står bare og prøver å lure offsidefellen. Strukturen er for dårlig til at det skal slås et perfekt innlegg eller pasningen til ham. Blir offside 9/10 ganger. Welbeck derimot kan starte langt bak motstander og likevel løpe forbi. Håper virkelig han starter om det bare blir brukt en spiss mot Burnley.

Endret av RollsReus™
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så lei seg over kampen? Er det virkelig noen som bryr seg? Jeg driter i alle nasjonale cuper, spesielt ligacupen. Jeg synes vi skal konsentrere oss om ligaen i år og prøve å få laget på rett kjøl. At vi taper mot et league 1-lag med et F-lag kunne ikke brydd meg mindre i rattata.

 

Ååå, Di Maria, min Gud! Velkommen til verdens deiligste klubb!

 

@RollsReus:

Synes Di Maria er vel så god på høyre, har jo en helt dødelig skuddfot, tror han kan aktiviseres enda mer på den siden. Se for deg ham som en slags omvendt Ronaldo, de har mye av de samme trekkene (Ronaldo er hakket bedre på alt, selvfølgelig, og mye bedre på hodet). Høyrefoten hans er ikke så veldig bra, men det har han løst fint i RM.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Er vel ingen som har brydd seg om at vi røyk ut av ligacupen. Den vant vi uansett ikke for lenge siden. Lenge siden vi vant FA Cupen, hadde vært flott å vinne den igjen.

 

Problemet er hvordan enkeltprestasjoner førte til at vi slapp inn 4 mål. Ingen av målene til MKD så ut til å være spesielt taktiske. Det var rene kontringer (de 3 siste målene) etter at en eller annen spiller gjorde feil (alle målene). De bare sto med nesten alle mann i forsvar og ventet til vi mistet ballen før de pælmet den langt opp. Forsvarsspillet var sjokkerende.

Lenke til kommentar

Kvalitet > Kvantitet.

For meg så ser Welbeck ut til å ville noe som helst mer enn både Rooney og RvP. På tide at de også må bevise noe NÅ for at de skal få spille kamper. Vi har ikke CL engang så det blir mye hvile mellom kamper. Så få vinger har vi heller ikke. Januzaj kan spille på begge sidene, Di María på venstre, Valencia på høyre, Mata kan også funke på høyre.

 

Welbeck har vært farligere enn RvP i det siste. Han har fart og er rask til å bevege seg. RvP står bare og prøver å lure offsidefellen. Strukturen er for dårlig til at det skal slås et perfekt innlegg eller pasningen til ham. Blir offside 9/10 ganger. Welbeck derimot kan starte langt bak motstander og likevel løpe forbi. Håper virkelig han starter om det bare blir brukt en spiss mot Burnley.

 

Jo, så få vinger har vi. Per nå så har vi bare én skikkelig god ving, Di Maria. Som strengt tatt ikke har spilt en eneste kamp i PL eller United i hele sitt liv, så å påstå at han er PLs beste ving er jo bare tull. Januzaj er fortsatt bare 19 år med variende prestasjoner, så han burde heller ikke være vårt eneste alternativ. Ellers har vi Valencia som fungerer mye bedre som back og vingback. Young som ren ving er uaktuelt. Verken Mata, Kagawa eller Rooney er rene vinger, som det ser ut til at LvG foretrekker, så de kommer ikke til å spille der.

Lenke til kommentar

Ja, jo, men: vi må jo prøve å kjøpe talenter av og til? Kanskje vi må være flinkere å presse gjennom avtaler med flere klausuler for å skjerme oss mot spillere som ikke tar det siste steget.

 

Jeg mener at vi gjør det helt riktig når vi kjøper unge talenter. Noen slår gjennom og andre dessverre ikke.

Lenke til kommentar

Ja, jo, men: vi må jo prøve å kjøpe talenter av og til? Kanskje vi må være flinkere å presse gjennom avtaler med flere klausuler for å skjerme oss mot spillere som ikke tar det siste steget.

 

Jeg mener at vi gjør det helt riktig når vi kjøper unge talenter. Noen slår gjennom og andre dessverre ikke.

 

Dyrkjøpte talenter må i så fall få flere muligheter før de blir kassert. Nå havnet Zaha kanskje litt i en skvis siden han ble kjøpt av SAF og overtatt av Moyes. Sistnevnte hadde som vi vet sitt å stri med.

Lenke til kommentar

447b9ee3-0c49-4696-b1f9-3b968218bf91_800

Idag er det 3 år siden vi destruerte Arsenal 8-2. Nå er det helt utrolig å tenke på at mannskapet over sto for arbeidet. UTROLIG. For en mann Sir Alex var!

 

Så stilte vi også med tidenes drittlag, da.

 

Szczesny

Jenkinson - Djourou - Koscielny - Traore

Ramsey - Coquelin

Walcott - Rosicky - Arshavin

Van Persie

 

OK i angrep, men i forsvar og midtbanen var det hårreisende dårlig. Ramsey, Koscielny og Szczesny var ikke i nærheten av det nivået de er idag. Likevel er det imponerende hva Fergie fikk ut av middelmådige spillere. Gruer meg til den dagen Wenger legger opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...