Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva du prøver på her. Prøver du å bruke videoen over som et argument for at Hernandez er en god fotballspiller? Han har sine ekstremferdigheter, men det er uten ball. Som fotballspiller for verdens nest beste klubb føler jeg det bør være et minimumkrav at man er i besittelse av basisferdigheter man lærer i syverfotball. Jeg setter pengene mine på at Hernandez ikke var mer enn en heldig målscorer i sin første sesong for klubben. Om han gjentar bedriften ønsker jeg selvfølgelig å ha han i troppen, men da som en supersub. Hernandez er ikke god nok og kommer aldri til å bli god nok til å være førstevalg for en klubb av Uniteds størrelse.

 

Spør DU om hva JEG prøver på?

Du er den fremste kritikeren av Hernandez her inne, uten at jeg noengang har helt forstått hvorfor! Du hopper på hver bidige anledning du får til å rette negativ kritikk imot han. Denne gangen var det bare patetisk ettersom Hernandez er en viktig brikke, samt lagspiller!

Som jeg nevnte sist gang for deg, så virker det ikke som du fatter fotball. Hvis Hernandez er en "heldig målscorer" som du nevner det, så må Ruud van Nistelrooy være den heldigste målscoreren i historien (er det virkelig nødvendig av meg og hente opp hans statistikk?).

Ja, jeg sammenligner Ruud med Hernandez, begge var box spillere på offside-grensa som pirket inn mål. Dette er en type spiller vi har savnet siden Saha aka Kjeks forsvant ut portene (en rolle Saha ikke fungerte så veldig bra i). Verken Berba, Tevez, eller Rooney er box spillere, derfor er det kjærkomment fra min side at vi endelig har 2 stk., i Hernandez og Wellbeck (selv om Wellbeck har flere ekstrem ferdigheter enn Javier).

 

Edit: men selvfølgelig, du har lov å ha dine meninger og jeg skal ikke prakke på deg at du må like hernandez. Bare ro ned hatet ;)

Endret av Corey
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Savner ikke Ruud i det hele tatt. Dyktig fyr, men spillet vi spilte med han var ikke spesielt morro. Kan jo minne på at vi vant sesongen tre år på rappen, inkludert en CL-tittel rett etter han ble solgt. Og det uten å hente inn erstatter.

 

Synes for øvrig ikke at Chica og Welbeck kan sammenlignes. Welbeck er en mye mer spillende type og kan i tillegg fungere godt på kanten, noe jeg tviler sterkt på at Chica kan. Chica er dyktig han, men er ikke helt overbevist om at jeg vil ha han som førstevalg ved siden av Rooney, rett og slett fordi han er en relativt begrenset spiss.

Lenke til kommentar

Savner ikke Ruud i det hele tatt. Dyktig fyr, men spillet vi spilte med han var ikke spesielt morro. Kan jo minne på at vi vant sesongen tre år på rappen, inkludert en CL-tittel rett etter han ble solgt. Og det uten å hente inn erstatter.

 

Synes for øvrig ikke at Chica og Welbeck kan sammenlignes. Welbeck er en mye mer spillende type og kan i tillegg fungere godt på kanten, noe jeg tviler sterkt på at Chica kan. Chica er dyktig han, men er ikke helt overbevist om at jeg vil ha han som førstevalg ved siden av Rooney, rett og slett fordi han er en relativt begrenset spiss.

 

Ruud scoret 150 mål på 220 kamper i et av di svakeste united-lagene noensinne (djemba djemba, kleberson, liam miller, roy carroll osv), i en overgangsperiode. Ja, vi spilte ikke den beste fotballen, men hadde vi noe alternativ?

 

Å sammenligne chicha med wellbeck var kanskje å ta den litt langt, jeg tar kritikk på det. Wellbeck er pdd en mer komplett spiller som bare kommer til å bli bedre. Men jeg synes di har like kvaliteter i boksen.

 

Edit: sorry qoute helvete men skriver på iphone.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du prøver på her. Prøver du å bruke videoen over som et argument for at Hernandez er en god fotballspiller? Han har sine ekstremferdigheter, men det er uten ball. Som fotballspiller for verdens nest beste klubb føler jeg det bør være et minimumkrav at man er i besittelse av basisferdigheter man lærer i syverfotball. Jeg setter pengene mine på at Hernandez ikke var mer enn en heldig målscorer i sin første sesong for klubben. Om han gjentar bedriften ønsker jeg selvfølgelig å ha han i troppen, men da som en supersub. Hernandez er ikke god nok og kommer aldri til å bli god nok til å være førstevalg for en klubb av Uniteds størrelse.

 

Spør DU om hva JEG prøver på?

Du er den fremste kritikeren av Hernandez her inne, uten at jeg noengang har helt forstått hvorfor! Du hopper på hver bidige anledning du får til å rette negativ kritikk imot han. Denne gangen var det bare patetisk ettersom Hernandez er en viktig brikke, samt lagspiller!

Som jeg nevnte sist gang for deg, så virker det ikke som du fatter fotball. Hvis Hernandez er en "heldig målscorer" som du nevner det, så må Ruud van Nistelrooy være den heldigste målscoreren i historien (er det virkelig nødvendig av meg og hente opp hans statistikk?).

Ja, jeg sammenligner Ruud med Hernandez, begge var box spillere på offside-grensa som pirket inn mål. Dette er en type spiller vi har savnet siden Saha aka Kjeks forsvant ut portene (en rolle Saha ikke fungerte så veldig bra i). Verken Berba, Tevez, eller Rooney er box spillere, derfor er det kjærkomment fra min side at vi endelig har 2 stk., i Hernandez og Wellbeck (selv om Wellbeck har flere ekstrem ferdigheter enn Javier).

Selvfølgelig trenger du ikke hente opp statistikken til med Ruud da jeg er fullstendig klar over dem. Jeg er også klar over at dette gjelder over flere sesonger og at Hernandez må bevise at han er mer enn et one-season-wonder (ja jeg er klar over statistikken hans for landslaget). Sammenligningen med van Nistelrooy er litt håpløs ettersom RvN var langt, langt bedre med ballen enn hva Hernandez er. Hernandez er raskere, allikevel har jeg aldri sett han utfordre og passere en spiller.

 

Vet at jeg kan være litt krass i kritikken min mot han veldig ofte, noe som selvfølgelig blir feil da Hernandez selvfølgelig gjør sitt beste, ikke hans feil at han blir plukket ut. Det største problemet til Hernandez (hvis vi skal se bortifra total mangel på basisferdigheter) er at jeg synes han alt for "ofte" involverer seg i oppbyggende spill eller at vi plutselig ser fyren ute på kanten i etablert angrep. Da går det som vi alle vet galt.

 

Som sagt, vil gjerne ha ham i troppen som en supersub dersom han fortsetter å opprettholde statistikken sin, men ikke som et førstevalg. Til det er han alt for hemmende i den oppbyggende fasen. Welbeck bør helt klart være førstevalg ved siden av Rooney.

Lenke til kommentar

Hernandez er gull verdt og vil vise seg som en av våre beste signeringer på mange år. Selv om han er begrenset og irriterer som faen når han sækker, så er det typer som han som vinner deg titler, ikke the Rooney's eller Berbatov's. Det beste eksempelet på hvor priceless gutten er må være Everton hjemme i fjor. Vi stanget og stanget, så dukker Javier opp og på mange måter sikrer tittelen. Nei, han bør ikke være førstevalg, men så andvender ikke Ferguson faste lag, han rullerer.

 

http://www.youtube.com/watch?v=CeFMi4cgOb0

 

Hernandez over dynga Berbatov 100 av 100 ganger.

Lenke til kommentar

Han missa jo noen sjanser og stod i veien for et clear cut Nani-mål mot Everton også om jeg husker riktig, Chicharito.

 

Min tese er at kampen fort kunne vært avgjort på et tidligere tidspunkt om en spiller som faktisk kunne bidratt til det oppbyggende spillet hadde spilt i den kampen framfor Hernandez.

 

Han er likevel uverdelig som super-sub da. Det er på mange måter som en ny Sunny.

 

Nistelrooy er forresten veldig sammenlignbar med Chicharito...

 

http://www.youtube.com/watch?v=9-edBKXGiCo

 

:hmm:

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Welbeck > Hernandez

 

Jeg liker ikke fotballen vi spiller med Hernandez, jeg kommer aldri til å gjøre det. Chelsea-kampen ifjor der vi pumpet opp mot Chica, fy faen så jævlig. Likevel, jeg hadde samme synspunkt på Ruud (han var dog mye bedre), det kalles ikke matchvinner uten grunn (dessverre kanskje). Chica vinner møkkakampene der ingenting fungerer, det gjør ikke Rooney og Berba som Fossekallen sier, og han kan være dødelig i kamper der vi parkerer bussen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig trenger du ikke hente opp statistikken til med Ruud da jeg er fullstendig klar over dem. Jeg er også klar over at dette gjelder over flere sesonger og at Hernandez må bevise at han er mer enn et one-season-wonder (ja jeg er klar over statistikken hans for landslaget). Sammenligningen med van Nistelrooy er litt håpløs ettersom RvN var langt, langt bedre med ballen enn hva Hernandez er. Hernandez er raskere, allikevel har jeg aldri sett han utfordre og passere en spiller.

 

Vet at jeg kan være litt krass i kritikken min mot han veldig ofte, noe som selvfølgelig blir feil da Hernandez selvfølgelig gjør sitt beste, ikke hans feil at han blir plukket ut. Det største problemet til Hernandez (hvis vi skal se bortifra total mangel på basisferdigheter) er at jeg synes han alt for "ofte" involverer seg i oppbyggende spill eller at vi plutselig ser fyren ute på kanten i etablert angrep. Da går det som vi alle vet galt.

 

Som sagt, vil gjerne ha ham i troppen som en supersub dersom han fortsetter å opprettholde statistikken sin, men ikke som et førstevalg. Til det er han alt for hemmende i den oppbyggende fasen. Welbeck bør helt klart være førstevalg ved siden av Rooney.

 

Ruud hadde sine moments med ballen, glemmer blant annet ikke målene mot fulham (ref Maefteda) eller basel, men 90% (roughly beregnet ;) ) var tap ins pga bra posisjons-instinkt.

 

 

Ellers er jeg faktisk veldig enig med deg, han må bevise i "den vanskelige" sesong 2. Og det finnes lite som er mer irriterende enn når en spiss dilter ned i midtbaneleddet for å touche ballen.

 

Wellbeck er en konge-spiller med et vanvittig potensiale, men som noen andre her poengterte så passer han bra mot etablert forsvar. Blir vi angrepet er Hernandez en konge-spiss å ha i laget!

Lenke til kommentar

Synes du blir litt vel kategorisk når du sier at du ikke liker fotballen vi spiller med Chicharito på banen, Hyrlen. Det er lov å ha egne meninger, men likte du virkelig ikke kampene mot Bolton og Arsenal?

 

Vi har spilt feiende flott fotball med erta på banen, og vi har spilt dørgende kjedelig fotball med Berbatov på banen - og selvsagt visa versa. Hernandez blir ofte veldig usynlig og lite direkte involvert i spillet. Han kan også ødelegge en del angrep grunnet manglende teknikk. Men Berbatov har på sin side også ødelagt mange muligheter ved å komme for dypt tilbake og senke tempoet i spillet vårt, og også han kan bli usynlig på dårlige dager.

 

Det virker som at en del tror at United med Berbatov på banen garanterer fotball av høyeste klasse, mens samme lag med Chicharito på banen blir like kjedelig som Michael Carrick. Det blir litt vel svart/hvitt i mine øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes du blir litt vel kategorisk når du sier at du ikke liker fotballen vi spiller med Chicharito på banen, Hyrlen. Det er lov å ha egne meninger, men likte du virkelig ikke kampene mot Bolton og Arsenal?

 

Vi har spilt feiende flott fotball med erta på banen, og vi har spilt dørgende kjedelig fotball med Berbatov på banen - og selvsagt visa versa. Hernandez blir ofte veldig usynlig og lite direkte involvert i spillet. Han kan også ødelegge en del angrep grunnet manglende teknikk. Men Berbatov har på sin side også ødelagt mange muligheter ved å komme for dypt tilbake og senke tempoet i spillet vårt, og også han kan bli usynlig på dårlige dager.

 

Det virker som at en del tror at United med Berbatov på banen garanterer fotball av høyeste klasse, mens samme lag med Chicharito på banen blir like kjedelig som Michael Carrick. Det blir litt vel svart/hvitt i mine øyne.

Bare for å ha det sagt, jeg driter i Berba i denne diskusjonen, jeg har innfunnet meg med at mannen nok forsvinner i januar. Og Welbeck er den hesten vi bør satse på fremover.

 

Jeg er ikke kategorisk, jeg snakker generelt, akkurat som at du nevner enkeltilfeller som avviker fra normen. Generelt sett liker jeg ikke kampene Chica starter på topp, bedre?

Lenke til kommentar

Man City vs Man Utd terminliste:

 

Swansea H WBA B

Bolton B Tottenham H

Tottenham B Arsenal H

Wigan H Bolton B

Fulham B Chelsea H

Everton H Stoke B

Blackburn B Norwich H

Aston Villa H Liverpool B

 

City 27 mål, United 25. 2p mer til City, men jeg ville fortsatt tatt vår innledning any given day. Arsenal, Chelsea, Liverpool og et par småtøffe bortematcher. Det eneste topplaget City har møtt er Tottenham og det, samt Fulham kampen, er de to eneste kampene det kunne være håp om poengtap. For vår del er 6-2-0 strålende biff mht motstanden vi har møtt. Chelsea har også hatt en veldig gunstig terminliste og kommer til å få svi for det rundt juletider, når United har mange på papiret enklere matcher.

 

Edit: Forøvrig har jeg god tro på seier neste helg. Må ha et ganske stort psykologisk overtak etter å ha bæsjet på City tidliere i sesongen, samt hjemmebanefordel.

Endret av toppmeis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...