Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cudos til alle som taler sin mening, ikke cudos til alle som føler formet av hva som er politisk korrekt. Den havner vel hos begge parter.

Jeg tror folk generelt sett skriver det de mener her. Jeg hadde nok vært mer sint hvis dette hadde skjedd med en av våre nøkkelspillere, eller hvis det ikke var så mange formildende omstendigheter. Hele den saken er litt care for min del.

 

Jeg føler for å slå Kristin Halvorsen og Audun Lysbakken midt på kjeften, det er mitt standpunkt.

Interessant standpunkt. Selv har jeg lite til overs for FRP, men kan ikke si jeg føler noe sterkt behov for å gi Siv Jensen en på kjeften fordi hun har andre meninger enn meg. Hva med SAF og Busby, forresten? Erkesosialister begge to. Fornuftige karer.

Lenke til kommentar

Hva faen har det egentlig å si om hvorvidt Hargreaves har "levd på gata" i mellomtida? Han hadde ikke høyest lønn i United/England, og han har hatt et profesjonelt forhold til kontrakten som klubben gikk med på å signere.

Ellers oppfordrer jeg folk til å ikke ta det intervjuet så tungt, han har bare svart på spørsmål fra en journalist, og dere vet jo alle hvordan journalister er - de prøver å blåse hver minste sak opp til noe.

 

Men, la oss diskutere innholdet i intervjuet. Kan det være at han har et poeng? Gang på gang synes jeg det virker som om vi rusher spillere tilbake før de er ordentlig rehabilitert. Rooney (Bayern-episoden), Rio (alltid) og Hargreaves for å ta tre eksempler. Jeg innbiller meg at United er mest skadeutsatt av toppklubbene i PL, hvorfor er det slik?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siterer en post fra Redcafe.net jeg egentlig er ganske enig med:

 

1) We've known for a long time, ever since going to Steadman and hearing that guys remarks about his knees that the medical staff fecked up Hargreaves original treatment. From the beginning it was said that they knew about his tendinitis and the treatment they chose for it was to use injections to help with the inflammation. SAF himself had very early in Hargreaves career said that was the plan. So he played through that first season with those injections and that made the situation worse. This is not new information, this isn't Hargreaves suddenly throwing the medical team under the bus even through this article is trying to (and succeeding in some peoples cases) to give the impression that is what he is doing.

 

2) What he is saying about not knowing and going along with the medical staff - what seems so bad about this? He in hindsight now is saying he could have approached it differently. Anyone footballer that is a super genius know it all doctor with the gift of foresight, would defer to the medical staff and their opinions. After all he is at the biggest club in the world and they don't have some chump staff who bought their degree as it fell off the back of some truck. When they were telling him the injections should solve the problem and explaining the issue, he probably nodded his head and said "um yeah okay that sounds good". Any of us would be the same, you go in sick to the doctor and it feels really bad and doctor says take this and do this and it should be okay - we say ok thanks Doc will do. We don't say um yeah thanks but, let me go get a second opinion. Only after a situation get significantly worse do we then perhaps start thinking to consult others and perhaps do our own research. Till then we put our faith in the doctor we've seen for a while. This was Hargreaves situation - he had trusted the staff at United and didn't think the need to consult others, sure he had the power to but, what reason did he have to doubt them? None. So when things didn't improve - he like any of us started to seek other advice. Again, this isn't a slam of the medical staff as the article would have you believe but, simply a matter of a situation being what it was.

 

3) The being "forced" to play bit. Again not new information. In an article over a month ago (maybe 2) it talked about how Hargreaves knew that he had a tight hamstring going into the game. It talked about how during the last bit of practice before the game he felt it more when going into a tackle with Smalling but, it was decided to play him anyway. So now this article try's to twist that situation to make it seem like he was coerced to go against his wishes. He said it himself earlier that he felt he had to at least try and that once the tears happened on the field, he didn't want to come off because he felt he was letting everyone down, including the 70k in stadium. Not new information - just article would like to try and give it a new angle to get more mileage of the situation of him now being in a City shirt after playing for United.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke? Han skylder på andre fordi han er en jævla kjeks. Forresten, skulle skrive noe selv nå om hvordan vi har klart å vinne ligaen 4 ut siste 5 samtidig som Hargrraves klager på folk hos klubben og vunnet CL/vært i to finaler etter osv. Men glem det, fordi jeg skal la en ANNEN mann tale. En som Hargreaves ikke bør ta på igjen noen gang. The fuckin boss.

 

1003 FOOTBALL: Sir Alex Ferguson has backed Manchester United's medical staff after Owen Hargreaves criticised the treatment he received during his four injury-plagued seasons at Old Trafford. "As far as I am concerned my medical staff is one of the main reasons why we have been so successful over the last few years," said Ferguson. "Do you think we would be successful if they were not 100% brilliant? Our doctor and his five physios are fantastic - that is my opinion and that is more important than what anyone else has to say about it."

 

Sorry Hargcunt, go cry about something else.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

"Noen legendestatus hadde ikke OH i United og derfor har han forsåvidt "lite å tape" av hensyn til ettermæle. Likevel kunne han holdt seg for god til denne overgangen sålenge han hadde andre tilbud fra Premier League.

 

Argumentet om CL spill falt på stengrunn da han ikke kom med i City's CL tropp. Hva City ser i OH som United ikke klarte å se får vi svar på iløpet av sesongen. Uansett kom han gratis, det er det ikke mange City spillere som gjør. Vi har alle sett treningsvideoen på Youtube og vi vet han kan spille fotball. Det så vi i hans 26 kamper fra start og hans 13 som inbytter for United.

 

United ga han tid, likevel klarte han ikke mer enn 10 minutter. Da kontrakten hans utløp tilbød han seg å spille gratis. Men da var Fergie's tålmodighet slutt, ikke bare med OH men også med de motstridende rådene hans behandlende kirurger ga. OH spilte inn den videoen fordi han følte han måtte bevise for en rekke mennesker at han var i form til å spille kamper.

 

Tiden vil vise, men de umiddelbare reaksjonene fra United spillerene til overgangen kan betegnes som støttende. Spillere som Rooney ønsket han lykke til. De har sett hvor mye han har slitt, og ser på han som en kollega som trenger en opptur mer enn en Rød som går til deres største rival.

 

For OH er det ikke problematisk å gå fra United til City. Han regner det som en potensiel veldig god overgang for han selv. han får muligheten til å spille CL igjen uten å engang måtte flytte fra huset sitt. Han har nok ikke tenkt særlig mye på fansens reaksjoner, rett og slett fordi spillere sjelden gjør det, og selv DA må de sette egne interesser først.

 

Mottakelsen OH får av City fansen avhenger av hvor godt han spiller, om han spiller i det hele tatt. Han spilte ikke nok i United til å bli en legende og det taler til hans fordel i City. Dersom han blir en flopp kommer han til å bli stemplet som en "Rød" av City fansen i tillegg til at han får tilnavnet "Agent Hargreaves" av United fansen. Det er nok noe han ikke har tenkt særlig på."

 

Lykke til Owen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke? Han skylder på andre fordi han er en jævla kjeks. Forresten, skulle skrive noe selv nå om hvordan vi har klart å vinne ligaen 4 ut siste 5 samtidig som Hargrraves klager på folk hos klubben og vunnet CL/vært i to finaler etter osv. Men glem det, fordi jeg skal la en ANNEN mann tale. En som Hargreaves ikke bør ta på igjen noen gang. The fuckin boss.

 

1003 FOOTBALL: Sir Alex Ferguson has backed Manchester United's medical staff after Owen Hargreaves criticised the treatment he received during his four injury-plagued seasons at Old Trafford. "As far as I am concerned my medical staff is one of the main reasons why we have been so successful over the last few years," said Ferguson. "Do you think we would be successful if they were not 100% brilliant? Our doctor and his five physios are fantastic - that is my opinion and that is more important than what anyone else has to say about it."

 

Sorry Hargcunt, go cry about something else.

 

Han skylder ikke på noen. Det han sier er noe vi egentlig har visst hele tiden - at han ble feilbehandlet.

 

Og det svaret til Ferguson, hadde du ventet deg noe annet? Kunne du noen sinne se for deg SAF si "Ja, han har rett, vi har ikke et prima medisinsk team"?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det jeg reagerer litt på er at han bruker media til dette. Dette burde strengt tatt vert en sak mellom det medisinske teamet og Hargreaves selv mens han var i klubben

 

Og tilbød han seg seriøst å spille gratis? Var ikke det bare litt spøkefullt?

Han tilbød vell det i starten, men United og Hargreaves fant vell ut at det ikke var Hargreaves beste sånn jeg har forstått det. At United på en måte overbeviste Hargreaves om at å spille gratis ikke var veien og gå, og Hargreaves innså vell også dette.

 

Tror nok det aldri ble sett på som noe seriøst fra Hargreaves.

Lenke til kommentar

Men, la oss diskutere innholdet i intervjuet. Kan det være at han har et poeng? Gang på gang synes jeg det virker som om vi rusher spillere tilbake før de er ordentlig rehabilitert. Rooney (Bayern-episoden), Rio (alltid) og Hargreaves for å ta tre eksempler. Jeg innbiller meg at United er mest skadeutsatt av toppklubbene i PL, hvorfor er det slik?

Har du hørt om Arsenal? :)

Og det svaret til Ferguson, hadde du ventet deg noe annet? Kunne du noen sinne se for deg SAF si "Ja, han har rett, vi har ikke et prima medisinsk team"?

Nå må du bestemme deg, skal du så tvil om Sir Alex sin kredebilitet eller OH sin?

 

Og nei, OH har aldri tilbydd seg å spille gratis, det var noe sleivete han sa i et intervju. Det er uansett ikke av interesse, vi er ikke i den situasjonen at økonomi betyr noe om en spiller bør bli eller ikke. Er du god nok kan du spille, er du lagd av kjeks kan du ikke.

Lenke til kommentar

Det er vel naturlig å så tvil til SAF sin påstand (naturligvis ikke hans kredibilitet generelt) når vi vet det vi vet om Hargreaves og skadesituasjonen hans. Spesielt siden dette ikke er første gang en spiller har stilt spørsmålstegn ved det medisinske apparatet i klubben (Og da tenker jeg naturligvis på Saha).

 

Jeg tror så absolutt på at toppklubbene er et lite hakk foran pga. tidvis gambling med spillernes helse.

Lenke til kommentar

Så nå kommer det til slutt ned til "Fergie må jo si dette". Det er ikke det som er poenget her. Akkurat som Limbeck sier så er det tragisk gjort å snakke sånn med media også. Alt er bare feil med den mannen der nå. Han er en utrolig ekkel person. Noen er enige, noen er uenige. Jeg håper han ikke klarer en dritt i City, og det er faen ikke rart. Skadet, ikke skadet; whatever. Så lenge han er en failure videre i livet. Og det med å spille gratis osv ser også ut som det var bullshit. Og uansett så kan ikke en klubb som Utd ha en ekstra spiller bare for the fuck of it når han er så jævlig fragile at han ikke klarer å spille mer enn 5 min på 3 år. Ja, det er våres feil, og fordi han er en guinea fuckings pig. Herregud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...