Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig situasjon med fire engelske, to spanske og ingen italienske lag. I dei kampane eg har sett frå denne runda så har dei italienske laga sett bedre organisert ut og taktisk bedre enn for eksempel dei spanske, og det er ganske overraskande at alle gikk ut. no kan det sjølvsagt ha med å gjere at alle dei resterande italienske laga møtte engelsk mostand. Premier League viser igjen at det er den klart sterkaste europeiske ligaen pr dags dato.

 

No hadde det vore skikkelig deilig med ei nokonlunde grei trekning i neste runde. Aller helst så møter vi ikkje engelske lag, og heller ikkje Barcelona. Porto hadde kanskje vore det aller greiaste, for der har vi litt å revansjere.

Lenke til kommentar

Latterlig deilig. Helt. Utrolig. Deilig.

 

Første femten var veldig bra, kjørte over Internazionale. Så skjedde det noe. Der og da, så det ut som Scholes hadde vorset på Bishops før kampen, det var felre som underpresterte også. Midtbanen fungerte ikke. Jeg fryktet før kampen at Scholes og Carrick kom til å bli for pinglete for midtbanen til Inter, og jeg fikk rett. Jeg så Carrick og Scholes bli rundpult av midtbanen til Wigan tidlig i januar. Hadde Fletcher startet, så tror jeg at vi hadde spilt mye bedre. Alt for mye slurv. Men, vi vinner, og det er det viktigste. 2-0 er et ok resultat av kampen. Vi hadde to gigantsjanser som vi brenner, Inter hadde også to. Kan ikke klage. Var utrolig nervøs på 2-0, mentalt trainwreck på godt norsk. Utrolig befriende å høre dommeren blåse av. Jeg hadde troen på seier, tippet 3-0, så det var ikke så veldig langt unna. Rio og Vida utrolig stødige bak der, og det hjelper utrolig på. Rooney var glimrende idag, eneste som prøvde å skyte, og det ble med en gang farlig. Det ble alt for mye Arsenal-fotball som jeg liker å kalle det. Alt skulle igjenom i midten, og det ble så og si aldri skutt, og resultatet var elendig.

Lenke til kommentar
Nightkeeper. La merke til at du bor i Kristiansand. Hvor er det du holder til?

 

Hvor jeg holder til? Stampuben eller bosted? Jeg studerer her nede, så bor på Gimlemoen (?).

 

Kampene ser jeg enten på UpTown eller Harveys. Førstnevnte når jeg har dårlig råd. Blakket meg totalt på Harveys i februar. Burgern der er dyr, men faen så god. Så matchen på UpTown idag, herlig stemning.

 

 

--

 

Lo godt da Baliotelli hintet til en Ronaldo-dive, hvilken hykler. Samme fyr som filmet seg til straffespark i Inter-Roma.

 

Stemningen på Old Trafford var beyond fantastisk idag. Helt drøyt, noe av det råeste jeg har hørt på en god stund.

Lenke til kommentar
Hvor jeg holder til? Stampuben eller bosted? Jeg studerer her nede, så bor på Gimlemoen (?).

 

Kampene ser jeg enten på UpTown eller Harveys. Førstnevnte når jeg har dårlig råd. Blakket meg totalt på Harveys i februar. Burgern der er dyr, men faen så god. Så matchen på UpTown idag, herlig stemning.

 

 

--

 

Lo godt da Baliotelli hintet til en Ronaldo-dive, hvilken hykler. Samme fyr som filmet seg til straffespark i Inter-Roma.

 

Stemningen på Old Trafford var beyond fantastisk idag. Helt drøyt, noe av det råeste jeg har hørt på en god stund.

 

Går du på UiA? Det gjør jeg også i så fall. :)

 

Jeg pleier bare å se kampene hjemme eller hos en kompis så de pubene har jeg vært lite på.

Lenke til kommentar

Må si jeg er enig med mange av ratings som er her for Berba, syns virkelig Tevez fortjente sjansen etter søndag. Jeg stemmer som faen for Rooney - Tevez på lørdag, ihvertfall. Det som irriterte meg mest med Berba i kveld var f.eks på 2-0 målet, når han venter på innlegg fra Rooney, så står han så jævlig i offside og venter egentlig på ballen hvis Ronaldo bommer eller "flicker" videre. Han er jo keen på mål men er altfor lat i offside der. Greit nok, han har klasse, jeg vet det, stikkerne, langpasningene, ferdighetene; alt. Don't get me wrong, jeg liker Berbatov og jeg syns han er god for Utd. Men nå, når Tevez viser bedre form enn han fortjener (det er key word, fortjener) han å starte f.eks på lørdag. Hmm, vanskelig denne situasjonen altså.

 

EDIT: Må også legge til at jeg ikke skjønner hvordan Giggs spiller så jævlig bra i det siste, ser jo ut som han er yngste mannen på banen i dag sammen med Rooney. Løper forbi spillere for fun, og måten han gjør det på ser jo ut som gamle dager. Fantastisk kamp av Giggs og Rooney i dag. One United.

 

EDIT 2: Ser også i redcafe tråden at det er varierende følelser om Scholes. Jeg vet jeg er litt for pro-Scholes for å uttale meg egentlig, men syns det var viktig at han kom ut i andre omgang og var rolig med ballen, var jo med på 2-0, og rutinen hans var bare nok til å være viktig der og da. Ikke den beste førsteomgang (altså, bare fordi det er Scholes standard vi forventer av han hver kamp) pga. et par feilpasninger, men seriøst, som man ser midt i omgangen så hadde han fortsatt 88% med 30+ completed passes. Ingen tvil om at han har hatt bedre kamper, men er fortsatt for å starte han i sånne kamper. Merket også at når Carrick og Scholes hadde sjanser å skyte, valgte de heller å late som de skal skyte også sentre sent, og ikke bare en gang. Just hit it av og til, sier jeg. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Det var da veldig til klaging på Berbatov da :p Greit, jeg skal innrømme at det hadde vært interessant og sett hvordan Tevez hadde klart seg, men vi vant, og det kan være Berbatov hadde en magisk finger med i spillet som vi utenforstående ikke la merke til.

 

Angående Scholes så kom ikke byttet Anderson - Scholes ett sekund for tidlig for å si det på den måten.

 

Og Giggs var herlig å se på. Drar seg fordi motspillere som om han skulle vært 25. Komplett umulig å ta ballen fra, og et par av raidene hans var fantastiske, blant annet det i forkant av 2-0 scoringen. En av banens beste spør du meg, om ikke den aller beste. Ett par pasningsfeil trekker ned, men det var i en periode da hele laget gjorde massevis av feil.

 

Edit: Og ja, flere skudd fra midtbanen please.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...