Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er det ingen som ser sammenhengen mellom en langtids sittende manager og suksess?

 

Er det, Manchester United :)

 

Den dagen andre storklubber skjønner verdien av kontinuitet og bygge lag fra bunnen av og ikke kjøpe seg til kortsiktig suksess.

 

Edit:

 

Skulle jo vært skutt for ikke klare å skrive Manchester riktig en gang :roll:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Men er det ingen som ser sammenhengen mellom en langtids sittende manager og suksess?

Det virker som at veldig få gjør det. Det lureste må da bare være å skaffe seg en god trener og holde på han så lenge som mulig. Men det er det svært få klubber som gjør, de som gjør det får imidlertid langt oftere suksess enn de som ikke gjør det. Se på United, Bayern, Arsenal etc.

Lenke til kommentar

Marcello ja ;)

 

Men hvorfor spilte ikke Vidic for Serbia i dag mot Irland? Gledet meg til å se han nå som jeg så på høydepunktene men så nå på BBC at han ikke var med. Sikker litt for mye feiring etter CL? :p

 

Men er det egentlig ikke veldig dårlig gjort mtp. at det er landslag det er snakk om? :hmm:

Lenke til kommentar
Men er det ingen som ser sammenhengen mellom en langtids sittende manager og suksess?

Vel, dette kan jo virkelig diskuteres. Roy Evans satt i 5 år, mens Houllier satt i 6 år, og ingen av dem hadde noe særlig sukksess, spesielt ikke sistnavnte. For at uttrykket du sa skal være korrekt kommer det jo helt an på om virkelig manageren er god, og om hvordan han passer inn i laget både sportslig og utenfor banen. Det kommer også an på hvor mye man har å rutte med, og hvordan treningsfasilitetene er i klubben. Det kommer jo an på alt.

 

Dog er jeg enig i at Grant aldri i havet burde vært sparket. United gjorde sin beste (?) sesong under S. Alex F. og Chelsea tapte på målforskjell. CL kunne de vunnet om ikke Terry skled. Marginer. Mange mener at han bare fortsetter der Mourinho slapp. Tull. Mourinho hadde penger hvor han kjøpte omtrent de beste spillerne i verden, og lærte dem å spille sammen. Roman har altfor mye penger.

Lenke til kommentar
Men er det ingen som ser sammenhengen mellom en langtids sittende manager og suksess?

Vel, dette kan jo virkelig diskuteres. Roy Evans satt i 5 år, mens Houllier satt i 6 år, og ingen av dem hadde noe særlig sukksess, spesielt ikke sistnavnte.

 

Ferguson vant ligaen med United først i sin 7. sesong. Kanskje Liverpool skulle latt Houllier sitte et år til? ;)

 

Dog er jeg enig i at Grant aldri i havet burde vært sparket. United gjorde sin beste (?) sesong under S. Alex F. og Chelsea tapte på målforskjell.

 

Nå vant strengt tatt United ligaen med to poeng etter et sent utligningsmål av Bolton på Stamford Bridge siste serierunde, men jeg ser poenget ditt, og er enig med deg i at Grant ikke burde vært sparket.

Lenke til kommentar

Har på følelsen av at vi opplever en liten "down-periode" de første årene etter at SAF slutter, der vi ikke vinner noen trofeer eller noe slikt. Det kan jo selvfølgelig slå andre veien og vi opplever en liten "boost", men det skal nok mye til for å overgå det Ferguson har klart. Jeg hadde håpet at han fant en ungdomskilde eller noe sånt, men det er nok litt for urealistisk, selv for ham... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...