ProphetSe7en Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai BIlly Bones skrev (3 minutter siden): Blakk? Det skal jo bygges en megastadio. Banken har vel fortsatt penger
Cappo Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai BIlly Bones skrev (2 minutter siden): Blakk? Det skal jo bygges en megastadio. Slik jeg har forstått finansregelverket i Premier League så er stadion relaterte utgifter en pot som er utenfor. Uten at jeg har dyp kunnskap om Manchester United sin økonomi, så er det mange der ute med mer kunnskap som sier at driftsmessig i forhold til regelverket så begynner det å se skikkelig mørkt ut. Med dette tapet så sies det at dere er avhengig av å selge før det kan kjøpes. Og hvor mange spillere har dere egentlig som klubber er villig til å betale for og som spillerne er villig til å gå til? De spillerne dere virkelig trenger å bli kvitt er vel også de som er vanskeligst å bli kvitt?
blured Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Yup. Bygging eller renovering av stadion. Investering i treningsanlegg og akademi. Samfunnsprosjekter og veldedige aktiviteter. Utgifter til kvinnefotball eller ungdomsutvikling. Osv. Teller ikke med på PSR.
Snikpellik Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai (endret) Jaja, da var denne komiske sesongen snart over. Det ble et av tidenes sureste tap i finalen der og da. Ikke på grunn av kampen i seg selv, at det ikke ble noe trofé eller CL neste sesong, men fordi det vil sette en solid brems for veien videre økonomisk sett. Ikke minst er det jo surt etter snuoperasjonen mot Lyon og maltrakteringen av Athletic. Kampen var et godt bilde på hele sesongen. United var dårlige, men faktisk ikke like ille som dette tragiske Spurs-laget. Det holder likevel ikke å være et hakk bedre når laget ikke klarer å score på noen av de relativt greie angrepene de skaper, og slipper inn et helt latterlig mål - noe som har vært historien i mye av denne sesongen. Det gjøres mange personlige feil og sviktes i avgjørende situasjoner. Men overraskende nok føler jeg på en slags lettelse, selv om tapet var surt i går. Kanskje fordi trofeet på slutten av forrige sesong forsinket de endringene som burde kommet for ett år siden. Nå bør det ikke herske noe tvil; dette fotballaget suger såpass steinhardt at det trengs en totalrenovering som krever mer tid enn bare én sommer og én sesong. Den renoveringen må skje under Amorim, og den kan nå endelig iverksettes under en ålreit sportslig struktur i klubben og i en sesong hvor det er tid til å trene. Forhåpentligvis har alle endelig innsett det nå, og ser at Amorim hadde rett i alt han sa da han tok over. Da sa han blant annet, noe direkte oversatt, at det kommer til å gå jævlig dårlig i en god stund før det blir bedre. Nå er tiden inne for å bedre stallen. United har garantert lagt en slags plan for hvordan dette kan og må gjøres dersom det ble finaletap, og det innebærer nok å selge en eller to flere spillere enn ved en seier. Selv om klubben er begrenset økonomisk kan det skrapes inn nok til å forsterke på et par områder i tillegg til Cunha som virker klar. United må ha flere fysisk sterke spillere som behersker tempoet i Premier League, for det er ikke uten grunn at laget gikk ubeseiret i Europa og svømmer i møkkakjelleren i ligaen. Uten Europa-spill blir det færre kamper og troppen kan spisses noe mer til de hjemlige turneringene. Av spillere ut ved salg ser jeg for meg Sancho, Lindelöf, Malacia, Rashford, Antony og kanskje Garnacho. Sistnevnte skulle jeg gjerne beholdt, men da må han få én siste sjanse til å endre holdningene sine. Evans og Eriksen skal også ut. Det trenger ikke komme like mange inn, så det handler om å finne de profilene som komplimenterer en ellers ganske ung og spennende tropp. Jeg er faktisk ganske optimistisk, men det er nesten bare fordi det er Amorim som styrer skuta. Endret 23. mai av Snikpellik 1
ProphetSe7en Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Tror Mainoo fort kan forsvinne. Han har sinnsyke lønnskrav ryktes det om.
^fmj Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Jeg er overhodet ikke lettet, jeg er forbannet. Seier var det eneste alternativet og det er ganske utrolig hvor dårlig spillerne presterer, gang etter gang. Jeg skjønner heller ikke laguttaket.
Jotun Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Skjønner heller ikke helt hva som skjer i pausen med amad. Han var jo helt ubrukelig i andre omgang og eneste som gjorde noe i første.
ReaveЯ Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai (endret) https://www.united.no/nyheter/amorim-har-bedt-garnacho-om-a-finne-seg-ny-klubb/1374604?fbclid=IwY2xjawKevKVleHRuA2FlbQIxMQABHmh2zS4GqJtaRhblTfTLkdfz98NyDfsNmS2PWVyGzWOm2Q-os2WDrnG_WKSi_aem_hcMkHV6iN1HtokvKyzC_og Tanker? Ikke noe fremtid i klubben om Amorim bekrefter at han ikke blir satsa på. Vanskelig å se han passe inn i systemet på et vis. Kanske bedre å bare cashe inn? Får pure profit. Har et bra potensiale, men ser bare ikke han får det ut i United nå. Om får 60m pund eller mer er det bare å takke ja. Kan hente Cherki og Franco Mastantuono for den prisen.. e: eller gå for spillere med PL erfaring som Mbeumo eller Semenyo Men er sjanse å ta om Amorim blir sacka innen desember og knapt har vinger igjen. Endret 24. mai av ReaveЯ
ProphetSe7en Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Vi vil jo fortsatt ha Sancho, Rashford, Anthony og Amad som kantspillere, med mindre de selges unna også. Skal en fortsette med Amorim og taktikken han tviholder på så må han jo få spillere som passer til spillestilen. Alternativet er at de bytter ut Amorim nå før de begynner å handle spillere. Men alt tyder på at de satser videre på Amorim, så får en bare håpe at det er det beste valget. Jeg kan fint innrømme at jeg har begynt å tvile ned tanke på resultatene han har levert til nå. Blir spennende når sesongen starter igjen. Enten blir det kamp mot nedrykk eller så kanskje vi kan kjempe om en plass i CL.
ReaveЯ Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Tror virkelig ikke Rashford, Sancho og Antony har en fremtid i United. Men Sancho bekreftet han returnerer a? Chelsea må vel betale 5m pund eller noe til United for å slippe obligation to buy. Uansett ett ekstremt viktig sommervindu foran oss.
ProphetSe7en Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Ingen av de er spesielt enkle å få solgt vil jeg tro. Kan jo tyde på at Fernandes er på vei vekk også med det sinnsyke forslaget han har fått. Kan ikke se for meg at noen sier nei til £700 000 i uken i tillegg til £65 millioner i bonus.
^fmj Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Summene er svimlende, er det greit å dra til Saudiene om man etterpå bruker penger på veldedighet, LGBTQ+ etc.? Jeg forstår om han vil dra og nå er antakelig sjansen for en slik monsteravtale.
ProphetSe7en Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai De pengene kan sikre familien og mange generasjoner videre for ham. Så jeg synes det er greit uavhengig av om han donerer vekk pengene eller ikke. Han skal tross alt kun dit for å spille fotball.
^fmj Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai ProphetSe7en skrev (20 minutter siden): De pengene kan sikre familien og mange generasjoner videre for ham. Så jeg synes det er greit uavhengig av om han donerer vekk pengene eller ikke. Han skal tross alt kun dit for å spille fotball. Det er akkurat det, det er så mye penger. Det er greit at han bare skal spille fotball, men man kommer ikke bort fra det bakteppet som er der, indirekte støtter man et forferdelig regime.
^fmj Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Gratulerer til McTominay, årets spiller i Serie A, lurer på hva alle haterne kommer til å si nå.
ProphetSe7en Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Tipper de ikke bryr seg med tanke på at han ikke spiller i United lenger. Har du oppdatering på resten av spillerne som har vært i United tidligere men fortsatt er aktive? 1
Golf'ern Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai ReaveЯ skrev (19 timer siden): https://www.united.no/nyheter/amorim-har-bedt-garnacho-om-a-finne-seg-ny-klubb/1374604?fbclid=IwY2xjawKevKVleHRuA2FlbQIxMQABHmh2zS4GqJtaRhblTfTLkdfz98NyDfsNmS2PWVyGzWOm2Q-os2WDrnG_WKSi_aem_hcMkHV6iN1HtokvKyzC_og Tanker? Ikke noe fremtid i klubben om Amorim bekrefter at han ikke blir satsa på. Vanskelig å se han passe inn i systemet på et vis. Kanske bedre å bare cashe inn? Får pure profit. Har et bra potensiale, men ser bare ikke han får det ut i United nå. Om får 60m pund eller mer er det bare å takke ja. Kan hente Cherki og Franco Mastantuono for den prisen.. e: eller gå for spillere med PL erfaring som Mbeumo eller Semenyo Men er sjanse å ta om Amorim blir sacka innen desember og knapt har vinger igjen. Den er vel grei, Garnacho har jo vært svak under Amorim, så da passer han kanskje ikke inn i systemet.
Cappo Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Ser ut som at snakket om dårlig økonomi ikke stemmer når dere bare uten videre utløser utkjøpsklausulen til Cunha på ca £63m.
Mars2029 Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Cappo skrev (8 minutter siden): Ser ut som at snakket om dårlig økonomi ikke stemmer når dere bare uten videre utløser utkjøpsklausulen til Cunha på ca £63m. Det betales over tid. 2 år tror jeg det var. De har en inntekt på £600m i året så litt rom har de jo her. Men de må nok selge noen før de kan bruke store beløp mtp PSR. Uansett mye penger å bruke på en spiller når de trenger en fornying på så mange posisjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå