Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nei, jeg får ikke noe farger på skerm, før kort svikter. Får av og til for et øreliten øyeblik et 2 cm belte av de linjene/fargene du spør om, men kortet svikter ikke da.

 

Svikt visser seg på 2 forskjellige måter skjermen slår seg plutselig av og jeg får beskjed "No Contact" (akkurat som om skjermen er ikke tilkoble), og jeg kan fortsatt høre lyder fra spill (f.eks), eller skjermen slår seg av uten den "No Contact" beskjed.

 

Staljin

5312432[/snapback]

 

 

Har hatt samme problem. Løste seg for meg ved å avinstallere AGP driver og skjermkortdriver, og legge inn kun skjermkortdriveren på nytt.

Minstet ingen ytelse i 3dmarks 2003.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det må være for høy klokk som forstyrrer(fsb cpu), hvordan blir med å øke PCIe klokken (synkront)?

Vil kanskje skjermkortet henge mer med i svingene eller blir det bare enda mere krøll?

Hadde problemer med mitt 6600gt med at fargene ble svake og Brownscreen i spill.

Med x800xt kortet får jeg vpurecover av og til i nattmppene i SF, men det går over.

Par ganger vertikale fargete streker og par ganger "scramblet" bilde.

Har ikke AGP driverene innstalert

Lenke til kommentar
Med x800xt kortet får jeg vpurecover av og til i nattmppene i SF, men det går over.

 

Hei,

 

Jo da, det glemte jeg å si. Har hatt et par "VPU Recover" episoder, jeg og. Skal prøve den Torkelma sitt oppskrift og se om det hjelper. Jo da, for hver dag som går føler jeg meg nærmere og nærmere KT133A ;) .

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått mitt system oppe og gå, men, jeg opplever stadige slowdowns. F.eks. i 3dmark03, første test får jeg bedre resultat enn før (socket a, xp3000+), men så får jeg elendig score etter det. Ligger ofte 20-30 frames etter det det forrige systemet klarte.

 

Kan dette ha en sammenheng med at det ikke går ann å innstallere AGP-driveren? Jeg merket det samme problemet i BF2 også; med eksakt samme innstillinger som før, så opplever jeg at spillet får slowdowns, da særlig i nærkamp eller hvis det er eksplosjoner i synsfeltet mitt.

 

Et utrolig plagsomt problem. Tips noen?

 

 

 

Simen

Lenke til kommentar

prøv å henvend dere i forumet på www.ocworkbench.com hvis dere har stadige problemer. Er som oftest der "klagemuren/løsningene" ligger for de med 939DUAL-SATA2

 

For å si det kjapt så er det mange som har problemer fordi de installerer drivere feil.

Anbefaler å prøve siste Uli Integrated Driver.

 

For de som har problemer med 1T med 2 brikker , prøv å slakk opp timings litt.

Samme gjelder forøvrig for de som har problemer med 2T og.

Lenke til kommentar

Har nå dualkortet, 3700+ og OCZ 1024MB Premier Dual Channel på vei inn døra.

Håper på noen korte, gode råd klare når det skal monteres.

 

Tenkte å begynne med nyeste bios før installasjon av Win. Lager bare oppstartsdiskett, fant Dosbasert flashprogram på hjemmesiden. Bruker da v1.5 biosen. Får evt høre med dere når systemet er oppe og går om jeg skal bruke en annen bios. Høres det ok ut?

 

Har aldri installert et Sata system. Er det bare å koble til, kanskje endre noe i bios og så finner den Sata-disken eller må jeg inn med driver på diskett el? Evt kjapp liten oppskrift?

 

Skal jeg installere alle driverpakker jeg finner på hjemmesiden til Asrock eller er det noen som anbefales å utelukke, evt finne annen versjon hos brikkeprodusent?

 

Er ikke inne i overklokking og timings og 1T og 2T osv. Får først få pcen klar og så får jeg se hvor mye jeg skal mikke med det. Men klart interessert i å tyne systemet litt.. Tar det senere.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Da har jeg browset gjennom ocworkbench også. Der er det noen som sier at AGP driver skal inn, og andre som sier at den ikke skal det. Jeg har lastet ned og testet SAMTLIGE fra uli sine sider, og det funker kun å installere forceware når AGP driver ikke er innstallert.

 

Men, det store problemet her er jo at da har jeg ingen AGP buss å dra nytte av, da skjermkortet blir behandlet som et PCI kort. Dette må da være grunnen til at jeg får crappy performance? I 3Dmark05 er det slideshow fra første frame, og jeg ligger rundt 2-3 fps (og dette er bare første game demo).

 

 

Noe må det da gå ann å kunne gjøre med dette?? :hmm:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har ikke jekka opp noe frekvenser enda, men fulgt godt med i denne tråden. Sjekka Ati Control Center og der stod det jaggu PCI, mens alle AGP-instillinger var grået ut. Sjekka også BIOS og der står AGP som primærport for skjermkortet.

Jeg får allikevel 9911poeng i 3D-mark03 og BF2 går bra som bare det. Så har dette egentlig noe praktisk betydning?

Lenke til kommentar

Ja, etter å ha installert først AGP driver, og så Forceware, så stopper maskinen under oppstart (for i det hele tatt å få installert Forceware ETTER agp driver, må jeg inn i sikkermodus). Går jeg inn i forceware settings står det PCI mode sef, og dette er jo ikke noe særlig gunstig. Har enda ikke funnet noe som klikker uten agp driver, alt går bare UTROLIG sent :(

 

EDIT: kjører nå med mitt gamle R9800PRO istedet, og her funker det HELT fint med AGP driver innstallert. Får relativt god ytelse også. Er det da et nVIDIA/Uli problem? Dette er frustrerende :(

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
For meg har det enorm betydning, både 3dmark03 og 3dmark05 går som sirrup, BF2 oppleves som en film hvor man må skifte rull hvert 3. min. Helt elendig av Asrock/Uli å lage en AGP-driver som er totalt ubrukelig. HELT utrolig...

5314802[/snapback]

 

Er det vel ikke?

ASrock er en av få HK-produsenter som i en viss grad har fått til (mer enn) brukbar ytelse for AGP(AGR)-kort i ett HK som skal støtte både PCI-E og AGP®.

Andre produsenter har *tynne* lister over hvilke skjemkort som kan brukes i AGP®-sporet og da med *svak* ytelse.

Eller husker jeg feil her? :hmm:

 

PS.

Det er vel dessverre slik at noen skjermkort funker bra.. og andre mindre bra med en slik løsning som dette HK'et har..

(Bare tenk på hvor mye mer komplisert BIOS-kode som må til for å støtte både AGP og PCI-E fullt ut... Ikke rart at dette HK'et ikke akkurat er "kongekort" for klokking... selv om noen iherdige sjeler her gjerne vil at det skal være det..også).. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
For meg har det enorm betydning, både 3dmark03 og 3dmark05 går som sirrup, BF2 oppleves som en film hvor man må skifte rull hvert 3. min. Helt elendig av Asrock/Uli å lage en AGP-driver som er totalt ubrukelig. HELT utrolig...

5314802[/snapback]

 

Er det vel ikke?

ASrock er en av få HK-produsenter som i en viss grad har fått til (mer enn) brukbar ytelse for AGP(AGR)-kort i ett HK som skal støtte både PCI-E og AGP®.

Andre produsenter har *tynne* lister over hvilke skjemkort som kan brukes i AGP®-sporet og da med *svak* ytelse.

Eller husker jeg feil her? :hmm:

 

PS.

Det er vel dessverre slik at noen skjermkort funker bra.. og andre mindre bra med en slik løsning som dette HK'et har..

(Bare tenk på hvor mye mer komplisert BIOS-kode som må til for å støtte både AGP og PCI-E fullt ut... Ikke rart at dette HK'et ikke akkurat er "kongekort" for klokking... selv om noen iherdige sjeler her gjerne vil at det skal være det..også).. :D

5315132[/snapback]

 

Vel, det som virkelig provoserer meg er at Asrock sier de har et HK med 100% native AGP. Dette er THE AGP får man inntrykk av. Og så har de så strore problemer som dette? Er nettopp AGP-porten jeg kjøpte dette HK for.

 

Nå er eneste løsning å lete etter et annet HK med AGP port på. Er ikke for mange av de...

 

EDIT: Har nå bestilt meg et ASRock 939A8X-M; dette er riktig nok M-ATX, men da jeg kun har X-Fi PCI kort, holder det i massevis for meg. Det viktigste er at jeg slipper PCIE bussen, slik at jeg kan kjøre med mitt Geforce 6800XT m/agp drivere :) Radeon 9800PRO'en min holder ikke alltid med i svingene, hehe.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
EDIT: Har nå bestilt meg et ASRock 939A8X-M; dette er riktig nok M-ATX, men da jeg kun har X-Fi PCI kort, holder det i massevis for meg. Det viktigste er at jeg slipper PCIE bussen, slik at jeg kan kjøre med mitt Geforce 6800XT m/agp drivere smile.gif Radeon 9800PRO'en min holder ikke alltid med i svingene, hehe.

 

Lykke til!:)

 

Hadde et slikt kort tidligere. Seff kan du ikke klokke med det , men for noen folk betyr det nix , nada.

Hadde derimot SATA problemer med dette kortet , orket ikke å sjekke disse så mye fordi jeg hadde annet HK på vei og ikke var avhengig av SATA disken.

 

Det som skjedde var at Systemet ble sirup ved bruk av SATA , Samt at jeg hadde en transfer rate på ca 3-9mb/s :)

Prøvde totale reinstalleringer og drivere , alt uten hell.

 

Men AGP fungerte utmerket på dette kortet! :D

Lenke til kommentar

Noen her som har Asrock 939DUAL-SATAII oppe og går med Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ?

Uansett hva jeg gjør finner ikke hovedkortet disken.. Har 2 helt like disker, hovedkortet finner ingen av disse.. Hverken på SATAII eller SATA kontrolleren.. Mistenker egentlig diskene for å være ødelagte, så hvis noen kan bekrefte at de har dette kortet oppe med SATAII fra Samsung ville jeg blitt veldig glad.. :)

Lenke til kommentar
Noen her som har Asrock 939DUAL-SATAII oppe og går med Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ?

Uansett hva jeg gjør finner ikke hovedkortet disken.. Har 2 helt like disker, hovedkortet finner ingen av disse.. Hverken på SATAII eller SATA kontrolleren.. Mistenker egentlig diskene for å være ødelagte, så hvis noen kan bekrefte at de har dette kortet oppe med SATAII fra Samsung ville jeg blitt veldig glad.. :)

5316407[/snapback]

Jeg har 200GB utgaven, og det fungerer smertefritt her. Fant disken ved første oppstart uten bruk av diskett.

Har du skrudd av SATA RAID i bios?

Når du starter opp systemet vil det stå raid i biosen, skru den til non raid, eller vil du trenge sata driver. Jeg slet skikkelig med det, men fant det ut tilslutt, hehe.

5313868[/snapback]

Endret av meeg
Lenke til kommentar
Noen her som har Asrock 939DUAL-SATAII oppe og går med Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ?

Uansett hva jeg gjør finner ikke hovedkortet disken.. Har 2 helt like disker, hovedkortet finner ingen av disse.. Hverken på SATAII eller SATA kontrolleren.. Mistenker egentlig diskene for å være ødelagte, så hvis noen kan bekrefte at de har dette kortet oppe med SATAII fra Samsung ville jeg blitt veldig glad.. :)

5316407[/snapback]

 

Prøv en om gangen. Først kun på sata II kontakten.

Hvis du finner den der, så er det ikke disken.

 

Det er bios vi snakker om ikke sant`?

Lenke til kommentar

Jeg har nå satt inn nytt skjermkort på AGP porten, i påvente av et PCI-E.

 

Kortet går så det suser, et abit T200 kort (Geforce 2 mx 200).

Dette kortet gir svimlende 86 poeng i 3dmarks 2003 (får kun sett første testen).

 

Ellers virker det bra, har også byttet strømforsyning, og da forsvant noen av ustabiliteten jeg har hatt.

 

Nå er alt rock solid på 10x250 og cpu : ram, 1:1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...