Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, oppdatering fra min side:

Volt på 1.450

Minne: 133Mhz

LINK-SPEED: 600(3x)

NB-SB: 600

 

BIOS: 1.50

 

Kommer ikke over 267. Samme over hele linja med volt, så er nok ikke det som stopper meg. Starter ikke med cpu mutiplier på 4x heller.

5289420[/snapback]

 

Hei,

 

Du må nok gå over på OCW Beta 1 eller 2. Jeg får ikke noe mer enn 274 med de andre biosene.

 

Staljin

Lenke til kommentar

Aaah, endelig fikk jeg ocwb til å fungere. Hva om dere kunne fortalt meg at bios-info kan være feil? :p Fikk til 285HTT før cpu ga opp. Orka ikke prøve maks HTT da maskina plutselig slo seg vrang og nekta å boote på 285 mer.

 

Flasha tilbake til 1.41C, hvorpå jeg fant ut at jeg kan kjøre ram på 1T uten problemer.

 

2x1gb DDR400 Geil billig-brikker: 454mhz@2,5-4-4-8 1T.

 

Gjett om jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar

Er jo veldig mye positivt om dette kortet her.. :)

Og så BILLIG som det er.. :)

Vurderer å bytte ut mitt gamle hovedkort (MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4 Ultra,ATX Socket-939, 4xSATA2, D-GbLAN, PCI-Ex16) med dette ASrock kortet, hvordan er disse to kortene mot hverandre?

Tenker da i samme slengen å bytte til en 3700+ cpu (har idag en 3000+), og jeg har 1 SATA2 disk liggende som jeg kjøpte feil som jeg ikke pr dags dato får brukt..

 

Kjempefint om noen kan komme med tilbakemelding på om jeg burde bytte hk eller ikke :)

Lenke til kommentar

Weer:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil bytte. Det kortet du har er vel ikke så dårlig?

 

Jeg byttet til AsRock kortet fra et gammelt SocketA kort med 1600+ CPU, og da ble overgangen litt større. Valgte kortet mest fordi jeg kunne bruke mitt gamle AGP kort, og ha oppgraderingsmulighet til annet grafikkort senere uten å bytte hovedkort. At det er billig likte jeg også;-)

 

Kortet funker bra her. Har en Venice 3200+ CPU som jeg har klokket 20% (har ikke prøvd å få det noe raskere). Men ikke alt er perfekt. Det har et litt billig preg, og en av Windows versjonene jeg har krasjer under booting hvis jeg ikke kobler ut en USB kortleser jeg har.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Du Torkelma, han skal IKKE overklokke.

 

Staljin

5281666[/snapback]

 

I såfall vil jeg anbefale 939NF4G-SATA2. Da slipper man å rive i nytt skjermkort med det første (jeg forstod at du ville ha det billigst mulig). Dette kortet har innbygd VGA, og har en PCI-E 16x port.

5283898[/snapback]

 

Takk for svar.

Har kikket kjapt på 939NF4G-SATA2, men ønsker gjerne et kort med 3 PCI. Det for mulighet for Nic om det innebygde ikke er bra nok, et enkelt Creative lydkort og et kort med Usbporter.

 

Jeg har et enkelt FX5200 så innebygd Vga er ikke så viktig.

 

Regner med det blir 939dual, 2*512 3200 Twinmos og en Amd 3200 eller noe høyere. Høres det ok ut? Noen spesielle Cpu jeg må holde meg unna?

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Hei,

 

Det ser ut til at jeg klarer fint 9.5x300MHz. Måtte bruke Systool får å få multiplier på 9.5.

 

 

 

Staljin

5297018[/snapback]

Er det stor forsjell på opteron og A64, sånn både klokket og uklokka. og hvilket minne bruker du? Er jo brukbar klokking det dær, blir vel nytt hk og cpu over nytt år. Blir vel det hk her men e nu ikke sikker ka jeg ska velge av cpu og bedre minne trenger jeg sikkert for å få litt brukbar klokking. Noe jeg bør se etter når jeg ska velge cpu, ser noe om stepping, er det det samme som nyeste revisjon av cpu.

Lenke til kommentar

Hei,

 

2.85GHz, brukbar!?!?!?! Det er fantastisk god OC. Tviler sterkt på at noen A64 kommer i nærheten av dette. Det er nå tilfeller her og der, men de er få. Disse Opteron klokker, som regel, så det suser. RAM er standard TwinMOS, ikke noe å hente der. Anbefaler deg å bestille en Opteron fra utlandet med en gang(finnes ikke i Norge, tviler på at de kommer). Bedre får du ikke kjøpt. jeg skulle gjerne hatt meg en Opteron 165, jeg, men lommeboken bestemmer.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hei,

 

2.95GHz, brukbar!?!?!?! Det er fantastisk god OC. Tviler sterkt på at noen A64 kommer i nærheten av dette. Det er nå tilfeller her og der, men de er få. Disse Opteron klokker, som regel,  så det suser. RAM er standard TwinMOS, ikke noe å hente der. Anbefaler deg å bestille en Opteron fra utlandet med en gang(finnes ikke i Norge, tviler på at de kommer). Bedre får du ikke kjøpt. jeg skulle gjerne hatt meg en Opteron 165, jeg, men lommeboken bestemmer.

 

Staljin

5297594[/snapback]

 

Advanced Micro Devices denied on Tuesday rumours spread by a web-site regarding cancellation of production of AMD Opteron processors for servers and workstation designed for desktop-oriented 939-pin infrastructure. The company said it would continue to ship the chips for uni-processor (UP) business machines for more than a year from the time speaking.

 

Så på en tråd over opteron dær alle tror at de blir fasa ut, men ser ikke slik ut lenger ut i den tråden.

 

Men er det bare god til overklokking og ikke til spilling? Eller spiller det ingen rolle?

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...