Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På enhets behandlinga har jeg et gult "!" under SCSI og Raid kontrollere-SCSI/RAID host controller.

 

Hva er det og betyr det? skjønner at det er noe som mangler, men er det en driver? og er det noe vits i å laste den ned? hvis ja, hvor laster jeg ned den?

 

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=939Dual-SATA2

 

var inne der og trykka på downloads til høyre, men ble veldig usikker på hva jeg skal ta.

 

Noen som kan gå inn og fortelle meg hva jeg skal laste ned for å løse problemet?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ÅÅÅ, jeg tror jeg skal klikke i vinkel her nå.

Har kjøpt ny harddisk, Samsung 500 GB SATA2.

Koblet den til i går og fikk etterhvert fyrt den opp med masse tukling i bios og installering av SATA2 driver.

Men i dag får jeg den ikke opp igjen, hovedkortet finner den ikke :mad:

 

Har pøvd og byttet plass mellom de to ledige portene (hvorav den ene er SATA2),

men uten hell.

Jeg fikk formatert den i går, men det som var rart var at Windows kom opp med et vindu hvor det stod "Trygg fjerning av maskinvare", og under der

stod det "Samsung SCSI Disk Device".

Er vel ikke akkurat noe hot-swap på SATA heller, eller hva?

 

Jeg blir så frustrert :thumbdown:

Faen ta siste gangen jeg kjøper et hovedkort til mindre enn en høvding.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med dette kortet. Kjører BIOS fra ASRock som jeg fikk tilsendt på mail fra ASRock support. Jeg kjører også AM2CPU kortet med en AM2 6000+ og 4GB RAM.

 

Men

 

I Windows finner maskinen kun ethernet kontrollen men ingen driver. Har installert driver fra ASRock flere ganger uten at driveren blir installert. Så på en måte har jeg ikke nettverkskort.

 

Ellers så har jeg visst bare 3GB med RAM. Men i BIOS står alle 4096MB...

 

Noen eksperter på dette området?

Endret av Quentin
Lenke til kommentar
Jeg har et problem med dette kortet. Kjører BIOS fra ASRock som jeg fikk tilsendt på mail fra ASRock support. Jeg kjører også AM2CPU kortet med en AM2 6000+ og 4GB RAM.

 

Men

 

I Windows finner maskinen kun ethernet kontrollen men ingen driver. Har installert driver fra ASRock flere ganger uten at driveren blir installert. Så på en måte har jeg ikke nettverkskort.

 

Ellers så har jeg visst bare 3GB med RAM. Men i BIOS står alle 4096MB...

 

Noen eksperter på dette området?

XP 32-bit takler maks 3 gb, så der har du nok den forklaringen.

 

Ellers vil jeg bare si at dette har for meg vært et kort fullt av problemer.

Har begynt å se meg om etter et annet 939-kort og en X2 3800+,

men som de fleste vet så er ikke dette akkurat noe som vokser på trær :dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oi, er det aktivitet i denne tråden ennå? Jeg har en Opteron 165 og dette kortet kjøpt hos SHG i aug. -05, det begynner å bli gammelt etter hvert!). Den komboen har fungert bortimot prikkfritt i 2 år nå. Så ja, det funker fjell med en 165. Om du får god kontakt mellom kjøler og cpu er vel mer opp til kjøleren du skal bruke og hvordan den er festet til kortet.

Lenke til kommentar
Oi, er det aktivitet i denne tråden ennå? Jeg har en Opteron 165 og dette kortet kjøpt hos SHG i aug. -05, det begynner å bli gammelt etter hvert!). Den komboen har fungert bortimot prikkfritt i 2 år nå. Så ja, det funker fjell med en 165. Om du får god kontakt mellom kjøler og cpu er vel mer opp til kjøleren du skal bruke og hvordan den er festet til kortet.

Den er festet til kortet ved hjelp av den plastrammen på kortet.

Er vel samme som den orginale kjøleren er festet hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er et poeng. Om jeg husker rett, tror jeg at kjøleren ikke passet på kortet mitt slik at jeg måtte improvisere og bruke deler jeg hadde til overs fra før. Den sitter da på!

Da har jeg fått på min nye, IHS-løse 165, og alt er helt topp :)

 

Jeg bruker denne kjøleren, og måtte gjøre noen grep for å få det til å presse hardt nok.

Siden IHS er fjernet bygger CPU rundt 2.5 milimeter mindre noe som gjør stort utslag.

Når jeg monterte kjøleren vanlig først så presset den ikke i hele tatt.

Men etter jeg hadde utvidet hullet i klemmen på hver side og skrudd inn en skrue så ble det bra.

Dette gjorde altså at klemmen kom høyere opp og da ble det ordentlig press på CPU, tror det er bedre nå enn orginalt med IHS på :)

 

Kan se det på bildet her:

 

acfreezer64P_hp.jpg

Lenke til kommentar
De har jo lik festemekanisme på siden jo.

Har du noen gang sett en socket A kjøler egentlig?

Jeg tviler faktisk ut fra det du skriver.

Unnskyld meg, men dette blir for dumt.

Motsi på ting du ikke vet noe som helst om.

 

Festemekanisme på socket A og socket 939 er TOTALT forskjellig!

På socket A festes kjøleren til selve socketen, først hektes klipsen på ene siden og så klemmes den ned med skrujern og festes på andre siden av socketen.

På socket 939 er det en ramme rundt CPU som kjøler festes i. Festeklipset hektes fast i rammen på begge sider, deretter strammer man med den armen på kjøleren, som du kan se er utformet slik på min kjøler.

 

f64_side.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...