Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da ser det ut til at det ikke er noen spesielle problemer forbundet med å bytte kjølepasta, annet enn den selvsagte forsiktighet som alltid hører til?

Hadde også satt pris på noen enkle oppstartsråd/igangkjøringsråd med dette hovedkortet. Oppsett av XP, trengs det S-ATA driver, eller går det uten når jeg bruker XP med SP2?

Lenke til kommentar

Hei, planlegger en oppgradering av pc og kjøper dette AsRock-kortet, men skal ha ny cpu og 2GB minne (2x1024), Er litt i tvil om hvilken cpu jeg skal velge.

A64, A64 X2 eller Opteron og hva med alle disse kodenavnene: Venice, San Diego, Manchester, Denmark osv... ? Noen favoritter ang overklokking/ytelse ?

 

Aktuelle cpu'er :

AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz HT Socket 939

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939

AMD Opteron 150 2.4GHz Socket 939

- Mulig det er smart å gå for en AMD Opteron 148 2.2GHz Socket 939 når den koster drøye 1000,- mindre.....

 

Bruksområde :

Spill & multimedia

 

Mulighet for grei overklokking er fint ! (Har en CU7000 kjøler fra før...)

 

Altså hvilken cpu og minne er å anbefale ?

Lenke til kommentar
Hei,

 

Det virker som om det er et problem mellom min Audigy kort og AGP port!? Av en eller annen grunn da jeg instalerte manuelt AGP driver sluttet lydkort å fungere. Firewire port på lydkortet fungerer ikke heller. Men hvor god er den integrerte lydkortet?

 

Staljin

5320297[/snapback]

 

Har ikke det problemet i det hele tatt. Alt fungerer knirkefritt hos meg. Prøvd en annen PCI port.

 

Den innebygde lyddelen stinker bigtime. Mye støy.

Lenke til kommentar

noen som veit om det går å kjøre Crucial BallistiX PC4000 minne på det hk, ser det har bare støtte for PC3200. tenkte på 2*1024 må vel funke bra, de er værtfall sykt bra å klokke ska man tro de på denne sia

http://www.xtremesystems.org og vil gjerne ha i pose og sekk. :love: 2gb som kan klokkes og kjøre spill bra. Litt dyr så må vel snart jekke meg litt ned, budsjettet er snart som opraen til statsbygg sprenkt totalt. :blush: Mangler bare en opteron nå så bestiller jeg, da er det bare flaskehalsen i sk igjen men 9800pro kortet får holde en stund til.

Lenke til kommentar
Har ikke det problemet i det hele tatt. Alt fungerer knirkefritt hos meg. Prøvd en annen PCI port.

 

Den innebygde lyddelen stinker bigtime. Mye støy.

5320642[/snapback]

 

Har ikke en annen PCI port da jeg har en CPU kjøler montert på min Visiontek Radeon 9800PRO og den tar de 2 PCI sporene. Nå ser det ut som om skjermkort har kommet set etter at jeg forandret "HTT to PCI bridge" fra 16bit til AUTO.

 

Har hatt samme oppset som deg ute AGP driver og fikk 600 3Dmarks mindre enn nå når AGP driver ser ut til å funke fint.

 

 

Staljin

Lenke til kommentar
Da er pcdelen kommet, men fant akkurat ut at Psuen er 24 pins, mens 939 Dual er jo 20..

Jeg kan ikke bare kappe bort de 2 ekstra radene? Vet det finnes overganger..

5320882[/snapback]

24-pins-kontakten er som oftest delt opp i en 20-pins-del og en 4-pins-del som kan hektes sammen til én 24-pins-kontakt.

Da hekter du bare løs 4-pins-kontakten og bruker 20-pins-kontakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...