Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noe prog for å sjekke hvilken spenning som kjøres på ramen når kortet står i auto? Mulig man kan se i det i hw monitor i bios?

 

Jeg har et dual channel kit: OCZ PC4000 EL Gold (spec: 2.5 4 4 7 1T @ 500 mhz). Disse brikkene skal vel kjøres på high voltage = 2.7 V, eller skal de kjøres på normal voltage = 2.6 V ?

Lenke til kommentar

Jeg tror forresten jeg har fått et skikkelig mandagskort. Kortet er stabilt det, men uansett bios går det ikke over 243 mhz fsb.

jeg kan sette multipliser til 6x (gir ca. 1450 mhz), og ram til 133 mhz, og allikevel kræsjer det på 243 mhz. 242 er steinstabil.

 

Venice prosessor @ 1.45 V

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Finnes det noe prog for å sjekke hvilken spenning som kjøres på ramen når kortet står i auto? Mulig man kan se i det i hw monitor i bios?

 

Jeg har et dual channel kit: OCZ PC4000 EL Gold (spec: 2.5 4 4 7 1T @ 500 mhz). Disse brikkene skal vel kjøres på high voltage = 2.7 V, eller skal de kjøres på normal voltage = 2.6 V ?

5287877[/snapback]

 

Hmm, kan jo prøve PC Wizard 2006 Kan værtfall se noe dær, veit ikke hvor bra det programmet er. Bra minne? 2*512 eller 1024, noen som har en god link til å hjelpe meg å forstå det med minne timingen. Når jeg kommer så langt at jeg får handla det jeg trenger så kan det være greit å lære litt om det.

Lenke til kommentar
Finnes det noe prog for å sjekke hvilken spenning som kjøres på ramen når kortet står i auto? Mulig man kan se i det i hw monitor i bios?

 

Jeg har et dual channel kit: OCZ PC4000 EL Gold (spec: 2.5 4 4 7 1T @ 500 mhz). Disse brikkene skal vel kjøres på high voltage = 2.7 V, eller skal de kjøres på normal voltage = 2.6 V ?

5287877[/snapback]

 

Hmm, kan jo prøve PC Wizard 2006 Kan værtfall se noe dær, veit ikke hvor bra det programmet er. Bra minne? 2*512 eller 1024, noen som har en god link til å hjelpe meg å forstå det med minne timingen. Når jeg kommer så langt at jeg får handla det jeg trenger så kan det være greit å lære litt om det.

5287939[/snapback]

 

Ramen er gullegod den: 2 x 512 mb PC4000 (2.5 4 4 7 1T). Her har du en link som forteller deg det meste om timing og hastigheter:

 

http://www.hardware.no/guider/minne_ram/ram/19785/6

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

heisann..

Har noen av dere oversikt for hvilke ram typer passer dette kortet?

om det er kresent.

jeg har 512twinmos men har lyst til å kjøpe 512 til eller 1024.

Klokker ikke så det må gjerne være billig.

Men for å utnytte dualchanel, må begge brikkene være like, samme produsent eller annen spsifikasjon på de?

Har tenkt å investe i en 3500+ cpu til kortet

Lenke til kommentar
Vil slakkere timings på rammen hjelpe meg videre?Føler meg helt talentløs her:P var litt lettere med gode gamle socket a!

5287835[/snapback]

 

Ta minne ned på 133. Det er noe sånn med min Opty 146. Får kjøre stabilt 10x280 på stock volt, og dete er det. Kommer ikke lengre UANSETT hva jeg gjør. Har ikke prøvde den voltmod, men tror jeg skal ta og gjøre det snart.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
heisann..

Har noen av dere oversikt for hvilke ram typer passer dette kortet?

om det er kresent.

jeg har 512twinmos men har lyst til å kjøpe 512 til eller 1024.

Klokker ikke så det må gjerne være billig.

Men for å utnytte dualchanel, må begge brikkene være like, samme produsent eller annen spsifikasjon på de?

Har tenkt å investe i en 3500+ cpu til kortet

5288045[/snapback]

 

Ikke noe prob med twinmos. Skal du kjøre dual channel må brikkene være like (enten 2 eller 4), og helst samme produsent.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Det var da høyt temperatur med vankjøling. Har Prime testet minn Opteron 146 på 10x280 på 1.45-47V i 19 timer uten at temperatur oversteg 50C. Har boxed kjøler.

 

Staljin

5284921[/snapback]

 

 

Jeg har faktisk ikke tenkt på at det er høy temperatur. Poenget med vannkjøling er at det skal veldig mye til for å få enda høyere temperatur. Men den vannkjølingen jeg har er ikke beregnet på overklokking, men stillhet. Jeg hadde også boxed kjøleren, som faktisk er ganske bra, men du hører den :no: Det eneste jeg kan høre er... vanskelig å identifisere.

 

Cpuen skal fungere helt fint opp til 65 grader eller noe, slik at det er nok å gå på.

 

Forøvrig har pc'en stått på i ca 1 time og systool rapporterer følgende:

WDC 34 - spc250 30 - MB cpu external 30 - mb cpu internal 32 - mb system temprature 29 -7800 gpu 35.

 

 

Er det noen som vet hvor sensorene på kortet ligger?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hva du sier? Hører BOXED kjøler :hmm: !? Du må da være EKSTREM, eller sover med PC rett ved siden av sengen. Som sagt hos meg ble systemet veldig stille etter at jeg satt inn den BOXED kjøler. Den tidligere CPU vifte hadde 21db og var mest bråkete i systemet mitt. Den BOXED må nå være 16-19db.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Hei,

 

Hva du sier? Hører BOXED kjøler :hmm: !? Du må da være EKSTREM, eller sover med PC rett ved siden av sengen. Som sagt hos meg ble systemet veldig stille etter at jeg satt inn den BOXED kjøler. Den tidligere CPU vifte hadde 21db og var mest bråkete i systemet mitt. Den BOXED må nå være 16-19db.

 

Staljin

5288348[/snapback]

 

Ekstrem meg :ohmy: = Ikke i det hele tatt :whistle:

Jeg har bare litt problemer med å overse lyder. ;)

 

ps. Husk at db måles på mange måter, så ikke stol på produsentene når de snakker om antall db. Videre er ikke antall db synonymt med hvor nye du hører :no:

Lenke til kommentar
heisann..

Har noen av dere oversikt for hvilke ram typer passer dette kortet?

om det er kresent.

jeg har 512twinmos men har lyst til å kjøpe 512 til eller 1024.

Klokker ikke så det må gjerne være billig.

Men for å utnytte dualchanel, må begge brikkene være like, samme produsent eller annen spsifikasjon på de?

Har tenkt å investe i en 3500+ cpu til kortet

5288045[/snapback]

 

Ikke noe prob med twinmos. Skal du kjøre dual channel må brikkene være like (enten 2 eller 4), og helst samme produsent.

5288195[/snapback]

 

Prøvd med Twinmos 2x1024 og 2x512, gikk bra det.

For å kjøre dual må du bruke slot 1 + 2 eller 3 + 4 på dette kortet. se manual.

Tror du kan kjøre de billigste du finner på markede på dette kortet.

På et Asus kort jeg hadde en gang kjørte jeg to twinmos med forskjelig dato, serienr og brikke produsent i dual uten problemer, begge var lik hastighet pc3200.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette hovedkortet i ca 1 mnd nå, og benytter det sammen med AMD A64 3700+. Jeg er godt fornøyd med overklokkingsegenskapene. Kjører nå CPU på 2.85GHz med boxed-kjøler og trur jeg har mer å gå på.

 

Men det er 2 ting jeg ikke liker med dette kortet.

 

1. Det integrerte lydkortet suger. Får utrulig mye støy i lyden. Benyttet det integrerte lydkortet i det forrige hovedkortet fra Epox også uten å ha noen problemer. Nå får jeg meg et Creative Extreme Music til jul så det bør fikse det problemer.

 

2. Synes netterkskontrolleren er dårlig. Er det andre som har merket problemer med denne? Merker at mens jeg spitle Unreal Tournament 2004 på nett, så kunne plutselig spillet hakke litt før det fortsatte. Dette skjedde med ujevne mellomrom og var veldig irriterende siden det ofte resulterte i at jeg ble drept av noen. Jeg har nå lånt meg et nettverkskort fra jobben og problemene løste seg. Jeg har de nyeste driverne fra Asrock. Noen med kommentarer til dette?

Lenke til kommentar

Vel, oppdatering fra min side:

Volt på 1.450

Minne: 133Mhz

LINK-SPEED: 600(3x)

NB-SB: 600

 

BIOS: 1.50

 

Kommer ikke over 267. Samme over hele linja med volt, så er nok ikke det som stopper meg. Starter ikke med cpu mutiplier på 4x heller.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...