Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok jeg har lest litt gjennom denne tråden, og jeg har funnet ut at jeg kanskje må oppdatere til bios 1.21 får å få øke volt mer...

 

Eller?

5352991[/snapback]

 

Ta og last ned OCW Beta 1 eller 2. Du får uansett ikke mer enn 1.45V, med minst du tar og gjør en Vcore voltmod (du har fått link) og da kommer du ikke lenge enn 1.55V

 

Staljin

Lenke til kommentar

For øke spenninga utover 1.45V teoretisk må du voltmodde, da vil du få maks 1.55V teoretisk.

Spenningsregulatoren er er ikke bygd for å gi mer en 1.55Volt ut etter det jeg forstår.

Det er en annen voltmod med spenning på 1.70V noe som ikke er å anbefale siden du mest sannsynlig vil grille cpuen.

Det må sies at hos meg så får jeg ved innstilt 1.45V, 1.50V i praktisk(bios v.1.21Beta).

Har prøvd flere bioser med tanke på spenning og har kommet frem til at 1.21Beta og Ocw2Beta gir ca 0.05V mer en det jeg angir i bios.

 

Etter voltmod har det den samme tedensen, altså 0.05V mer en det jeg skal ha ut.

Gjorde en vid3 voltmod, ved 1.325V skal jeg ha ut 1.525V men får ut 1.570Volt

Se her for tabell, øverst i tråden

Håper dette forklarer litt :thumbup:

 

Merk. VID3 er å anbefale fremfor VID4 siden folk har problemer med oppstart med for lav teoretisk vcore setting i bios.

 

Biosen vil i tilfeller endre setting, Feks. har du satt [email protected] forstår ikke ikke bios dette og setter den opp til 1.40V før oppstart. Da har du litt for liten spenning og kræsj.

Se tabell og det er mye bra og lese på OCWforum om dette kortet.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Prøvde å installere Windows XP Pro SP2 på dette kortet tidligere i dag, men rett etter "installing start-menu items" eller noe sånt, får jeg blåskjerm og "IRQL not Less or equal". Prøvde 3-4 ganger. Vet at Ram og grafikkort funker, PSU er stor nok, temperaturen er langt under maks, og kan ikke tenke meg at det er noe annet enn hovedkortet (kan det være harddisken?) Alt funker frem til dette punktet).

 

Dere som har samme kort, har dere møtt på samme problem? Og er det noe jeg har glemt?

Lenke til kommentar

For de her som synes 50C cpu temp er mye...:

 

Jeg hadde nettopp montert all min hardware inne i et trangt HTPC kab , der kjølte jeg CPU med en lowRPM mist vifte.

Ved lengre prime95 stabiliserte CPU temp seg på 72C(hirrhirr) , jeg tenkte at den er grei til vannkjølinga kommer.

 

Satt og spilte litt World of Warcraft da skjermen plutselig fryser...Wtf tenker jeg , trykker reset , går inn i BIOS , ser på hardware monitoring...

 

93C :dribble::dribble:

 

Denne CPU'en lever i beste velgående enda , må også legge til at denne CPU'en for meg var expendable da jeg bare venter på at Opteron 165 skal komme på lager.

CPU'en har blitt hardt behandlet med fjerning av heatspreader , overklokking til 2940Mhz , eksperimentert med litt høye Vcores avogtil , men den lever enda! :D

(93C var på Stock speed)

Lenke til kommentar
Kult :thumbup:

 

Men tror denne Patriot rammen var mislykket alså til klokking. Men ihvertfall, jeg får satt FSB til 213 før jeg får error. På 214 og oppover blir det error og på 220 blir det svart skjerm...

 

Så gjenstår det! HVA I HULESTE SKAL MAN GJØRE?

5357417[/snapback]

Jeg har kommet til 245 på FSB, slakka timingene til 3447 for å få det til. Mulig de kan strammes litt til.. Bruker 1.4 BIOS.

Primet i 12 timer uten error, 54c var cpu`n på da :)

Endret av Bjørn Are
Lenke til kommentar
Kult :thumbup:

 

Men tror denne Patriot rammen var mislykket alså til klokking. Men ihvertfall, jeg får satt FSB til 213 før jeg får error. På 214 og oppover blir det error og på 220 blir det svart skjerm...

 

Så gjenstår det! HVA I HULESTE SKAL MAN GJØRE?

5357417[/snapback]

Patriot og ocz 2gb kit brikkene er gode rambrikker når de kjører på stock hastighet. De har stramme timings, men når det kommer til overklokkings potensialet så suger de rått. Tror jeg bytter ocz snart ut med crucial ballistix pc4000.

Lenke til kommentar
Kult :thumbup:

 

Men tror denne Patriot rammen var mislykket alså til klokking. Men ihvertfall, jeg får satt FSB til 213 før jeg får error. På 214 og oppover blir det error og på 220 blir det svart skjerm...

 

Så gjenstår det! HVA I HULESTE SKAL MAN GJØRE?

5357417[/snapback]

Jeg har kommet til 245 på FSB, slakka timingene til 3447 for å få det til. Mulig de kan strammes litt til.. Bruker 1.4 BIOS.

Primet i 12 timer uten error, 54c var cpu`n på da :)

5357453[/snapback]

 

Hvor hvordan slakker man timingene?

Lenke til kommentar
Kult :thumbup:

 

Men tror denne Patriot rammen var mislykket alså til klokking. Men ihvertfall, jeg får satt FSB til 213 før jeg får error. På 214 og oppover blir det error og på 220 blir det svart skjerm...

 

Så gjenstår det! HVA I HULESTE SKAL MAN GJØRE?

5357417[/snapback]

Jeg har kommet til 245 på FSB, slakka timingene til 3447 for å få det til. Mulig de kan strammes litt til.. Bruker 1.4 BIOS.

Primet i 12 timer uten error, 54c var cpu`n på da :)

5357453[/snapback]

 

Hvor hvordan slakker man timingene?

5357514[/snapback]

http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/rev...al-SATA2/g5.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...