Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ganske stor forskjell å kjøre ramen på 200 mhz og 250 mhz. Klart jeg får større ytelse av å kjøre ram:CPU 1:1.

 

med ramen på 200 mhz ddr har jeg 5500 mb/s, mens på 250 mhz ddr har jeg 6585 mb/s. 1 gig mer i sekundet

5300996[/snapback]

 

Hei,

 

Du skjønner visst ikke. Klart du får bedre ytelse ved å kjøre RAM på 250MHz enn jeg som kjører på 200MHz, men mer RAM divider kan du FORTSATT kjøre RAM på 250MHz, mens HTT kan bli 300 eller over.

 

Tar du HTT på 300MHz og RAM på 166MHz får du ca 250MHz på RAM

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg sette htt 5x til 4x på asrock kortet. Har fått meg opteron 175, men sliter å komme over 235, 234 funker alt helt fint. Noen her som kan hjelpe til?

5301887[/snapback]

 

Hei,

 

Du må sette ned CPU to NB link til 800, og NB SB link også til 800.

 

For Torkelma:

 

Se HER.

 

Asus A8N-E + Venice 3000 E3

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Les der staljin :)https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...40#entry5302266

 

Prøver å se hvor langt cpu'en min er villig til å gå med stock spenning. Kanskje etter at du har lest det jeg har postet, vil du ha noen gode råd til meg.

 

Er ikke helt optimal, prøver å sette 260x10, men da må jeg resette cmos hver eneste gang jeg prøver. Kan det være rambrikkene? Har satt ram divider 166mhz. Prøvde med 3.3.3.8 med ocz 2gb kit.

Lenke til kommentar

Hei,

 

tror det er kald/varm bug du sliter med. Når du setter inn 260x10 og lagrer så får du ikke noe boot.

 

Gjør følgende:

 

Dra ut strøm kabel fra PSU på baksiden av PC

Vent 1 minut

Sett strømkabel i...

Boot

 

Hvis du ikke får boot, slå av PC et par ganger på AV/PÅ knappen, og se intil du får boote. Får du ikke beskjed om at BOOT FAIL GUARD har slått inn så er det kald/varm bug.

 

Får du BOOT FAIL GUARD beskjed så er det CPU, du kommer ikke lengre med den CPU før du gjør vcore volt mod.

 

Det er det samme med meg 320MHz på HTT, boot i Windows, fjell stabil. Hvis jeg prøver å starte PC om igjen, får jeg ikke noe boot, drar jeg ut strøm kabel får boot, og stabilt igjen.

 

Du kan lese litt om dette HER.

 

Har netopp vært hos en kompis som har fått seg Asus A8N-E + Venice E3. Klokka den uten problem til 2700 (300x9 på 1.53V). Posta CPU-Z verified et par svar opp.

 

Dette ASRock har lite å stille opp mot den A8N-E.

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Hei,

 

tror det er kald/varm bug du sliter med. Når du setter inn 260x10 og lagrer så får du ikke noe boot.

 

Gjør følgende:

 

Dra ut strøm kabel fra PSU på baksiden av PC

Vent 1 minut

Sett strømkabel i...

Boot

 

Hvis du ikke får boot, slå av PC et par ganger på AV/PÅ knappen, og se intil du får boote. Får du ikke beskjed om at BOOT FAIL GUARD har slått inn så er det kald/varm bug.

 

Får du BOOT FAIL GUARD beskjed så er det CPU, du kommer ikke lengre med den CPU før du gjør vcore volt mod.

 

Det er det samme med meg 320MHz på HTT, boot i Windows, fjell stabil. Hvis jeg prøver å starte PC om igjen, får jeg ikke noe boot, drar jeg ut strøm kabel får boot, og stabilt igjen.

 

Du kan lese litt om dette HER.

 

Har netopp vært hos en kompis som har fått seg Asus A8N-E + Venice E3. Klokka den uten problem til 2700 (300x9 på 1.53V). Posta CPU-Z verified et par svar opp.

 

Dette ASRock har lite å stille opp mot den A8N-E.

 

Hilsen

Staljin

5302438[/snapback]

 

Klart at asus ikke vil at asrock skal lage like gode kort som seg selv. (Asus eier asrock). Asrock skal være et billig alternativ. Neste gang går jeg tilbake til Asus tror jeg. Men siden jeg har AGP skjermkort, er det litt dumt at Asus ikke har noen kombikort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

<snip-omstendelig-prosedyre-bare-for-å-få-en-høyere-klokk>

Dette ASRock har lite å stille opp mot den A8N-E.

 

Hilsen

Staljin

5302438[/snapback]

 

Klart at asus ikke vil at asrock skal lage like gode kort som seg selv. (Asus eier asrock). Asrock skal være et billig alternativ. Neste gang går jeg tilbake til Asus tror jeg. Men siden jeg har AGP skjermkort, er det litt dumt at Asus ikke har noen kombikort.

5303736[/snapback]

 

Asrock er ett rimelig alternativ spekket med interessante funksjoner som "dual-løsning" for skjermkort (AGR/PCI-E).. samt "dual-A64" (S754->S939 oppgradering).

Du kjøper ikke Asrock dersom du skal sette rekord i klokking..

Har selv ett K8Upgrade-NF3 og det klokker greit, men ikke fullt så bra som det MSI K8N Neo det erstattet..

Det kostet nesten "ingenting".. noe som veier tyngre enn 200Mhz lavere klokk..

"Get real folks!" sier nå jeg...

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvis du er fornøyd med HK så får du bare holde deg vekk fra denne tråden. Jeg på min side prøver å få mest ut av mitt HK, UANSETT hvor mye jeg har betalt for den. Det dummeste er dette HK er bygd med kvalitets komponentene og jeg er sikker på at alle disse problemene kunne fint fikses med en BIOS oppdatering, men de vil ikke.

 

Vet godt hvordan dette fungerer, da jeg selv har modda en FW for Asono DVDX70 dvd spiller, som senere ble publisert på Asonosin side (er der i da også), siden deres samarbedspartener BKK som skulle fikse FW ikke ville gjøre noe med den.

 

For meg ble dette HK bare 150kr billigere enne Asus A8N-E, så den er ikke så voldsomt mye billigere.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Hei,

 

Hvis du er fornøyd med HK så får du bare holde deg vekk fra denne tråden. Jeg på min side prøver å få mest ut av mitt HK, UANSETT hvor mye jeg har betalt for den. Det dummeste er dette HK er bygd med kvalitets komponentene og jeg er sikker på at alle disse problemene kunne fint fikses med en BIOS oppdatering, men de vil ikke.

 

Vet godt hvordan dette fungerer, da jeg selv har modda en FW for Asono DVDX70 dvd spiller, som senere ble publisert på Asonosin side (er der i da også), siden deres samarbedspartener BKK som skulle fikse FW ikke ville gjøre noe med den.

 

For meg ble dette HK bare 150kr billigere enne Asus A8N-E, så den er ikke så voldsomt mye billigere.

 

Staljin

5304332[/snapback]

 

 

Hva tror du om det nye kortet som kommer fra Asrock?

939GLAN-SATA2.

 

link: http://www.ocworkbench.com/2005/uli/m1697launch/g2.htm

 

Dette kortet har siste ULI chipsett, og tror skal være en bedre klokker enn 939dual.

Asrock har sikkert lært noe siden sist.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Hva tror du om det nye kortet som kommer fra Asrock?

939GLAN-SATA2.

 

link: http://www.ocworkbench.com/2005/uli/m1697launch/g2.htm

 

Dette kortet har siste ULI chipsett, og tror skal være en bedre klokker enn 939dual.

Asrock har sikkert lært noe siden sist.

 

Hei,

 

Vet ikke hva jeg skal tro, jeg. Jeg vet at den nye ULi chippen har et eller annet form for DRM og tror ikke det blir aktuelt for meg uansett. Håper de har gjort en bedre jobb enn med 939 DUAL-SATA2. Tror de skal prøve å selge den massevis i Russland i hope om å slå litt ned på piratvirksomhet :whistle: .

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

heisann.

Jeg har problemer med aSrock hovedkortet.

DEt er mye å lese gjennom hele tråden så jeg bare spør.

Nå booter den som den skal, piper ihvertfall og vifta på skjermkortet starter...men det gir ingen signal ut til skejrmen.

Den slår seg ikke på..

Trodde først at det var problem med skjermkortet og så prøvde jeg et gammelt et som jeg hadde liggende, og det samme var der.

 

Det første skjermkortet var Nvidia FX 5900 ultra og det andre MX440

 

Leste gjennom hele manualen men finner ingenting om dette.

Siden HK har både pci-e og agp er det noen sted en må stille inn for å velge mellom de to.

 

Begge skjermkortene mine er AGP.

 

HJEELP

Lenke til kommentar
Leste gjennom hele manualen men finner ingenting om dette.

Siden HK har både pci-e og agp er det noen sted en må stille inn for å velge mellom de to.

 

Begge skjermkortene mine er AGP.

Har ikke kortet her, men ta en tur innom Bios:

Advanced Chipset Setting: Primary Graphics Adapter: AGP

Lenke til kommentar

joda, det hadde jo vært greit hadde jeg bare kommet så langt.

jeg ser ingenting på skjermen.

Jeg hører at alt starter, diskene, skjermkortet, cpu-vifta men det er det.

Straks det er signal fra skjermkortet pleier jo skjermen å slå seg på selv..istedet for å blinke bare..

men jeg kommer ikke så langt.

 

Har en Athlon 3500+ venice cpu på kortet..

Men som sagt, ingenting skjer..

Har også sjekket, angående støtte for agp, og kortet mitt er 8x agp

 

Dette er ikke bra

Lenke til kommentar

har prøvd det også..

Har en 512 twinmos brikke foreløpig.

Og så hadde jeg en pc2100 256 liggende også..

Har prøvd de begge samtidig, i forskjellige spor, og hver enkelt for seg..

ute hell.

Har prøvd å ta ut batteriet på kortet en stund og så prøve igjen..det hjalp ikke.

Skal kansje prøve å resette kortet imorgen med jumpere..men tviler på at det kan hjelpe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...