Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støy høres også lett når det i utgangspunktet ikke er noe lyd. Da ligger det ofte et resistent sus i bakgrunnen. Integrerte lydkort på HK er i all hovedsak noe ræl, spesialt sammenlignet med lydkort av litt kvalitet. Nå skal det også sies at selv om det står f.eks Crative på kortet ditt så kan det være mye bakgrunnstøy, men det er mye enklere å skjerme lyd-komponeneter på et innstikskort enn på et allerede overfylt HK. Lydchipen på dette kortet støtter vel så vidt meg bekjent ikke EAX i hardware heller, så i forholf til spill er dette 'crap' ;)

I tillegg vil et integrert lydkort ta mer systemresurser enn et skikkelig tilleggskort, men effekten av det er veldig variabelt, målbart men kanskje ikke merkbart.

Kortet burde etter min mening kommet uten lydchipen og heller kosta 20kr mindre eller hva de lydkomponentene koster..

Lenke til kommentar

Jeg blir svært overasket om det er mange her som bruker PCIe på dette HK. Da bortfaller på en måte hele intesivet folk må ha for å kjøpe det i utgangspunktet. Det er AGP funksjonen som gjør dette kortet unikt og lite andre funksjoner.

 

Har sett mye klaging mht AGP-støtte siste dagene. Det er sikkert enkelte kort som ikke funker uansett, men det virker som folk bare blir grinete hvis ting ikke funker fra første stund. Det står ganske tydelig i readme-fila at andre drivere må fjernes før AGP-driverene skal inn. (bare synd readme-fila ikke dukker opp med mndre man pakker ut insatallasjonsfila manuelt)

 

Om kompatibiliteten blir dårligere når man klokker opp systemet aner jeg lite om, jeg har ikke klokke noe enda. Man klokker kanskje på litt feil premisser hvis man ikke har et fungerende system før man begynner..?

 

Litt knot har det tross alt vært, men nå går i alle fall pc'n min som ei kule. HK kosta ca 500,- og da har i alle fall ikke jeg grunn til å klage. Det har vel egentlig ikke så mange andre her heller ;)

 

Torkelma, Staljin og alle dere andre som frekventere denne tråden daglig: Ønsker dere alle en riktig god jul :)

Lenke til kommentar
Jeg blir svært overasket om det er mange her som bruker PCIe på dette HK. Da bortfaller på en måte hele intesivet folk må ha for å kjøpe det i utgangspunktet. Det er AGP funksjonen som gjør dette kortet unikt og lite andre funksjoner.

 

Har sett mye klaging mht AGP-støtte siste dagene. Det er sikkert enkelte kort som ikke funker uansett, men det virker som folk bare blir grinete hvis ting ikke funker fra første stund. Det står ganske tydelig i readme-fila at andre drivere må fjernes før AGP-driverene skal inn. (bare synd readme-fila ikke dukker opp med mndre man pakker ut insatallasjonsfila manuelt)

 

Om kompatibiliteten blir dårligere når man klokker opp systemet aner jeg lite om, jeg har ikke klokke noe enda. Man klokker kanskje på litt feil premisser hvis man ikke har et fungerende system før man begynner..?

 

Litt knot har det tross alt vært, men nå går i alle fall pc'n min som ei kule. HK kosta ca 500,- og da har i alle fall ikke jeg grunn til å klage. Det har vel egentlig ikke så mange andre her heller ;)

 

Torkelma, Staljin og alle dere andre som frekventere denne tråden daglig: Ønsker dere alle en riktig god jul :)

5327033[/snapback]

 

Takk takk Mozze.

 

Jeg skal komme tilbake til hvordan PCI-E delen på kortet fungerer. Jeg kjøpte kortet som et midlertidig springbrett inn mot PCI-E. Siden det klokker så mye som det gjør, var enkelt å modifisere, har nok dette kortet kommet for å bli til jeg bytter til M2 socket i fremtiden.

Lenke til kommentar

God Jul

 

Kjøpte kortet for AGP og M2.

Mitt 6600GT agp kort funka fra første dag helt til jeg la inn 8xx.xx driverene.

Trodde deg var kortet som var ødelagt så jeg kjøpte et X800XTpe PciE kort, egentlig bare for artig.

Det fungerer utmerket dette og, men har vpurecover melding av og til under spill.

Så det er klart at driverene ikke er helt kompatibel med ULI.

 

Skal inn med Agp kortet for test igjen etter hvert.

Skal kjøre en 3Dmark05 nå XT kortet, redigerer posten etter dette.

 

3Dmark05 - 6337

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
God Jul

 

Kjøpte kortet for AGP og M2.

Mitt 6600GT agp kort funka fra første dag helt til jeg la inn 8xx.xx driverene.

Trodde deg var kortet som var ødelagt så jeg kjøpte et X800XTpe PciE kort, egentlig bare for artig.

Det fungerer utmerket dette og, men har vpurecover melding av og til under spill.

Så det er klart at driverene ikke er helt kompatibel med ULI.

 

Skal inn med Agp kortet for test igjen etter hvert.

Skal kjøre en 3Dmark05 nå XT kortet, redigerer posten etter dette.

 

3Dmark05 - 6337

5328067[/snapback]

 

 

Rikstig driverene er ikke helt kompitabel med ULI! Derfor må du oppdatere til de siste chipset driverene til ULI. Det gjorde jeg og nå funker mitt 6600GT som et skudd....

Lenke til kommentar
God Jul

 

Kjøpte kortet for AGP og M2.

Mitt 6600GT agp kort funka fra første dag helt til jeg la inn 8xx.xx driverene.

Trodde deg var kortet som var ødelagt så jeg kjøpte et X800XTpe PciE kort, egentlig bare for artig.

Det fungerer utmerket dette og, men har vpurecover melding av og til under spill.

Så det er klart at driverene ikke er helt kompatibel med ULI.

 

Skal inn med Agp kortet for test igjen etter hvert.

Skal kjøre en 3Dmark05 nå XT kortet, redigerer posten etter dette.

 

3Dmark05 - 6337

5328067[/snapback]

 

 

Rikstig driverene er ikke helt kompitabel med ULI! Derfor må du oppdatere til de siste chipset driverene til ULI. Det gjorde jeg og nå funker mitt 6600GT som et skudd....

5328839[/snapback]

 

Menneh; er ikke noen egne chipset drivere til dette kortet. Ikke som jeg kunne finne på hverken www.uli.com.tw eller www.asrock.com. Finnes AGP driver, nett driver, lyd driver, sata driver, men ingen chipset drivere (leter jeg på feil sted)?

 

Kanskje dette event. er problemet for meg også?

Jeg får ikke til AGP skikkelig med et pure AGP kort fra asrock m/uli chipset..

 

 

Simen

Lenke til kommentar

Haha, snakk om en som aldri lærer. Kjøpte et X1600 PCI-E bare for å se, og tror dere ikke jeg har enorme problemer med det også? Jeg mener, det låser seg bare plutselig f.eks. i WoW, mens spillet går vider. ca 3-5 min senere, får jeg plutselig 3D tilbake. Dette varer i ca 5-6 min, så gjentar låsingen seg. Noen ganger fryser også hele dataen, men dette er først etter en stund.

 

Er det noen jumpere eller et eller annet jeg ikke er helt klar over? Har aldri hatt så mye problemer med et hovedkort før. Eneste som funker nogenlunde er Radeon9800PRO'en min, men det er jo heller et gammelt kort :/

 

 

 

Simen

Lenke til kommentar
Er det noen jumpere eller et eller annet jeg ikke er helt klar over? Har aldri hatt så mye problemer med et hovedkort før. Eneste som funker nogenlunde er Radeon9800PRO'en min, men det er jo heller et gammelt kort :/

 

Simen

5330544[/snapback]

 

Sett ned MA timings manuelt til 2T. Er ganske sikkert at det er det det går på (for PCI-E).

 

Hvis ikke dette hjelper gjør følgende for AGP.

 

Avinstaler skjermkort driver, og AGP driver (dette fungerer ikke da WinXp reinstallerer drivere automatisk igjen ved neste boot).

 

Boot i Safe Mode, og gå til C:\WINDOWS\system32\drivers og slett AGPKX.SYS, bruk Driver Cleaner og rens skjermkortdriver helt.

 

Boot i Win, og instaler AGP driver MANUELT, boot og installer skjermkort driver.

 

Det hjalp meg.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Får ikke dette HK til å finne en splitter ny SATA disk. Maxtor Diamond 10 300GB.

Har OS midlertidig på en IDE disk, men hvor er SATA disken ??

5332604[/snapback]

 

Hei,

 

Den er der, men det er nok bare Windows som ikke vet om den. Du må legge inn drivere i Windows. Hvor har du koblett den til? S-ATA1 eller S-ATA 2 (den røde)?

Drivere skal nok være med på den CD-en du fikk sammen med kortet.

 

Dersom du prøver å legge inn OS på den så må du bruke F6 knappen og legge in S-ATA drivere fra diskett før du kan legge inn OS på den S-ATA disk.

 

Jeg er ikke så dreven på dette, men jeg håper dette hjelper noe.

 

 

 

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...