Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Mitt problem:

Jeg får bootet på det meste av instillinger. Også primet i 2 timer ->. Men etter noen timer da pcen står ubrukt går skjermen til "Power save", og klarer ikke vekke den, den kommer bare med beskjeden: "No dvi input". Løsninger?

 

Kjører på:

290 MHz

Ram: 133Mhz : 186MHz @ 2-2-2-5 T1

HT 600MHz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt problem:

Jeg får bootet på det meste av instillinger. Også primet i 2 timer ->. Men etter noen timer da pcen står ubrukt går skjermen til "Power save", og klarer ikke vekke den, den kommer bare med beskjeden: "No dvi input". Løsninger?

 

Kjører på:

290 MHz

Ram: 133Mhz : 186MHz @ 2-2-2-5 T1

HT 600MHz

5299233[/snapback]

 

Hei,

 

Det er nok skjermkortet ditt som svikter, får det av og til jeg og, men hos meg blir det "ingen singnal" på skjermen, akkurat som om GK er helt dø. Tror det er kanskje strøm supply til GK som svikter, vet ikke helt.

 

Lurer på om noen på nettet har sett på strøm til chipsett? Er det mulig å øke den litt og se om det hjelper?

 

Grådig irriterende, og alle disse "bugs" gir kortet billig preg. For meg føles akkurat som om jeg er tibake til KT133A platform.

 

Begynner å bli lei, jeg. Er det noen som vet hvordan man lager en profil i Systool, slik at den automatisk setter inn OC innstilligene ved oppstart?

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Har du så mye bugs?

 

Mitt er stabilt på 250x10, og ram @ 250 mhz ddr.

 

presser ut over 9600 poeng i 3dmarks 2003 av et 6600gt kort, og det er ikke ille.

5299996[/snapback]

 

 

Hei,

 

Syns ikke du at det er et BUG når du kan kjøre stabilt HTT på 320MHz, og så prøver du å restarte så får du ikke noe boot, eller forsvinner signal fra grafikkortett? Tar du ut strøm ledning fra maskin i 1-2 minn, kobler strøm på igjen, og da starter maskin helt fint og uten at den BOOT FAIL GUARD slår inn, så booter du i Windows og alt går fint intil neste gang du må starte maskin om igjen....

 

Hvis ikke det er et BUG, så ikke vet jeg.

 

1T/2T bug, ok den henger litt med CPU og, men tror HK har en god del å si og.

 

Du kan sikkert kjøre mer enn 250MHz, prøv den oppskriften min. Øk HTT til 260MHz og lagre det, får du ikke boot, dra ut strømledningen, vent 1-2 min før du kobler PC til strøm, boot, hvis ikke du får boot slå av og på noen ganger på hovedstrømbryteren(ikke trykk på reset knapp), så får du sikkert boot.

 

Greit nok at HK kostet 400 eller 580(jeg betalte), men herregud :mad: , det er en god chipsett og jeg hadde gjerne betalt 8-900 for å få et HK som overklokker fint. Syns de har bare ødelagt denne chipsett ved å lage en så buggy bios/HK, og for meg hjelper det lite at det var billig, siden jeg kjøpte HK for å klokke (og bruke radeon 9800PRO).

 

Så jeg skifter HK sammen med GK neste gang.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Har du så mye bugs?

 

Mitt er stabilt på 250x10, og ram @ 250 mhz ddr.

 

presser ut over 9600 poeng i 3dmarks 2003 av et 6600gt kort, og det er ikke ille.

5299996[/snapback]

 

 

Hei,

 

Syns ikke du at det er et BUG når du kan kjøre stabilt HTT på 320MHz, og så prøver du å restarte så får du ikke noe boot, eller forsvinner signal fra grafikkortett? Tar du ut strøm ledning fra maskin i 1-2 minn, kobler strøm på igjen, og da starter maskin helt fint og uten at den BOOT FAIL GUARD slår inn, så booter du i Windows og alt går fint intil neste gang du må starte maskin om igjen....

 

Hvis ikke det er et BUG, så ikke vet jeg.

 

1T/2T bug, ok den henger litt med CPU og, men tror HK har en god del å si og.

 

Du kan sikkert kjøre mer enn 250MHz, prøv den oppskriften min. Øk HTT til 260MHz og lagre det, får du ikke boot, dra ut strømledningen, vent 1-2 min før du kobler PC til strøm, boot, hvis ikke du får boot slå av og på noen ganger på hovedstrømbryteren(ikke trykk på reset knapp), så får du sikkert boot.

 

Greit nok at HK kostet 400 eller 580(jeg betalte), men herregud :mad: , det er en god chipsett og jeg hadde gjerne betalt 8-900 for å få et HK som overklokker fint. Syns de har bare ødelagt denne chipsett ved å lage en så buggy bios/HK, og for meg hjelper det lite at det var billig, siden jeg kjøpte HK for å klokke (og bruke radeon 9800PRO).

 

Så jeg skifter HK sammen med GK neste gang.

 

Staljin

5300187[/snapback]

 

Cold boot som du beskriver er fikset i senere bioser.

Jeg kjører bios 1.5 adv, og ser ingen grunn til å kjøre høyere enn 250 mhz siden rammen kun klarer 250 mhz ddr (PC4000).

 

Veldig få kort som klarer over 300 mhz fsb.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Som sagt, jeg klarer over 300 men cold/varm bug stopper meg og det er det som er irirterende.

 

Nyere bios har HTT begresning, med 1.5 klarte ikke jeg mer enn 288, selv med Systool.

 

Vet du hvordan jeg kan "automatisere" Systool slik at den setter inn "mine instillinger" ved oppstart.

 

Du Torkelma, du får ikke noe bedre ytelse i å kjøre RAM:CPU 1:1, så det er egentlig bare tull å modde HK for et par MHz, hvis ikke du har tenkt å prøve deg med RAM divide på 166MHz.

 

Jeg kjører nå mitt RAM på 200MHz.

 

 

 

Hilsen

Staljin

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Sorry om jeg forstyrrer overklokkingstråden deres :-)

 

Da blir det, alt fra MPX:

AMD Athlon 64 3700+

ASRock 939Dual-SATA2

Chieftec BH-02 Midi Tower m/400W PSU

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 1024 MB (2x512)

 

Mulig jeg bytter til 2x1024.

 

Er det må noen smådeler jeg må ha?

Kjølepasta følger det med?

Følger noen Sata- og Ide-kabler med?

 

Annet?

 

Takker for raske svar. Håper å bestille asap..

Lenke til kommentar
Sorry om jeg forstyrrer overklokkingstråden deres :-)

 

Da blir det, alt fra MPX:

AMD Athlon 64 3700+

ASRock 939Dual-SATA2

Chieftec BH-02 Midi Tower m/400W PSU

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 1024 MB (2x512)

 

Mulig jeg bytter til 2x1024.

 

Er det må noen smådeler jeg må ha?

Kjølepasta følger det med?

Følger noen Sata- og Ide-kabler med?

 

Annet?

 

Takker for raske svar. Håper å bestille asap..

5300312[/snapback]

 

Hei,

 

Jeg ville nok uansett bestilt Artic Silver 5(det er pasta påført på kjøler, men AS5 har bedre ytelse), og ville gjerne kjøpt den der Veritech 2x1024MB PC3200, også ville jeg kjøpt et par stille kabinett vifter (hvis ikke det følger med kabinett).

 

Se på en eller annet test av HK for å finne ut av hva som følger med HK.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

jeg ville også gått for en tube med AS5, siden det tross alt ikke er særlig dyrt tror det kosta ca 60-70 kr sist jeg sjekka, hvis du lurer på hva som følger med så kan du se her:

test av hk (bla litt ned på siden så ser du det)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Som sagt, jeg klarer over 300 men cold/varm bug stopper meg og det er det som er irirterende.

 

Nyere bios har HTT begresning, med 1.5 klarte ikke jeg mer enn 288, selv med Systool.

 

Vet du hvordan jeg kan "automatisere" Systool slik at den setter inn "mine instillinger" ved oppstart.

 

Du Torkelma, du får ikke noe bedre ytelse i å kjøre RAM:CPU 1:1, så det er egentlig bare tull å modde HK for et par MHz, hvis ikke du har tenkt å prøve deg med RAM divide på 166MHz.

 

Jeg kjører nå mitt RAM på 200MHz.

 

 

 

Hilsen

Staljin

 

Hilsen

Staljin

5300282[/snapback]

 

 

Det er ganske stor forskjell å kjøre ramen på 200 mhz og 250 mhz. Klart jeg får større ytelse av å kjøre ram:CPU 1:1.

 

med ramen på 200 mhz ddr har jeg 5500 mb/s, mens på 250 mhz ddr har jeg 6585 mb/s. 1 gig mer i sekundet

Lenke til kommentar

Hei PANTER

TwinMos 2X1024 PC3200 Dualkit som er solgt i det siste er PC2700, men kan tvinges til å kjøre PC3200.

Det er en tråd om akkurat dette, (finner den ikke igjen i farta).

Har disse og får dem ikke til å gå bedre en PC2700 på MSI 875P Neo uansett hvor mye jeg lagrer nye settings.

Ville sett på noen andre brikker på 2X1024 hvis jeg var deg.

Geil fungerer utmerket her.(4X512)

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Jeg har 2x1024mb OCZ Platium. I dag sjekket jeg "system" i kontrollpanelet. Og der står det:

 

Computer:

AMD Opteron Processor 144

2.40 GHz

1024 MB of RAM

 

Sjekker i cpuz, der står det:

Type: DDR-SDRAM

Size: 1024 MBytes

Channels#: Dual

 

Men under tabben SPD viser den size: 1024 MB, på slot 1 og 2. I BIOS står det også Slot 1: 1024 MB, slot 2: 1024 mb.

 

Blei veldig usikker av dette her, kjører pcen med 1024 eller 2048 mb ram?^^

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt dette kortet, virkelig fornøyd så langt! 3200+ prime95 og 3dmark stabil på 2,55 GHz (255 x 10), booter på 2,6 GHz men får feil i prime etter 5 - 10 min.

 

Men det er en ting som er litt rart. Når jeg setter multiplier i bios til 9 f.eks så starter den på 9 ifølge CPU-Z og everest, men når jeg booter igjen (uten å gå inn i bios) så er mulitplier og volt delen satt tilbake til [auto] i bios, dvs 10 (som er default på denne prosessoren). Kortet kom med bios versjon P1.4, vil det eventuelt hjelpe å flashe til 1.5?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...