Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dette hovedkortet pluss en X2 3800+ boxed, har blitt lei av vifte støyen fra den og har tenkt å montere ny cpu-kjøler.. Vurdere å kjøpe Zalman CNPS7700-Cu, noen andre som er bedre? (i samme prisområde)

Hva må jeg gjøre for å montere den på cpu'en? jeg må demontere den som sitter der fra før, men trenger jeg en bakplate eller noe?

 

jeg har også et gammelt radeon 9500pro på maskinen, (spiller ikke så masse), som jeg kunne tenkt meg å bytte vifte på? anbefalinger?

Lenke til kommentar

VF700-AlCu bruker jeg til skjermkortet og den går på fult hele tiden, støysvak.

CNPS7700-AlCu bruker jeg til CPU, går på fult denne også.

 

Tror jeg brukte bare skruene som følger med med ei pakning mellom for feste, enkelt å fjerne den orginale festeannordningen.

Ser det lett hvordan det skal gjøres under montering.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

CNPS7700-Cu er veeeeldig stille men jeg synes ikke den kjøler noe serlig bra. den kjøler selvsagt bedre enn boxed. så viss du ikke har tenkt til å overklokke så er denne ikke hørbar. HVertfall ikke i forhold til min arctic fan 12 på 1500rpm. Og skjermkortvifetn min overdøver jo alt uansett!(asus en7900gt)

Lenke til kommentar

jeg henviser til denne voltmodden på hovedkortet

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=6245

 

single core= MAX 1.4500 volt

dual core= MAX 1.4000 volt

 

da blir det forandring.

en single core bruker vanlig 1.4 volt

en dual core bruker vanlig 1.35 volt

 

så jeg hva blir disse tallene når du setter i en dual core

blir 1.150 volt=1.500 istedenfor 1.550 volt

som på med single core 1.150 volt=1.550 volt.

Lenke til kommentar

Jeg vet det er max 1.4V uten volt mod, men med volt mod kan du øke til 1.55V. Jeg har både et volt moddet hk og x2 3800+, og det fungerer! :tease:

 

Er vel sånn at det legges til 0.3V eller noe sånt, så om du setter til 1.25V så blir det 1.55V. Jeg fjerna volt modden i dag da, skal bruke hket med en x2 3800+ på stock, så da holder jeg volten på ca. 1.1V for ikke å stresse Qtek 300w for mye :p

 

EDIT: Mulig det er 0.4V som legges til, er altfor lenge siden jeg holdt på med det volt mod styret :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg vet det er max 1.4V uten volt mod, men med volt mod kan du øke til 1.55V. Jeg har både et volt moddet hk og x2 3800+, og det fungerer! :tease:

 

Er vel sånn at det legges til 0.3V eller noe sånt, så om du setter til 1.25V så blir det 1.55V. Jeg fjerna volt modden i dag da, skal bruke hket med en x2 3800+ på stock, så da holder jeg volten på ca. 1.1V for ikke å stresse Qtek 300w for mye :p

 

EDIT: Mulig det er 0.4V som legges til, er altfor lenge siden jeg holdt på med det volt mod styret :)

6746442[/snapback]

 

nice.

så 1.100 blir 1.400

selv om en har valget mellom 1.100 og 1.400 så blir det, det samme?

 

har en xp-90c på nylig tatt på sølvpasta, er jo varmt i rommet da. alikevel

60 grader nå på dobbel prime.

 

clock spectrum skal det av? annet som skal av i bios? bortsett fra coolnquiet

 

800 HT skal nedenfor stå på auto eller 8 bit eller 16 bit?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

dual core og coolnquiet på voltmoddet asrock hovedkort

 

nå kjører den 1.325 volt kan sikker gå ned også, fast volt på vanlig.

 

så hvis 1.250 tilsvarer 1.550 volt, med modden.

 

coolnquiet står på du sover og den velger å sette seg ned til 1.250(effektiv 1.55 volt.

cpuen blir grillet, derimot overlever fordi arbeider står stillt. andre årsaker sånn det funker. så med voltmodd unngå alltid coolnquiet selv om en velger å kjøre oc-fritt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...