Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som aner om denne viften funker på dual sataII kortet?

    Zalman CNPS7000B-Cu

6549111[/snapback]

 

For å quote førstesiden : :)

 

Asrock 939Dual-SATA2 Kjølere vann/luft/etc.

Legger til en liste her over kjøleutstyr som er kompatibelt med 939Dual-SATA2.

Hvis noen brukere har noen erfaringer så bare send meg en PM så skal jeg oppdatere forsiden.

 

CPU kjøler luft.

Arctic Cooling Freezer 64 Testet av bruker Candyking

Thermalright XP90C (også XC90) Testet av bruker Pizzafordi

Zalman CNPS7000B-AlCu Testet av bruker pedro80

Zalman CNPS7700-Cu Testet av bruker heisann80

 

Northbridgekjøler vann.

Aquacomputer Twinplex PRO Testet av bruker GeirL

Kjøleutstyr som IKKE er kompatibelt med 939Dual-Sata2

NB!! Arctic Cooling Silencer Ultra 64 TC Testet av bruker Candyking

Endret av Freeky2k
Lenke til kommentar
det er ikke noe hull... skal du ha 1.4v setter du 1.0 i bios. trenger du 1,425 setter du 1.025 osv....

skal du ha 1.35 setter du 0.95

6544974[/snapback]

 

Bra! Kikket selfølgelig ikke på verdiene som ikke var uthevet med farge i tabellen :blush:

 

Har nå testet min X2 3800+ på 2650MHz og 1,4v, og det ser ut til å være helt stabilt. Så nå får jeg finne ut hvor høy spenning den må ha for å kjøre 2700MHz.

Lenke til kommentar
Viss ikke jeg tar helt feil så er kobber bedre enn alu. Riktig?

6555446[/snapback]

Den er noe bedre ja, kobber leder jo varme litt bedre enn aluminium.

Men kobber veier også ganske mye mer, hvis jeg ikke husker feil så var det ikke langt fra en kilo den 7000-cu kjøleren veide, så man må passe på ved evt flytting av maskinen.

Lenke til kommentar
Noen som har testet denne viften da? lydløs? effektiv? Lett å montere?

6556388[/snapback]

 

Har du sett på CNPS9500 ?

Har faktisk ikke sjekket opp i om den passer, men jeg har no bestilt den selv. :p

 

EDIT: Den passer den, men selve låsepinnen tar borti chipset kjøleren, men går såvidt. :D

Endret av Freeky2k
Lenke til kommentar

Har skaffet meg cnps7000b-cu nå. Men mitt problem nå er at voltmodden virker ikke. har loddet hk'et men likevel vil ikke den starte på 1.000v som ifølge tabellen skulle bety 1.4v. lurer også på hvor høyt det er forsvarlig å sette volten viss jeg har tenkt til å ha cpu minst 1 år.(har x2 3800+)

Lenke til kommentar
Har skaffet meg cnps7000b-cu nå. Men mitt problem nå er at voltmodden virker ikke. har loddet hk'et men likevel vil ikke den starte på 1.000v som ifølge tabellen skulle bety 1.4v. lurer også på hvor høyt det er forsvarlig å sette volten viss jeg har tenkt til å ha cpu minst 1 år.(har x2 3800+)

6584744[/snapback]

 

Sett den på 1.150 i bios, da skal den bli 1.550 viss du leser av med cpu-z ?

Lenke til kommentar
Har skaffet meg cnps7000b-cu nå. Men mitt problem nå er at voltmodden virker ikke. har loddet hk'et men likevel vil ikke den starte på 1.000v som ifølge tabellen skulle bety 1.4v. lurer også på hvor høyt det er forsvarlig å sette volten viss jeg har tenkt til å ha cpu minst 1 år.(har x2 3800+)

6584744[/snapback]

 

Husk å disable cool & quiet. 1.55V er ikke noe problem, bare den ikke blir for varm selvsagt :p

Lenke til kommentar

funker det ikke uten cool & quiet? Skal teste det nå. 1.55 volt høres mye ut for meg da. Kjøper kabinett vifte imorgen for å senke tempen enda mer.

 

 

 

 

 

Legger til:

funker ikke selv om jeg har disablet cool'n quiet heller bare en blinkende understrek kommer fram.

Endret av åousky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...