Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nettopp XFX 7800GS 256MB i AGP-format, og siden prisene på AMD prossesorer har sunket så mye så har jeg lyst å oppdatere litt.

 

Jeg har planlagt å kjøpe Athlon 2x 5000+ AM2 og et par ubestemt DDR2 RAM-brikker (512 x 2 MB).

 

Det jeg lurer på er om dette hovedkortet kan drive en så massiv prossesor plettfritt på AM2 sokkel.

Og jeg leste et sted at dette hovedkortet kan kun drive grafikk-kort opptil 1.5v, fungere XFX 7800GS på dette da?

 

PS: Driver ikke med overklokking, visst det har noe betydning ;)

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

æsj. hovedkortet mitt liker seg ikke over 300htt. har kjørt på 300en stund nå uten problem. prøvde å sette til 310 men da begynte problemene. måtte resette bios for å få det normalt igjen. klokke ned hjalp ikke...

var akkurat likt sist jeg prøvde å presse det litt.

 

så frustrerende!

 

hm. jeg har volt modda kortet helt uten grunn. trenger maks 1.35v for å kjøre 2.7ghz... :)

Lenke til kommentar
Siden dette hovekortet er kompatibel med både 939 og AM2

6591464[/snapback]

 

Kortet er kompatibelt med AM2 om du kjøper en oppgraderingsmodul, ja. Uten den må du ikke finne på å prøve og sette inn en AM2 CPU. Oppgraderingsmodulen består av AM2 sokkel, og DDR2 minneslotter.

6592819[/snapback]

 

Jepp, du må ha en egen modulgreie i tillegg. Så INGEN som kjøper helt nytt AM2 system burde kjøpe dette hovedkortet!

Lenke til kommentar
Siden dette hovekortet er kompatibel med både 939 og AM2, er det da Zalman CNPS7700-Cu også kompatibel på en AM2 CPU?

Som sagt så har jeg tenkt å kjøpe en Athlon 64 2x 5000+ AM2.

 

PS: Fortron-Source 400W 120mm, 24pin, SATA bør vel holde for dette.

6591464[/snapback]

Som nevnt på noen sider tilbake her i tråden vil det mest økonomisk være å makse ut 939 plattformen fremfor å kjøpe AM2 tilleggskortet. CPU'en er en ting, men du må inn med DDR2 rambrikker også. Med mindre du ønsker å bytte HK så er det bedre å kjøpe en 939 CPU, f.eks X2 4600+ til under 2000,- og kanskje et nytt skjermkort. Du kommer langt med det. Skjermkortet kan du dra med deg over på neste plattfrom som f.eks tillegskort i et Crossfiresystem e.l. og resten av PC blir en überheftig filserver med X2 cpu og 2Gb ram eller noe sånt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...