Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

oy!Her var det mange spørsmål.

 

Til bucketofcack:

 

En 2.0 usb er vel bakoverkompatibel? men, jeg har det motsatte problemet, får ikke usb 1.1 til å funke. men har funnet en ingang bak som det funker av og til på. de to nederste bak er jeg helt sikker på er 2.0.

 

Til skongsli:

Etter det jeg har forstått så kan man ikke justere volten til viftene via hket. da må du nok kjøpe viftestyring. kortet har rett og slett ikke mulighet til å justere volt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åousky:

Bakoverkompatibelt er jo greit nok, men når jeg prøver å koble en spiller som kun godtar USB 2.0 så nekter kortet å godta den.

 

For å presiserer;

Har problemer med ALLE USB portene, ingen godtar USB 2.0. Har avinstallert alle driverne, lagt de inn, avinstallert, lagt inn, slått, sparka, men det vil ikke fungere.

 

Har kjøpt nytt PCI kort med VIA-chipsett, lagt inn nye drivere men det fungerte heller ikke.

 

Og ja, har aktivert USB 2.0 i BIOS.

 

Blir gaaaal her! Noen som har kongepeiling og gidder hjelpe?

Lenke til kommentar

Fikk ca 3k mindre i score på 3dmark 2001 når jeg bytta hovedkort og cpu, fra et asus kn8e-deluxe s754 med en a643200+ til dette hovedkortet og en 3200+.

 

Det jeg kjører på begge er/var gainward 128mb 6600gt agp og 1024mb ocz ram.

 

Har ikke testa 3dmark 2003 men tviler at jeg har mere der

Lenke til kommentar
Fikk ca 3k mindre i score på 3dmark 2001 når jeg bytta hovedkort og cpu, fra et asus kn8e-deluxe s754 med en a643200+ til dette hovedkortet og en 3200+.

 

Det jeg kjører på begge er/var gainward 128mb 6600gt agp og 1024mb ocz ram.

 

Har ikke testa 3dmark 2003 men tviler at jeg har mere der

7090413[/snapback]

Har re-installert alle driverene? Siste drivere finner du på ASRock's hjemmeside.

Lenke til kommentar

hva slags ram kjører du?

edit:kjører Disse jeg, kan de kjøres i t1 stabilt?

 

edit 2: må ha PÅ Flexibilitiy Option for å kjøre opp vindowsen, på asrock sine sider seier de at den skal være av de brikkene har en tendels til å gå i 333mhz i stede for 400mhz...

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar

erm.. kan ha noe med ytelses tapet ja........ skal sjekke en del jumpere+resette bios og ta bort Flexibilitiy Option og så prøve å kjøre win uten blåskjerm

 

Edit: har en 3200+ ukjent kjærne(update senere i dag)

Vil klokke den til 2,5. er det mulig med luft kjøler? har en Zalman CPU-kjøler, "Fatal1ty" FS-C77 kjøler.

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar

Ramen tatt uta av dual channel og pcn booter win på 400mhz, kjører en 3dmark eller 2 nå

 

Edit:Pcn rebooter liten stund etter at jeg kjører 3dmark på 400mhz på ramen,kjører nå 333 og 3dmark har kjørt et par timer nå.

 

Kan noen i "#"¤%% for telle meg hvorfor jeg ikke få kjøre 400mhz spessielt på dual channel?

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar
Beklager å gå OT, men vidaremil: Bruker du Qtec 650w for å drive den pcen der? :wow:

*søke tilflukt*

7112505[/snapback]

Morsom? Ja, faktisk! Hvis du ser på det rent tekniske (tar ikke hensyn til Qtecs dårlige rykte) med Qtec så er denne strømforsyningen et skikkelig kupp. Har hatt den i 2 måneder nå og har ingen dårlige erfaringer så langt. Siden 1984 har jeg benyttet Qtec kabinetter og strømforsyninger og har (bank i bordet) aldri hatt problemer en eneste gang. Hvor kommer dette dårlige ryktet fra? Jeg vet ikke, men mistenker at en del folk dikter opp skrekkhistorier rett og slett fordi Qtec er for billig. Jeg bruker (som du ser av min signatur) kun de billigste delene jeg finner, og jeg har aldri problemer med blåskjerm, stabilitet eller andre tekniske problemer. I min tid har jeg (uten at jeg har ført statistikk eller kan dokumentere det) sikkert bygget mellom 60 - 70 datamaskiner. Jeg kan ikke huske at det har oppstått feil med noen av disse. Var det noe mer du lurte på før det smeller her?

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar

Hei.

Har 939 dual VSTA kortet.

Er stort sett veldig fornøyd, men har problemer med å få sata2 kontrolleren til å fungere.

Hvis jeg kobler en disk til sata2 så henger maskinen seg på innloggingsskjermen i windows.

Alle drivere er innstallert så det skulle være greit.

Dette sker med flere disker jeg har prøvd, ser derfor bort fra at det er disken som lager problemer.

Windows disken er koblet til "normal" sata kontroller.

 

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Kan noen i "#"¤%% for telle meg hvorfor jeg ikke få kjøre 400mhz spessielt på dual channel?

7104860[/snapback]

Slå av "Flexibility Option" under Advanced CPU Configuration så skal du se det ordner seg. Husk å slå av AUTO på "Memory Clock" også da. Nå kan du velge hastighet på minnet.

7110935[/snapback]

 

:no: nope, slår den av og setter på 400mhz nekter den å gå inn i win på dual channel. på singel channel går det helt til at jeg prøver på 3dmark

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...