Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

alert! stupid question coming up!!

 

må jeg oppdatere BIOS for å kunne overklokke skjermkortet ved hjelp av RivaTuner? man styrer liksom overklokkingen via Windows, men kommer det likevel an på BIOSen?

 

har nå AsRock 939Dual-SATAII, som jeg kjører mitt gamle 6600GT AGP kort på. tenkte jeg skulle spare noen spenn, og heller klokke litt, men har liksom ikke merka noen forskjell ved klokking... mulig jeg tar feil men...

 

Edit: hvilken BIOS anbefaler dere i tilfelle? bør helst være en smule stabil.

på forhånd takk!

:thumbup:

 

Edit2: oioi!! svar #2600 i tråden!! :w00t:

Endret av Groet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører dette hk med en 3800+ X2, og sitter nå og vurderer om jeg skal nytte ut skjermkort på maskinen min, jeg har nå et gammelt Ati Radeon 9500pro stående i AGP porten..

 

Noen erfaringer med PCIe kort på dette hk? Noen spes instillinger, bios osv?

 

Vurderer skjermkort mellom 1200 - 1600, satser på x1900gt men vi får se..

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har hatt dette kortet i noen måneder, og det funker relativt bra. Har brukt OCW beta 2 til nå, og den eneste bugen jeg fant var at bios-innstillingene ble resat uten at jeg bad om det. Dette skjedde helt plutselig, og gjerne over natta.

 

Nå har jeg puttet inn 2.10 fra Asrock-sidene, og systemet er oppe og går. Nå får jeg derimot ikke restartet hvis ikke jeg fysisk skrur av pc'en med powerknappen.. Hvis jeg f.eks. trykker "restart" i windows, så blir skjermen svart og ingenting skjer. Reset-knappen fungerer heller ikke. Det virker som om systemet begynner å restarte (ut fra blinkingen på CD-rom og andre lys), men skjermen forblir svart.

 

Hadde samme problemet rett etter "flashing" også. Skulle restarte, og fikk bare opp en svart skjerm. Trodde jeg hadde knekt hele hovedkortet.

 

Noen som vet hva dette restart-tullet kan være?

 

Med 2.10 kan jeg vaffal kjøre 1T timings. Hurra! Merker man noe forskjell på 1T og 2T?

 

Takker for hjelpen

Endret av Zabre777
Lenke til kommentar
hvordan aktivere SATA på dette asrock hovedkort?

6884989[/snapback]

Jeg har 2 Asrock Dual 939 SATAII hovedkort. Bruker bios versjon 1.80 på og har SATA disker på begge kortene. Jeg har ikke gjort noe spesielt og alt fungerer som det skal. I bios, under Advanced IDE Configuration står (default) Onboard SATA og SATAII til AUTO hos meg. Operation Mode kan endres, men har ingen betydning så lenge AUTO er valgt er min erfaring. Jeg har for ordens skyld likevel satt Operation Mode til henholdsvis non-RAID og SATA som stemmer med mitt oppsett. SATAII Driving lar jeg stå som Normal. Jeg har 2 SATA disker på dette kortet. Ellers så er jeg veldig fornøyd med dette kortet. Ser at mange ikke kan kjøre MA Timing 1T. Hos meg fungerer det på begge kortene, men det utgjør ingen målbar forskjell.

Lenke til kommentar
hvordan aktivere SATA på dette asrock hovedkort?

6884989[/snapback]

Jeg har 2 Asrock Dual 939 SATAII hovedkort. Bruker bios versjon 1.80 på og har SATA disker på begge kortene. Jeg har ikke gjort noe spesielt og alt fungerer som det skal. I bios, under Advanced IDE Configuration står (default) Onboard SATA og SATAII til AUTO hos meg. Operation Mode kan endres, men har ingen betydning så lenge AUTO er valgt er min erfaring. Jeg har for ordens skyld likevel satt Operation Mode til henholdsvis non-RAID og SATA som stemmer med mitt oppsett. SATAII Driving lar jeg stå som Normal. Jeg har 2 SATA disker på dette kortet. Ellers så er jeg veldig fornøyd med dette kortet. Ser at mange ikke kan kjøre MA Timing 1T. Hos meg fungerer det på begge kortene, men det utgjør ingen målbar forskjell.

6885910[/snapback]

Ingen problemer hos meg heller, men har erfart at disker på SATAII kontrolleren ikke vil registrere seg uten å sette SATAII Driving til Strong.

Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet fungerende LAN-driver til dette kortet?

Jeg skal prøve nå med versjon 2.20 fra ULI sine sider, prøver den til 2003 server AMD64, får se hvordan det går.

Den driveren som lå på CD`n som fulgte med kortet, til XP64, ville ikke virke hvertfall...

 

Edit: Driver til Vista RC1 X64 seff :thumbup:

Endret av kremt
Lenke til kommentar
Er det noen som har funnet fungerende LAN-driver til dette kortet?

Jeg skal prøve nå med versjon 2.20 fra ULI sine sider, prøver den til 2003 server AMD64, får se hvordan det går.

Den driveren som lå på CD`n som fulgte med kortet, til XP64, ville ikke virke hvertfall...

 

Edit: Driver til Vista RC1 X64 seff  :thumbup:

6892693[/snapback]

 

Ble automatisk installert driver hos meg, men jeg må ta en "repair" på den hver gang jeg booter vista, for å få tilgang til internett.

Lenke til kommentar
altså jeg kobler opp Sata disken på SATA utgang 1 å når den er koblet til så kommer han ikke lengre en til bios.. han vil ikke lengre i bootn. kobler jeg fra å bruker 40gb ide disken der windows ligger så kommer jeg inn på windows men ikke når SATA er koblet til!

6894084[/snapback]

 

VAr også borti noe lignende her om dagen,nektet å gå lenger med en WD 250 16mb cache SATA disk.Med andre sata og ide disker gikk det greit.

Lenke til kommentar

Har også problemer med S-ATA. Kjøpte 2 sånne i går. Men uansett hva jeg gjør får jeg feilmelding. PC-en finner ingenting å boote fra, selv om jeg har Windows CD-en i. Har vært innom BIOS og endret S-ATA instillingene, men får samme meldingen uansett. Har også prøvd å trykke F11 (boot meny), og valgt CD-rommen, men igjen får jeg den samme meldingen... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Har også problemer med S-ATA. Kjøpte 2 sånne i går. Men uansett hva jeg gjør får jeg feilmelding. PC-en finner ingenting å boote fra, selv om jeg har Windows CD-en i. Har vært innom BIOS og endret S-ATA instillingene, men får samme meldingen uansett. Har også prøvd å trykke F11 (boot meny), og valgt CD-rommen, men igjen får jeg den samme meldingen... Noen som kan hjelpe?

6906243[/snapback]

 

Man må legge inn sata driverene via diskett under instalasjon av xp. Regner med att du ikke har noen IDE disker som system disc.

Endret av Biomec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...