Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Jeg er også av de som faktisk liker Road Salt Part One. Liker dog best de låtene på skiva som er minst eksprimentelle. Ville heller hatt en mer progga skive, men man får ta til takke med hva man får. De er tydeligvis over den delen as PoS.

 

Little Man er forresten også en fantastisk skive. Eneste jeg mangler av skivene dems. Synd originalutgivelsene av de eldste er så vanskelige å få tak i. Så sant man ikke har latterlig mye penger, da. Little Man går fort for 5-600kr på eBay osv. :(

 

Må du har orginalutgivelse da? Er jo det samme musikken på nyutgivelsen. Fin pris også.

http://www.burningshed.com/store/kscope/product/272/1838/

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ute etter Cyclops-utgivelsene, ja. Jeg har jo Alle de andre skivene i original. Da er det kjipert å kjøpe nyprintinga av kun en. Variations on a Dream ga jeg også 500kr for. Var så heldig at jeg fant Abducting The Unicorn og 137 på platemesse for 150kr. Godt selgeren ikke visste de vanligvis går for store summer. :D

Lenke til kommentar

Fant dette her om dagen, hørest veldig interresant ut :thumbup:

 

http://www.youtube.com/watch?v=YW3UG1zbsFY

 

Et band jeg syntes hørtes interresant ut i starten, men etter to gjennomlyttinger av plata Mercy Falls skjønte jeg at de var bare enda et standard prog. metal band. Vokalen og de klisjefylte tekstene/historien gjorde meg nesten kvalm. Musikken er alt for generisk, og det er få spor som skiller seg ut. Den du postet er forøvrig en av de bedre.

 

Ang. Road Salt One er jeg enig i at jeg savner skikkelig prog. metal som var delvis til stede på Scarsick, men man må vel innse at den tiden er forbi for Pain of Salvation, og heller lytte på det nye med et åpent sinn. Og gjør man det er Road Salt One en veldig fornøyelig plate, men usedvanlig bredt sjangerspekter i en mer rocka stil. Sisters er så klart enestående, men også Darkness of Mine, Curiosity, Innocence, tittelsporet ++ er veldig bra uten at det er Pain of Salvation som jeg liker best. Gleder meg til Road Salt Two også, og håper den blir like variert som Road Salt One, om ikke det kommer noen "old-school" prog. metal låter også :)

Lenke til kommentar

Her var det mye jeg vil svare på! Dere får nesten bare akseptere litt rot, og et lengre innlegg.

Sjekket ut We're Here Because We're here, og jeg ble positivt overrasket. Synes det er et godt album, kanskje ikke helt i den vanlige "prog"-gata, men det er jo litt av poenget med prog?

Hva Demians angår syntes jeg det andre albumet er mye bedre enn det første. Jeg finner det første litt upersonlig? Kanskje jeg burde gi det en sjanse til.

Oceansize har levert godt hittil, håper de klarer det igjen! Kanskje lett å ha for høye forventninger til albumet, men det rettferdiggjøres godt med tidligere utgivelser.

Jeg må være enig med Joakim Skurk når det kommer til Phideaux. Doomsday Afternoon er det klart beste jeg har hørt.

Jeg har tidligere vært en ganske stor tilhenger av Pain of Salvation, men det har gitt seg litt. Ikke fordi de har gjort noe dårlig. Det er vel heller smaken min som er ute og flyter. Road Salt One er annerledes, men på ingen måter et dårlig album. Hvertfall ikke i mine øyne. Hvis en ser litt bort fra hva de har gitt ut tidligere er det jo kvalitetsmusikk. Tror nok det er konsensus om at Sisters er høydepunktet.

Noterer meg også å sjekke ut mer av The Pineapple Thief. Har egentlig bare hørt Abducting the Unicorn og What Have We Sown. Sistnevnte falt veldig i smak.

Hva blade-bunny sier om Seventh Wonder er jeg helt enig i; Det blir litt for generisk.

Lenke til kommentar

Det er trommisen som growler. Ikke LaBrie.

Dette kan ikke sammenlignes med DT. Høres mer ut som progressiv melodisk death metal. Gjør det kanskje enda værre. ;)

 

Nja, jeg liker Opeth så mulig jeg liker dette også. Får sjekke det ut...

 

Edit: Ok, det er ikke growling hvertfall, men "skriking". Vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Høres ut som en blanding av DT og In Flames. Var greit nok, men ikke i min gate egentlig. Hopper glatt over.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...