Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott trailer, ser veldig bra ut. Alle soner i Legion har skalert innhold så du kan ta ting i nøyaktig den rekkefølgen du selv ønsker, men ingen ord om "Adventure Mode" eller hvorvidt dette systemet vil gjelde alle øvrige soner i spillet så ser vel ikke ut til at det blir noe av i første omgang.

Lenke til kommentar

Hei folkens,

 

Har ikke spilt på flere år nå men lastet ned klienten igår og aktiverte en 10-dagers gratis prøveperiode. Kan ikke si jeg kjenner igjen spillet, kunne noen gitt meg en superkort oppsummering av hva som har skjedd siden Wotlk?

 

Og en ting til; hvor er det fullstendig slutt på sosialisering ala henging rundt i IF, Orgrimmar o.l.?

Lenke til kommentar

Hei folkens,

 

Har ikke spilt på flere år nå men lastet ned klienten igår og aktiverte en 10-dagers gratis prøveperiode. Kan ikke si jeg kjenner igjen spillet, kunne noen gitt meg en superkort oppsummering av hva som har skjedd siden Wotlk?

 

Og en ting til; hvor er det fullstendig slutt på sosialisering ala henging rundt i IF, Orgrimmar o.l.?

 

Å gi en "superkort" oppsummering av hva som har skjedd siden WotLK skulle vise seg å være vanskelig. Men her er en forholdsvis kort oppsummering:

 

Cataclysm:

 

Etter at The Lich King hadde blitt slått, så Deathwing sitt snitt til å våkne opp igjen for å ødelegge Azeroth. Det er derfor du også den dag i dag kan se ruiner, sprekker i jordflaten, malstrømmer og andre ødeleggelser rundt omkring i verdenen, inkludert Stormwind.

 

Dette var altså en god anledning til å redesigne hele Eastern Kingdoms og Kalimdor, og lagde nye quests i hver eneste sone, samt sørge for at flying mounts var mulig. Deathwing ble til slutt drept av oss og Thrall (som forresten ikke hadde tid til å være Horde leader lenger, Garrosh Hellscream ble den nye lederen).

 

Worgens (alliance) og Goblins (horde) ble nye raser, samt at vi fikk nye class/race-kombinasjoner.

 

Mists of Pandaria:

 

Så oppdaget Horde og Alliance Pandaria. et land som hadde vært ukjent i 10 000 år. Pandaren blir den nye rasen, og spillere som spiller denne rasen må velge mellom Horde eller Alliance. Garrosh Hellscream ble en maktsyk jævel, og måtte fjernes, derfor invaderte vi Orgrimmar hvor Garrosh blir fanget. Vol'jin blir Warchief.

 

Vi får også monks som ny class.

 

Warlords of Draenor:

 

Hvorfor WoW er sånn som det er i dag er nok først og fremst på grunn av den nåværende tilleggspakken, så jeg bruker mest tid på denne.

 

Etter Mists of Pandaria unnslipper Garrosh fra fangenskapet og... reiser omtrent 30 år tilbake i tid og til et slags alternativt univers, og drar til Draenor (som altså er den "opprinnelige" verdenen av Outland, før det gikk til helvete).

 

Han skaper så en alternativ tidslinje hvor orcsa i Draenor aldri blir corrupted, og bygger opp et nytt Horde, nemlig the Iron Horde, for senere å innvadere Azeroth igjen.

 

Vi følger etter, og bygger vårt helt egne Garrison. (Altså din egen camp/slott/festning). Her har du alt du trenger: bank, auction house, profession-bygninger, vendors osv. Pluss at det har gjør slike "missions", som er å sende dine egen-rekrutterte followers på oppdrag, og du får loot av disse oppdragene. Som et resultat av dette oppholder altså flesteparten av spillere seg i sitt Garrison når de ikke gjør raids/dungeons/pvp, og man kan kun se sin egen Garrison med mindre man inviterer andre spillere.

 

Dette, pluss at World of Warcraft ikke en gang har halvparten av antall spillere nå som under WotLK, gjør at de store byene ofte er spøkelsesbyer.

 

Dessuten skulle Warlords of Draenor vise seg å være en ganske så kjedelig expansion, med veldig lite innhold sammelignet med tidligere tilleggspakker, og nesten ingen patcher. Alt vi har fått er ett raid, og en sone som egentlig skulle ha blitt gitt ut ved release, men ble forsinket. Dessuten er denne sonen fylt med kjedelige grind-quests. Dette har gjort at veldig mange har sluttet. Det er rett og slett ikke så mye å gjøre.

 

Jeg kan også si litt om WoW tokens. Du kan nå kjøpe et item for ekte penger som gir en spiller 30 dager med spilletid, og legge ut dette på Auction House. En spiller kan da altså kjøpe denne for gull, og da slippe å bruke ekte penger for å betale for spilletid. Du kan altså kjøpe gull for ekte penger (lovlig), eller kjøpe spilletid med gull du har tjent i spillet.

 

Men tilbake til historien: Garrosh blir drept, og den godeste alternativ-univers-Gul'dan tar over the Iron Horde. I det siste raidet klarer Gul'dan å tilkalle alternativ-univers-Archimonde, som vi til slutt overvinner, og Archimonde sender Gul'dan inn i en portal.

 

Legion:

 

Denne portalen viser seg å gå til The Lost Isles, som tilfeldigvis er samme sted der Illidan Stormrage er fanget etter det som skjedde i the Black Temple i Burning Crusade. Gul'dan vekker ham til live igjen, og drar så for å åpne en portal slik at the Burning Legion kan innvadere.

 

Vi må redde verden! Derfor blir Illidan Stormrage med på laget, og tar med seg sine Demon Hunters, som blir den nye classen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke med i et raiding-guild, vi er to venner som driver litt innimellom. Når jeg ser på pre-made groups for å komme inn i HfC Normal/Heroic, så er det stadig krav om "Link curve" eller "Link best achi".

Men jeg har lite å vise til i grunn; jeg spiller jo bare random. Finner dere en, om noen i det hele tatt, av mine achievements som det er noe vits i å linke til? Jeg tror ikke jeg har noen achievements som vil imponere en raidleder noe særlig... : Mine achievements

Lenke til kommentar

Akuratt det der er det jeg missliker mest med dagens Wow. Før måtte man bli kjent med folk på sin server og kom dermed inn i grupper den veien. Nå handler alt om Ilvl og "link achievment". Hva hjelper det når halvparten med avhievment enten har kjøpt den, eller vært så heldig å bli dratt igjennom av en gruppe. Achievment sier jo ingen ting om hvor god spilleren er.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hva du mener. Samtidig er det vanskelig for slike som meg, som ikke raider fast å bli kjent med folk på den måten. Jeg forbereder meg til raids ved å lese journalen og se på youtube. Og jeg forstår jo at f.eks. ilvl er èn måte for raidleder å vurdere folk han ikke kjenner. Men jeg har iallfall ikke mulighet til å skaffe meg noen store, stolte achievements ala Realm first osv., siden jeg ikke spiller på den måten, og som du sier veit man jo lite om hvor aktiv man selv var i denslags achievements. 

Lenke til kommentar

Det verste med spillet per dags dato er jo alle disse "elite-spillerne" som tror de er noe og krever ditten og datten av alle andre. Kjørte noen heroic dungeons i går for å få rep nå som det er rep weekend og allerede på andrer dungeon så var det noen som begynte å mase om at "dude, re-spec Destruction... Affliction is shit!" ... Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilke specs som gjør det "best" på diverse målinger, jeg spiller nøyaktig den spesialiseringen jeg selv ønsker, er mest komfortabel med syntes er kulest. Ikke har det noe å si heller, man face-roller jo innholdet uansett.

Lenke til kommentar

Affliction har jeg spilt mer ller mindre siden 2005 og eneste problemet jeg tildels har hatt er at i raske kamper rekker jeg ikke å hevde meg på damagemeteret. (Som om det er det viktigste, liksom :wee: )

Har vært innom de andre buildene også, men vender alltid tilbake til affliction etter kort tid.  De andre syns jeg fort blir kjedelige.

Lenke til kommentar

Affliction har jeg spilt mer ller mindre siden 2005 og eneste problemet jeg tildels har hatt er at i raske kamper rekker jeg ikke å hevde meg på damagemeteret. (Som om det er det viktigste, liksom :wee: )

Har vært innom de andre buildene også, men vender alltid tilbake til affliction etter kort tid.  De andre syns jeg fort blir kjedelige.

 

 

Affliction og Shadow Priest er vel to klasser som "sliter" når man plutselig er over-gearet iforhold til innholdet så ting går i et forrykende tempo. DPS basert på dots er ikke ideelt i slike tilfeller, men man bytter ikke spesialisering av den grunn om man trives med det man spiller. 

 

I utgangspunktet så burde ikke andre spillere legge seg opp i hva andre spillere spiller av klasser og spesialisering i det hele tatt, om det ikke er snakk om Mythic RAID's da blir det noe litt annet. Klassene og spesialiseringene er der av en grunn, og det er for at spillere som ønsker det og liker de kan spille de. Så enkelt er det faktisk.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Det verste med spillet per dags dato er jo alle disse "elite-spillerne" som tror de er noe og krever ditten og datten av alle andre. Kjørte noen heroic dungeons i går for å få rep nå som det er rep weekend og allerede på andrer dungeon så var det noen som begynte å mase om at "dude, re-spec Destruction... Affliction is shit!" ... Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilke specs som gjør det "best" på diverse målinger, jeg spiller nøyaktig den spesialiseringen jeg selv ønsker, er mest komfortabel med syntes er kulest. Ikke har det noe å si heller, man face-roller jo innholdet uansett.

Hvorfor bruke 30 min på en dungeon når man kan kjøre den på 15 min?  ^^ Sånn generelt sett er det lite gøy å drasse med folk som ikke prøver noe særlig mindre dps enn tank osv... kanskje sitter å ser tv eller spiller heartstone semi/afk mens de trykker på sin frostbolt etc...

Lenke til kommentar

 

Hei folkens,

 

Har ikke spilt på flere år nå men lastet ned klienten igår og aktiverte en 10-dagers gratis prøveperiode. Kan ikke si jeg kjenner igjen spillet, kunne noen gitt meg en superkort oppsummering av hva som har skjedd siden Wotlk?

 

Og en ting til; hvor er det fullstendig slutt på sosialisering ala henging rundt i IF, Orgrimmar o.l.?

 

Å gi en "superkort" oppsummering av hva som har skjedd siden WotLK skulle vise seg å være vanskelig. Men her er en forholdsvis kort oppsummering:

 

...

 

 

Tusen takk for en god og morsom oppsummering Cristiano, det forklarte veldig godt. Høres ut som at WoW er litt på hell utifra den forklaringen. Synd!

 

Spiller / har spilt med en classic-konto siste årene uten å oppgradere - mao. bare spilt tidligere 60-content om igjen. Cataclysm ødela tydeligvis det! :-( 

 

K0tFWWFu.jpeg

 

Mangler fortsatt T2 hansker og exalted med Brood of Nozdormu. :wee: Om noen vet om noen 60-guilds så rop ut! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...