Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er 100% seriøst. Grunnen til at raids blir cleared fortere nå er fordi guildene i dagens verdenstopp er så utrolig mye bedre enn verdenstoppen for 10 år siden. I tillegg var et par bosser (tenker C'Thun) så bugged at de var umulige å få ned, og det tok Blizzard månedsvis å fikse problemene.

 

Jeg raidet rimelig seriøst fra Vanilla til og med MoP. Alle raids cleared på høyeste vanskelighetsgrad. Har et par world first top 20 å skryte av også. Bosser og mekanikker er mer kompliserte, og krever mer sammarbeid og bedre koordinasjon nå om dagen.

 

Føler dette er tiende gangen jeg forsvarer dette i denne tråden. Vanilla-raiding var bullshit.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Vanilla-raiding var for casuals. Mye vanskeligere nå.

Vanilla raiding var desidert mye vanskeligere... jeez nå drepte jo method eller paragon archimonde etter noen par dager... var ikke noe slikt tull i Vanilla, Naxx, c'thun etc...

 

 

http://www.twitch.tv/kungentv/v/24475818(recorded 10 days ago)

ca: 03:20:00

 

Unkillable i 2-3mnd? hvis slikt teller så forstår jeg deg :p 

Lenke til kommentar

For å komme med et eksempel:

 

Dagens toppguilder har egne IT-folk som lager Addons til dem. Addons skreddersydd til hver enkel kamp. Med UI-overlay og det hele. Disse Addonene blir ofte allemanseie et par uker etter at toppguildene har tatt ned bossen.

 

Nivået er så ufattelig mye høyere nå. Det å sammenligne WoW-spillere fra 10 år tilbake med dagens spillere blir som å sammenligne fotballspillere fra 50 år tilbake med fotballspillere på dagens nivå.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det stemmer at "boss mechanics" nå er mye vanskeligere enn før, men så har man jo samtidig flere addons og guider til å hjelpe seg også. Det tok feks ganske langt tid før man skjønnte hvordan deep breath hos Onyxia fungerte.

 

Så må man ikke glemme blandt annet utfordringen med "Threat" var mye større før, for dps og spesielt tanks. Vi hadde jo også en helt annen tilgang på mana som healere, her krevde det at man healet til riktig tid og klarte å spare så mye mana som mulig.

 

Totalt sett var "vanskelighetsgraden" ganske lik, det var bare fokus på litt andre områder. Jeg kjøper heller ikke den at spillere kjenner klassen så mye bedre osv etter 10 år. Det var vel ikke uvanlig med godt over 100 dager played når Naxx kom, skal kjenne klassen ganske godt da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Begynte å tanke offspec som druid for noen dager siden. Aldri egentlig tanka noe særlig før. I går prøvde jeg meg både på TW og mythic dungeons, fikk 5/5 og 8/8 i løpet av kvelden. 

 

Det som skremte meg var at selv om jeg hadde lite peiling på hva jeg drev med, og skrev det tydelig i beskrivelsen på custom group for mythic, så hadde jeg null problem med å velge og vrake i ilv 720+ folk. Som DPS er det ofte decline fest på slike grupper, selv på ilv over 710, noe som alltid er irriterende. Visste at det nok var fordi mange meldte interesse, men visste ikke at det var så til de grader mangel på tanks i det spillet som det tydeligvis er. 

Lenke til kommentar

Var du klar over at kun 0.1 % av spillerne på den amerikanske serveren klarte å cleare hele Naxxramas 40 i Vanilla? Det er en grunn for at det er regnes som tidenes vanskeligste raid, ingen raids i senere tid kommer i nærheten av slike tall

 

Fightene i seg selv var jo, etter datidens standard, vanskelige. Men det verste med Naxx40 var alt gearet man måtte ha i forkant. Resist-gear, burde helst ha T2 (ihvertfall tanks) og for ikke å snakke om reputation for i det hele tatt å komme INN. Når bosser droppa i snitt 2-3 gear-pieces som skulle fordeles på 40 mann så sier det seg selv at dette blir en tidkrevende prosess. 

 

Mye av det som gjorde Naxx40 så "uoppnåelig" var nettopp at hele raidet var gata bak så mange andre requirements, ikke nødvendigvis at raidet var så hinsides vanskelig i seg selv. 

 

Sammenlign dette med hvor lang tid det tar fra du dinger 100 til du har ilevel nok til å komme deg inn i Heroic HFC for eksempel...

Lenke til kommentar

Synes wow har blitt litt kjedelig :(
Har ikke clearet siste raid nå på noen vanskelighetsgrad, men skal komme igjennom LFR før "det er for sent"

 

Er spent på neste ex-pack dog, ser ut som de prøver å bytte ut spilleren fra sidekick til the hero med inføringen av relic weapons.

(litt ala FF14 stil)

 

Spent på hvordan historien går videre, noen mener at dette er "the beginning of the end", men jeg tror det heller er begynnelsen på en helt ny måte å spille wow på, spesielt vist relic weapons er meningen skal være BIS for neste ex-pack også (de er jo lissom de beste våpene ever, med mindre de blir drainet for all kraft de har i siste kampen mot Legion.)

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Gurglemuffin her. Ting var muligens mer tidkrevende før, men det betyr ikke at det nødvendigvis var så veldig mye vanskeligere og mer utfordrende. Det er flere elementer og variabler inne i bildet her, og mye står på det teknologiske.

 

Før så var det langt brattere progresjon så du måtte bruke år og dag på attunement og det å få hele 40-mann klare for et nytt RAID. Det var ikke på langt nær like mange gode verktøy for å samle og organisere et RAID og 40-spillere på engang, det var færre addons som var til like stor hjelp med tanke på tilfeldige boss-mekaniker osv.. Og folk hadde generelt dårligere nettlinjer og infrastruktur så ting som oppkobling og latency var et større problem enn det er per i dag. Spillet var generelt mindre visuelt, så det var vanskeligere å å få med seg diverse aspekter av kampene og det hele var generelt langt mer rotete og uoversiktlig og det var flere ganger endel game-breaking bugs osv som måtte bli fikset før ting var realistisk å ta ned osv...

 

 

Teknologien har utviklet seg på alle områder, så selv om du tar Naxxramas 40-man og lager en identisk utgave med dagens teknologi, dagens mer visuelle stil, bedre effekter osv så ville det nok føltes langt enklere enn det gjorde for 10-år siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før så var det langt brattere progresjon så du måtte bruke år og dag på attunement og det å få hele 40-mann klare for et nytt RAID. Det var ikke på langt nær like mange gode verktøy for å samle og organisere et RAID og 40-spillere på engang, det var færre addons som var til like stor hjelp med tanke på tilfeldige boss-mekaniker osv.. Og folk hadde generelt dårligere nettlinjer og infrastruktur så ting som oppkobling og latency var et større problem enn det er per i dag. Spillet var generelt mindre visuelt, så det var vanskeligere å å få med seg diverse aspekter av kampene og det hele var generelt langt mer rotete og uoversiktlig og det var flere ganger endel game-breaking bugs osv som måtte bli fikset før ting var realistisk å ta ned osv...

 

 

Det nettop det som gjorde det så bra! lang attunement story, sile ut noobs fra å komme inn, at man rett og slett kunne forstå hvordan man måtte gjennomføre alt før man kunne starte å raide(LBRS/UBRS). Du snakker om gode verktøy(cheat) synes det blir tullete med diverse overlays osv som folk har brukt, kjipt at det er så mange hjelpemidler.  DBM er en uting imo. 

Skulle vært maks et nivå i raid kanskje to.  Det at jeg kunne drepe blackhand normal første releasedag synes jeg er kjipt... følte at jeg rundet hele raidet med en gang, rince and repeat på høyere nivåer...(litt som diablo der man dreper diablo i lvl 28 og gjør alt om og om igjen) burde bare vært et nivå slik at man faktisk følte at man kunne jobbe seg opp mot kill.  

Lenke til kommentar

Men da tegner og lager de masse innhold, bare noen fåtall får sett og brukt.

Da havner hele grupper på utsiden.

Men jeg er enig, kunne hatt det pluss slik de har nå , eller som det er nå med samme raids bare dårligere loot med lettere grad, da får jo alle sett alt og de som legger inn tid får bedre gear.

Lenke til kommentar

Disse verktøyene er ikke "cheats" så det er ingen grunn til å legge det opp som om de skulle være det. At de kunne fått tilbake attunements med en god historieoppbygging til RAID'et er jeg absolutt for, men det gjorde jo ikke RAID's noe vanskeligere i seg selv det gjorde bare at det tok lang tid før du kunne aksessere de.

 

Hvorfor velger du å ta Blackhand på førstedag i Normal om du ønsker en utfordring? Hvorfor ikke gå rett på Heroic så du faktisk får det du er ute etter? Ser egentlig ingenting galt med at Blizzard har introdusert LFR, Normal, Heroic og Mythic nivåer. Det finnes mange spillere som ikke har tid, dedikasjon og / eller interesse til å investere det som kreves for å holde på på det øverste nivået men jeg syntes det er fint og flott at man fremdeles har muligheten til å få opplevd innholdet åkkesom.

Lenke til kommentar

WOD har gitt meg ny giv, herlige quests so far. Problemet er at jeg ikke kan få mer xp :/

 

Edit: Om jeg forhåndsbestiller Legion fks vil da WOD være inkludert?

-Lite google søk gjorde meg klokere. Nei må eventuelt vente helt til Blizzard bestemmer seg for å å legge en battlechest med begge spilla inkludert.

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...