Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg har sluttet med wow nå.. Har vært sinnsykt lei de siste mnd. Bare logget på de 3-4 timene det har vært raid (3 ganger i uken). Aldri ellers..

Men på tirsdag så sa tenkte jeg at nok var nok. Er da måte på hvor mye fritid jeg skal sløse for å tanke for en gjeng småudugelige folk som failer på de minste ting, gang på gang på gang.

 

Var maintanken dems, så jeg fikk en random boe drop forran den andre tanken på søndag, borsett fra å binde den til meg så har jeg ikke equipet den engang :tease:

Mulig de er sure på meg atm, men jeg må tenke på meg selv. Har 4 frikvelder i uken, 3 av de har gått på wow de siste 5-6 mnd, nok er nok! :)

 

Fra oktober til nå, med 3 raids i uken så har vi 6/6 3/6 3/4. Ikke rart man går lei, når det aldri er ens egen skyld at man wiper. (kun jeg og 3 andre som ikke hadde ebayet virket det som)

Hvordan åpnet dere ToES uten å ta alle bossene i HoF?

Lenke til kommentar

Jeg trenger et helt konkret svar her.

 

Er en lvl 9 Draenei Hunter, og har ikke kjøpt game time enda, men faren min er ganske i tvil om sånn subscription som koster i mnd. Lurte bare på nøyaktig hvor mye det koster?

Nå tar jeg voksenhatten på. Det finnes mange spill av samme type som WoW som ikke koster noe å spille. Skal du få noen til å betale for deg er det penger som kunne blitt gitt deg til å gjøre andre ting: Kino med venner, ekstremt stort påskeegg med smågodt, ferieturer, lommepenger til alt mulig annet.

 

Synes din far er fornuftig som er kritisk. Selve tjenesten til WoW/Blizzard er det ikke noe farlig med, men det er ikke akkurat billig, blir fort tusenvis av kroner. Har du ikke råd til å betale selv bør du vurdere andre spill av samme type som ikke koster noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, dyrt? Tullball. Spiller man mye (snakker ikke her om sinnsykt mye, men si man spiller wow istedet for cs/cod) er de 100 kronene ingenting. Pengene bør ikke være hva skremmer en bort, med mindre man er fattig. Det faktum at folk ofte blir hekta er et mye større uromoment :)

Lenke til kommentar

Jeg mener det er et uromoment når andre skal betale for spillingen. Er man ikke gammel nok til å betale selv, bør man heller ikke få lov til å spille det.

 

"Bare 100 kr i mnd", greit nok, men unger trenger å lære verdien av penger ikke bare at "det er såpass lite at det går greit fordi pappa tjener 25000 i måneden"

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tar jeg voksenhatten på. Det finnes mange spill av samme type som WoW som ikke koster noe å spille. Skal du få noen til å betale for deg er det penger som kunne blitt gitt deg til å gjøre andre ting: Kino med venner, ekstremt stort påskeegg med smågodt, ferieturer, lommepenger til alt mulig annet.

 

Synes din far er fornuftig som er kritisk. Selve tjenesten til WoW/Blizzard er det ikke noe farlig med, men det er ikke akkurat billig, blir fort tusenvis av kroner. Har du ikke råd til å betale selv bør du vurdere andre spill av samme type som ikke koster noe.

Jeg synes også det er bra at faren min er kritisk, men nå lurer jeg på en ting: Blir det billigere å kjøpe game time via Battle.net enn og ha sånn subscription?
Lenke til kommentar

Subscription (abonnement) skjer via battle.net. Subscription løper helt til den blir kansellert, med betaling hver sjette, hver tredje eller hver måned. Det er noen kroner billigere per måned dersom du betaler for seks måneder i slengen, og noen færre kroner billigere om du betaler for tre måneder. Prisene på subscription og i battle.net butikken er identiske.

 

De to alternativene du har til å kjøpe spilletid er enten via battle.net (subscription eller ikke) eller ved å kjøpe game time i en butikk - da med kode som du løser inn på battle.net. Å kjøpe game time i butikk er den dyreste løsningen, mens subscription hver sjette måned er den billigste.

 

12.99 EUR One-Month Subscription ~ 97 NOK pr mnd.

35.97 EUR Three-Month Subscription ~ 269 NOK ~ 90 pr mnd.

65.94 EUR Six-Month Subscription ~ 494 NOK ~ 82 pr mnd.

 

Etter hva jeg har sett koster det ca 250,- for 60 dager dersom du kjøper game time i butikk. Mulig dette varierer, har aldri kjøpt slikt til meg selv.

 

Tror det er en stor fordel om du kan fortelle din far at du spiller druid, og Horde! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan skaffe reciepes for å crafte Dreadful gladiator? Ifølge wowhead så kan det kun gjøres på den nye øya med dailies, men det er ikke åpnet opp ennå.. Og det er noen andre som allerede har craftet, så må finnes flere måter?

 

Det selges ikke av han som solgte det forrige pvp-settet.

Lenke til kommentar

Det verste med å spille på en PvP-server (selvvalgt og velvitende om hva jeg gikk til) er å kronisk bli ganket når noe nytt kommer. Tok meg 4 timer å fullføre dailies. Føler at horde:ally-ratioen på Frostwhisper er tilbake til hva det var før MoP. Jævelsk mye horde, jævelsk lite alliance.

 

Tror jeg må hoppe på realm forumet (lol) og se om jeg finner noen aktive folk å queste med.

Lenke til kommentar

Det verste med å spille på en PvP-server (selvvalgt og velvitende om hva jeg gikk til) er å kronisk bli ganket når noe nytt kommer. Tok meg 4 timer å fullføre dailies. Føler at horde:ally-ratioen på Frostwhisper er tilbake til hva det var før MoP. Jævelsk mye horde, jævelsk lite alliance.

 

Tror jeg må hoppe på realm forumet (lol) og se om jeg finner noen aktive folk å queste med.

 

Swifty har det hakket værre uansett hvor han drar :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...