Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Får en feilmelding med "Transfer Aborted: Instance not found"

 

Begynte for ca 2 uker siden her, og nå kommer jeg bare inn i 1 av 4 bger/arenaer

 

 

Det finnes hundrevis av tråder om det på google, men jeg finner ikke noe løsning.

 

Noen her som har vært borti/hørt om dette? Virker som blizzard overser problemet helt, selv om det oppstod allerede under 5.0

 

Blizzard har forsøkt å finne ut av problemet blant annet her: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6935295784?page=2

 

Dog, det er ufattelig mange feilkilder til et slikt problem. Kjernen vil ligge i at tjeneren ikke kan hente informasjon fra din klient akkurat i det den etterspørr. Dersom dette kun fremtrer når du bytter instans, kan det være 1. korrupte filer, 2. software eller programtillegg som forstyrrer hovedklienten, 3. brudd i nettverksforbindelse/nettverksrouting.

 

Jeg ville tatt kontakt med teknisk support direkte, slik at du kan laste over dxdiag og MSinfo-filen, slik at du får hjelp til deg spesielt, og ikke en generel "fremgangsmåte" som vil i økende grad kreve at du re-konfigurerer eller re-innstallerer programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg endte opp med å laste ned ElvUI igjen jeg også, blei for mye ball. Prøvde først Tukui, men klarte ikke å finne ut hvordan jeg endrer fargen på health-baren, det var class-colored samme hva...vil ha den grønn. :) Så da er det tilbake til Elv igjen. Veit du om det finnes noen edits som gir litt andre farger f.eks., men samme oppsett forøvrig? :)

 

Nei, har egentlig ikke lett etter det. Jeg har alltid min på Dark setting, du kan vel få class colours og men ikke helt sikker på det. LIker det best på dark så :)

Lenke til kommentar

Helvette 2v2 er annoying. Som warrior paladin erdet bare å leave om vi møter melee+healer. Caster+healer kan gå da healeren virker å brenne igjennom manaen fort, men ellers er det evighetsgames. Forfeita 6av10 games pga. Dette. Kunne hatt 10-2, men gikk 10-8.. noen tips til 2v2 warrior paladin? Ellers tror jeg uansett at vi må skaffe oss en tredjemann for dette er irriterende på linje med å dø i bo2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg holder på å laste ned WoW nå og skal spille det for aller første gang :ohmy: Er det lurt av meg å spille alene en stund for å bli kjent med spillet, eller kan jeg joine andre norske med en gang? Hvordan er det forresten med teamspeak? Brukes det mye i WoW?

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Jeg holder på å laste ned WoW nå og skal spille det for aller første gang :ohmy: Er det lurt av meg å spille alene en stund for å bli kjent med spillet, eller kan jeg joine andre norske med en gang? Hvordan er det forresten med teamspeak? Brukes det mye i WoW?

Du kan enten spille alene en stund, og levle en karakter til du er høyt nok til å være med på random dungeons (level 15), eller så kan du joine en guild, gjerne med en gang, for eksempel en sosial guild som legger vekt både på det sosiale (de kan hjelpe deg med ting du lurer på osv...) men som også går noen raid eller dungeons fra tid til annen.

 

Jeg spilte alene helt til jeg nådde top-level (80 den gangen) før jeg ble med i en guild, og selv om jeg var med på random dungeons og ikke følte jeg savnet noe, så hadde jeg sikkert hatt en del igjen av å ha vært med i en guild tidligere.

Lenke til kommentar

Du kan enten spille alene en stund, og levle en karakter til du er høyt nok til å være med på random dungeons (level 15), eller så kan du joine en guild, gjerne med en gang, for eksempel en sosial guild som legger vekt både på det sosiale (de kan hjelpe deg med ting du lurer på osv...) men som også går noen raid eller dungeons fra tid til annen.

 

Jeg spilte alene helt til jeg nådde top-level (80 den gangen) før jeg ble med i en guild, og selv om jeg var med på random dungeons og ikke følte jeg savnet noe, så hadde jeg sikkert hatt en del igjen av å ha vært med i en guild tidligere.

 

Takk. Hvordan finner man guilds? Og finnes det en ordbok hvor diverse ting i spillet?

Lenke til kommentar

Takk. Hvordan finner man guilds? Og finnes det en ordbok hvor diverse ting i spillet?

Du kan bruke guild finder, som du finner på verktøylinjen i spillet :) Der får du listet opp tilgjengelige guilds, og du kan sortere etter om du ønsker social eller andre type guilds, og du får opp hvor mange medlemmer det er i guildet og hva de ser etter. Anbefaler et relativt voksent guild om du er over 18 år. Der er det mange seriøse personer som ikke bare er interessert i å briefe med hvor mange mounts de har, men som også er hjelpsomme og trivelige å prate med. Velg også et guild med en viss mengde medlemmer, for i rolige perioder er det ikke mange som er online selv om guildet i utgangspunktet har flere hundre medlemmer.

 

For hjelp underveis i spillet, kan du sjekke WoWHead og Wowwiki. Der er det mye informasjon, samt at andre Wow-spillere kommenterer på det meste (du kan søke etter quest-navn, navn på personer i spillet, soner osv... for mer info og hjelp fra andre). Wow-professions er også til god hjelp for å levle opp såkalte "professions".

Lenke til kommentar

De fleste guildene som er ute på guildfinder er ikke særlig "hardcore", de vil bare ha masse medlemmer så det alltid er liv i chatten. Ikke noe å være redd for.

 

Kan selvsagt spille "solo" også, det gjorde jeg i flere år. Bruke dungeon finder for å finne grupper til dungeons. Raids har jeg aldri vært med på, heldigvis.

 

Spillet er lagt opp slik at man tar masse quests i ett område, og blir geleidet til neste questplass når man er ferdig. Så teoretisk sett trenger du ikke sette din fot i en dungeon før du er 90.,

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Som regel, så får du guildinvite før du omtrent rekker å skrive inn navnet på charactern din. Så det er vel ikke noe stort å bekymre seg over. Har selv bare joina lvl 25 guilds (som da har en del perks, mer xp per kill+++) og heller funnet meg noe seriøst på lvl 90.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å laste ned WoW nå og skal spille det for aller første gang :ohmy: Er det lurt av meg å spille alene en stund for å bli kjent med spillet, eller kan jeg joine andre norske med en gang? Hvordan er det forresten med teamspeak? Brukes det mye i WoW?

Jeg syns det gøyeste når jeg spiller med andre :) dog helst venner som jeg kjenner irl :)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Som regel, så får du guildinvite før du omtrent rekker å skrive inn navnet på charactern din. Så det er vel ikke noe stort å bekymre seg over. Har selv bare joina lvl 25 guilds (som da har en del perks, mer xp per kill+++) og heller funnet meg noe seriøst på lvl 90.

 

Sånne guilds ville jeg aldri joina, rett og slett fordi de som regel er fulle av idioter.. som regel, det finnes sikkert unntak, men finn heller ett som i det minste spør deg først om du er interresert etc :)

Lenke til kommentar

Sånne guilds ville jeg aldri joina, rett og slett fordi de som regel er fulle av idioter.. som regel, det finnes sikkert unntak, men finn heller ett som i det minste spør deg først om du er interresert etc :)

 

Tja. Er vel smak og behag. Har en main, og levla den fra 1-90 i den guilden som jeg fikk invite på da jeg laga den, så fant jeg meg endgame guild på 90.

 

Er mange idioter i Azeroth for den del. Er drit lei egentlig, ikke av spillet, men er lei folk.

 

Leveling går for fort også nå. Startet på en priest igår kveld og er allerede nesten 30, har bare spilt et par timer. Rekker ikke gjøre ferdig en sone heller før questene blir grønne omtrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...