Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Jeg har en monk mistweaver, setter jeg ut Jade serpent Satue så healen den mens jeg bruker Crackling jade, da healer jeg hele gruppa med en fin stabil 40k dps.

40k er jo ikke fullverdig dps, du kan jo gjøre noe lignende med discpriest med smite.

 

Enn kan ikke utfylle 2 roller i combat, men man kan både heale og gjør dps, eller motsatt (som nevnt over).

 

Uansett, care, spiller hovedsaklig PVP, og der er jo BM hunter og f.eks. destro lock ganske vilt.

hvis du heaker og dpser på en gang kan du jo umulig gjøre like mye dps som en som bare dpser eller heale like mye som en som bare healer.

Vel, av og til er det mer nødvending med mer DPS enn healing.

Du gjør heller ikke mye DPS når du er død, en pala kan buble å heale seg selv opp langt bedre enn rogue greier.

bouble varer jo ikke evig, vanish+cloak of shadows hjelper mer om du ikke har noen sjangs

Det var mer det at du kan faktisk gjøre dps med en healing class, jeg nevnte bar en, selv hataer jeg healers som ikke gjor noe annet enn å heale. enest healingclassen som sliter med å holde noe dps oppe må være en resto druid, palaen min gjør opp til 60k som healer og på den må jeg heale på siden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rogue brukte å vere mer egnet til pvp. Det du sier om at stealth ikke er så relevant i pve er feil, det å åpne en fight med en heavy burst fra stealth og evt bruke vanish for å burste igjen kan gjøre mye for DPS en din. Som warrior kan jeg f.eks gå fra bunn til topp på dps meteret (inkludert dmg done) på de siste 20% med execute. Eller som warlock med shadowburn. Så korte bursts kan være avgjørende, ikke undervurder noe bare fordi at du ikke får bruke det hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er jo et spørsmål om CD's og eventuelle andre mekaniker i spillet.

Sist jeg sjekket, så har de fleste klasser mulighet til å poppe dmg improving CD's, ikke bare rogue.

F.eks. Avenger's Wrath på Paladin, Recklessness på Warrior, osv.

 

Så det er jo på ingen måte unikt for rogue, mekanikken på rogue er bare litt annerledes.

 

Vil tro at CD's er tatt med i den tabellen som vi diskuterer rundt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har ihvertfall foreløpig gått bort ifra roguen min, og startet å levle magen min.

Synes rogue er temmelig ubrukelig både i PvP og PvE.

Vel, jeg begynte så vidt å levle roguen min med ilvl 384, gidde det fort opp.

Starta så på priesten (var i lvl 80) som shadow, og føler det var langt lettere å ta mobs selv med grønt leveling gear fra 82-84 (ilvl 415ish) når jeg kom til Pandaria.

 

Vist jeg skal levle noe mer blir det nok palaen i så tilfellet.

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall foreløpig gått bort ifra roguen min, og startet å levle magen min.

Synes rogue er temmelig ubrukelig både i PvP og PvE.

Vel, jeg begynte så vidt å levle roguen min med ilvl 384, gidde det fort opp.

Starta så på priesten (var i lvl 80) som shadow, og føler det var langt lettere å ta mobs selv med grønt leveling gear fra 82-84 (ilvl 415ish) når jeg kom til Pandaria.

 

Vist jeg skal levle noe mer blir det nok palaen i så tilfellet.

Snakket egentlig ikke om leveling, det føler jeg gikk superraskt, nå hadde jeg nesten BiS gear på han da, men PvP og PvE på level 90 var latterlig (i forhold til vanilla og alle de andre exp hittil). Blir sikkert fikset, men for nå blir det mage, muligens priest og/eller ret pala og etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...