Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Er world server som er nede. Logget man ut i f.eks orgr eller pandaria så vil man ikke ha noen problemer. De jeg skal raide med kommer ikke inn tho...

Prøvde å logge inn på en char i Pandaria, en char i Northrend, en i Outland, en i Org, en i SW, kronisk disconnect.

I tillegg får jeg ikke kobla meg på Steam, Xboxen undergår en langvarig patch ... Får finne et kryssord eller 40 å løse i stedet. Evt. lese ferdig noen bøker. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fortalte en raidleader/classleader i raid igår på Feng dette:

"Denne taktikken funker ikke, vi sliter masse. Det hadde vært bedre om jeg raidleada, eller du"

 

Dette ble fortalt i whisper, som member til member, ikke member til RL/CL.

 

Nå fikk jeg vite at han har sagt det videre til RLen som kjørte showet igår. Denne RLen har bastant sagt at "Dette er min taktikk, det er sånn vi SKAL gjøre det", fritt oversatt.

 

Noen tanker om dette? Jeg har alltid ment at RL, CL og officers er også members, og uansett hva jeg sier så skal det være konfidensielt mellom oss, såfremst det ikke er snakk om alvorlige ting som brudd på retningslinjer eller snakk om kupp av GM-spotten på noe sett.

 

EDIT: Kan legge til at denne RL/CLen sier at det er så mange ulike taktikker på Feng at vi må prøve mye rart, etter hvilken gruppe som går, men for det første går det imot det han sa i raidet igår, og for det andre går det imot selve fighten. Det er to ting som er randome i fighten: Om vi ikke får shroud eller barrier, og når velocity kontra resonance inntreffer. Det er så få tilfeldige punkter i denne fighten at man lett kunne kjørt en taktikk unison over heller guildet uten problem.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Er det snakk om Feng HC?

 

Vel, rent generelt vil jeg si at å sende en whisper til noen andre om at taktikken ikke fungerer er et dårlig valg. Det undergraver fungerende RL, og det løser ingenting. Slik jeg ser det bedre å sende samme whisper til fungerende RL, med et forslag til løsning i samme whisper. Dette synes jeg vedkommende du sendte whisper til skulle sagt til deg, og ikke videresendt din melding. Du stoler nå sannsynligvis mindre på den personen, og noen av de i "styret" kan se på deg som en "utfordring" - utelukkende negativt. Godt mulig jeg tar feil.

 

I slike situasjoner er jeg heldig (jeg er i utgangspunktet en av to RL for vårt guild), for vi har åpent for forslag og raidet er en enhet, ikke en gjeng roboter som gjør som de blir fortalt. Dermed hadde det aldri blitt sendt en whisper, men noen ville sagt noe på Vent. Null tension i gruppa, og samholdet forsterkes.

Lenke til kommentar

Er det snakk om Feng HC?

 

Vel, rent generelt vil jeg si at å sende en whisper til noen andre om at taktikken ikke fungerer er et dårlig valg. Det undergraver fungerende RL, og det løser ingenting. Slik jeg ser det bedre å sende samme whisper til fungerende RL, med et forslag til løsning i samme whisper. Dette synes jeg vedkommende du sendte whisper til skulle sagt til deg, og ikke videresendt din melding. Du stoler nå sannsynligvis mindre på den personen, og noen av de i "styret" kan se på deg som en "utfordring" - utelukkende negativt. Godt mulig jeg tar feil.

 

I slike situasjoner er jeg heldig (jeg er i utgangspunktet en av to RL for vårt guild), for vi har åpent for forslag og raidet er en enhet, ikke en gjeng roboter som gjør som de blir fortalt. Dermed hadde det aldri blitt sendt en whisper, men noen ville sagt noe på Vent. Null tension i gruppa, og samholdet forsterkes.

Der er problemet. Her er en snip av en post på forumet etter en diskusjon om 14 wipes eller hva det var. Nei det er ikke HC, det er normal, vi begynte veldig seint, og er casual som få. Vi klarer å cleare HC på current før neste patch, men vi pusher ikke hardt.

 

Yes there was no point telling me as I was completely aware of what you guys used

 

Please you can keep yourself to guide videos, websites whatever and allow me to stick to tactics that I used and I know them from experience!
kom senere i samme post.

 

Problemet er at RLs faen ikke ser på samme videoer engang. Han ber meg ser på videor, som er icyveins vi bruker. Så kommer han med en taktikk han tok Feng på i beta i sommer, som ikke nødvendigvis funker nå lengre, og som skiller seg fra icy-veins.

 

Samtidig blir mange raidere forvirret når vi har 3-4 RLs, og akkurat nå har vi like mange ulike tacs på denne bossen. Det er ikke snakk om hvilken gruppesammensetning, det er snakk om hvilken RL vi har, og slik burde det ikke være.

 

Og Feng kan deles opp slik: Løp når du får beskjed av RL eller DBM, eller pop CDs når du får beskjed av RL (f.eks null barrier eller reversal). Det er så få randome ting at posisjonering kan fint brukes likt av alle RLs og alle grupper, problemet ligger i at han vil ikke høre på andre uansett.

 

Derfor tok jeg det opp med en annen, som jeg trodde jeg kunne stole på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Noen flere som har problemer med å logge inn? "Connecting" -> "You have been disconnected from the server"

 

Får heller ikke logget inn med damas konto.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...