Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Spiller shadow priest nå (og disc for PvE). Er snart lvl 79. Jeg skjønner hva du mened med å gå fort tom for mana, men når jeg går helt tom for mana så er Dispersion klar igjen, og mana på top etter 5 sec.

 

Det jeg synest er så kjedelig med spriest er at eneste AoE spell'n du har er mind sear, som egentlig suger. Men funker fjell på bosser og PvP. (Selv om jeg foretrekker disc i pvp, som er knallgøy)

 

Edit: Ja så har du også Shadow Fiend som gir bra med mana regen i kamp pluss ekstra dps.

 

Edit 2: Som priest så har du også ekstra spirit, pluss divine spirit. Så du regenererer generelt (lol) raskt mana.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller shadow priest nå (og disc for PvE). Er snart lvl 79. Jeg skjønner hva du mened med å gå fort tom for mana, men når jeg går helt tom for mana så er Dispersion klar igjen, og mana på top etter 5 sec.

 

Det jeg synest er så kjedelig med spriest er at eneste AoE spell'n du har er mind sear, som egentlig suger. Men funker fjell på bosser og PvP. (Selv om jeg foretrekker disc i pvp, som er knallgøy)

 

Edit: Ja så har du også Shadow Fiend som gir bra med mana regen i kamp pluss ekstra dps.

 

Edit 2: Som priest så har du også ekstra spirit, pluss divine spirit. Så du regenererer generelt (lol) raskt mana.

 

Jepp, men shadow fiend før man ikke før, er det lv 66?

 

Jeg kjører mye 5-manns instancer, og jeg må alltid fylle på mana etter et par korte sammenstøt. Ikke har jeg noe aoe heller. Det eneste jeg kan gjøre er å caste dot'ene mine, mind blast og så spamme mind flay. Det blir fort mye mana når jeg dot'er 4-5 stk.

 

AOE er kjempe gøy i sånne små dungeons. Jeg syns shadow priests burde kunne oppleve dette også under levlingen. Og så ønsker jeg at vi får noe som mager og locker har for å få tilbake mana. Vi har spirit tap, men det er på langt nær nok.

 

Hva syns dere egentlig om lock vs sp?

 

Synes sp ligner veldig på lock i spillestil. Begge fokuserer mye på dot'er, caster fear. Eneste er at locks har lifetap <3

 

 

Jeg er glad jeg levlet priest sammen med en kompis, for sp hadde jeg aldri giddet å levle igjen.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Hva er hit-cappen på for mages for tiden? Har 14.42% nå.

Hit-cappen er vell lik for alle classer? 8%.

 

Du tar feil.

 

Vel som arcane mage så kan hit cappen være 8% om du vet at du har en shadow priest med misery eller en druid med improved FF i raids.

Utenom det så er hit cappen 11% for arcane og 17% for fire

Lenke til kommentar

Spell hitcap: 17% = 446 hit

For Fire build (20/51/0): 17% = 446 hit

For Frost(18/0/53) og FFB (0/53/18) build: 14% = 368 hit

For Arcane (57/3/11): 11% = 289 hit

 

I tillegg kan man redusere med 1% hvis man har en Draenei i gruppen, og 3% til hvis man har Shadow Priest eller Balance Druid (Boomkin).

 

Teoretisk skal fire ha høyest dps (par 100 dps), men det er forskjell på teori og praksis. På de aller aller fleste bossfighter (også i ICC) vil Arcane gjøre det best.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Spell hitcap: 17% = 446 hit

For Fire build (20/51/0): 17% = 446 hit

For Frost(18/0/53) og FFB (0/53/18) build: 14% = 368 hit

For Arcane (57/3/11): 11% = 289 hit

 

I tillegg kan man redusere med 1% hvis man har en Draenei i gruppen, og 3% til hvis man har Shadow Priest eller Balance Druid (Boomkin).

 

Teoretisk skal fire ha høyest dps (par 100 dps), men det er forskjell på teori og praksis. På de aller aller fleste bossfighter (også i ICC) vil Arcane gjøre det best.

 

No kan du jo gå for en anna firespec enn Fire+TTW. så du _kan_ klare deg med 14% hit. Sjelden en gjer det dog.

 

Når det er sagt så har fire elementet av "dots" som ikkje arcane har. Kva spec som er best er nok bossavhengig. Har du litt adds, vil nok fire tjene bra, har du litt "nedetid" kan også dots til fire vere bra. Har du vindu der du gjer ekstra dps, og kan blåse cd's er nok arcane bedre. (Icehowl i toc f.eks. Twins forsåvidt også).

 

Det bunner vel egentlig ut i smak og behag når du sitter med primært icc gear. Fire krever litt meir konsentrasjon for å gjer god dps enn arcane. Personlig er mage'n min fire. Ikkje fordi arcane suger, men fordi det er godt med litt forandring, sia den har vore arcane fra tider då OS og maly var teh shit.

Lenke til kommentar

Arcane mage sin rotasjon er som regel: Arcane blast til du får missile barrage -> Arcane Missile (noen ganger får du missile barrage av å kaste arcane missile) -> Arcane Barrage (osv osv)

 

Ikkje kjør arcane blast mer en at det stacker 3. Da waster du mana. Fyr av en Arcane blast, for så å prøve igjen, og fortsett slik hele tiden. Kast inn blizzard i ny og ne (store pulls).

 

Shadowpriest sin rotasjon (Som jeg har kommet fram til selv i motsettning til arcane mage som jeg fikk hjelp av en kompis med) er som regel: Vampiric Touch -> Devotion Plague -> Shadow Word Pain -> Mind Blast -> Mind Flay.

 

Er det i instance og det er 2++ mobs så kaster du en ekstra SW:P på de andre mobsene, og hiver inn Mind Sear istedet for Mind Flay, som er en AoE spell for Shadow Priest. Kast også inn Shadow Fiend for ekstra dps og mana regen.

 

Når det kommer til kommentaren om at du ønsker at Shadow Priest hadde samme mana regen ability som Locks og Mages, så vil jeg informere deg om at du får det til slutt. Nederst på Shadow treet. Deversion. Regener 5% hvert sekund for 5 sec om jeg ikke husker helt fel.

 

Off-topic: Paladin rotation: Facesmash/faceroll -> BAMBAMBAM.

Lenke til kommentar

uhhh...som arcane mage må du i alle fall kjøre minimum 4 stacks med arcane blast. Beste "rotation" man kan gjøre damagewise er Arcane Blast spam. Det vil naturligvis ikke gå i lengden, men med bra nok utstyr bør man klare å holde 5xAB,AM rotation. Det mange glemmer med Arcane Mage, er ikke nødvendigvis at det er så fryktelig lite å gjøre. Arcane Mage er det kanskje først og fremst manamanagement som kan gjøre det utfordrende. Og vi har en del CDs som også bør kjøres på riktige tidspunkt, f.eks Presence of Mind, Mirror Image og Arcane Power damagewise, og naturligvis at Evocation, managems og manapotions blir brukt på riktig vis. Det er ikke slik at man kan stappe på iLvl264 utstyr og forvente 10k+ dps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...