Gå til innhold

Xp instalasjonen finner ikkje harddiskene(løst)


Anbefalte innlegg

Hei sitter her med ein maskin med eit MSi 915G Neo2 hovedkort, to hardisker og to cd/Dvd disker.

 

Hovedkortet har ein 32 bit ultra dma 66/100 ide kontroller (ICH6R) og ein Ultra dma 66/100/133 ide kontroller (Via 6410)

 

Problemet er at biosen finner bare dei diskene som er kobla til 66/100 kontroleren(ICH6R) det gjør at eg bare kan ha kobla til dei 2 harddiskene eller 2 cd/Dvd.

 

Det som er kobla til den andre ide kontroleren (Via 6410) vises i raid skjermen som kommer opp etter bios, men ikkje i bios (dei vises i boot rekkefølgen men da med "raid" foran navnet)

 

Får boota til xp instalasjon vist eg setter cdromene på den vrange ide kontroleren (via 6410) og harddiskene på den andre (ICH6R) men då går dataen i blåskjerm rett får man kan velge å instalere eller reparere :no:

 

Noen forslag til ka det kan vere ?

please :cry:

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du booter opp med xp cd`n får du vel et valg om du vil legge inn drivere til raid, s/ata og scsi kontrollere. trykk F6 eller no.

 

Hvis dette ikke går kan du vel bare innstalere med en hd og en cdrom innstalert på ICH6R?

Endret av Yazfat
Lenke til kommentar
husk å "enable" sata diskene/kontrollerene i bios!

Det har eg self gjort...

Men glem det takker for all hjelp og hovedsaklig til Yazfat for å tipsa meg om det med f6 når eg tenker over det skulle eg vist det :blush:

 

Menmen har levert dataen frå meg til eigeren no :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...