Gå til innhold

Hvilke spill ønsker DU at skal bli laget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte på det her i dag, et spill som jeg føler garantert ville være noe for meg, og også selge stort på verdensmarkedet: Et lisensiert spill basert på Dawn of the Dead, med musikk fra filmen, samme stemning og annet.

Et spill der man gjerne får en liten bakgrunnshistorie for hovedpersonen man spiller, som ender opp med at han møter en liten gjeng med folk som søker tilflukt et eller annet sted (ikke på samme måte som i filmen, helst). Deretter begynner spillet, og man får tak i et våpen av noe slag.

Jeg ser strengt tatt for meg en noenlunde strømlinjeformet handling; man får utdelt oppdrag fra en i gruppen som har peiling, som i filmen, med et høyere mål som blir gjort synlig og aktuelt etterhvert som ting utvikler seg.

Skadesystemet kunne være som i filmene også: blir man bitt av en av de døde, synker helsa alt etter hvor man blir bitt (f.eks. hvor lenge man er holdt fast). Når den synker til null, blacker man ut, våkner til live igjen, og plutselig kontrolleres alle bevegelser av cpuen, og man løper som faen for å angripe de levende i gruppen :D

Noen form for kur for dette ville jo være det beste, f.eks. i et inventorysystem for spilleren. Zombienes skadesystem vil være som i filmen. Hodet eller ingenting. Og selvsagt med muligheter for å skyte av lemmer da. Bang, bort med bena, men zombien kommer jaggu krypende for å tygge på deg uansett. :)

Spillet ville være avhengig av at man følger resten av laget i tingene de gjør. Noen "me against the world"-taktikk i dawn of the dead vil jo uansett føre til en rask død. En mann med skytevåpen mot uhorvelige mengder zombier som tåler alt utenom et skudd i hodet, er jo dødfødt.

Dette var en liten drøm om mitt ønskespill iallefall, og det verste av alt, er at det strengt tatt bør være mulig å lage for en spillutvikler: hvorfor har de ikke det allerede? Kanskje det blir et problem med "uhorvelige mengder" zombier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm. Vrient spørsmål.

Tror jeg hadde ønsket meg kombinasjonen av Gta og Morrowind med state of the art-grafikk satt til en futuristisk verden.

Punkter som for meg hadde vært flott.

*Muligheten til å gjøre så og si alt, uten at man hindres av noe.

*Realistiske skadesystemer og artig nærkampsystem, f. eks i samme stilen som Severence.

*Fullstendig nonlinært spill, men en fastlagt hovedlinje et eller annet sted.

*Mange og helt ubetydelige oppdrag.

*Evnen til å lage karakteren din akkurat som du vil ha han, være seg utseende, klær eller yrke.

*Gjerne et par hundre avstandsvåpen og et par hundre nærkampsvåpen.

*Gjerne også elementer fra fantasy-rollespill, for eksempel magi og overnaturlige vesener (f. eks varulver og dodrauger ;)).

Skrevet

Eit MMORPG som aldri tar slutt, ikkje som WoW der du når 60, begynner på nytt, når 60 eit par ganger til og slutter. Bland WoW med Planetside for eksempel.

Grand Theft Auto MMORPG med Liberty City, Vice City, San Andreas. Ikkje ein kopi av SA, du tåler meir osv.

Skrevet

Å ja, det er mange spel som kunne blitt laga på nytt att, med ny grafikk. Red Alert, Warcraft 2, Age Of Empires, and the list goes on and on and on...

Skrevet

ville hatt noe som ligner GTA spillene, men bare det var ekte byer/ steder av NORGE. eks OSLO, Bergen osv, med ganske bra grafikk, og der var det muligheter for å være snill person og, ikke en CJ som i San Andreas. også hatt mulghteter som 2mass sa tidligere oppe. det hedde vært fett spill, og det hadde helt sikkert solgt sinnsykt her i landet. og kanskje andre land og.

Skrevet (endret)

Nytt GTA som er i NÅTID!

-med lisensierte kjøretøy

-et enormt map

-fet grafikk

-realistisk fysikk

-biler som kan bli like most som i burnout

-multiplayer

-du kan påvirke omgivelsene

-humor og parodier

- skateboard, rulleskøyter og sykkler som man kan ta triks med. slide,kickflip,superman osv.

-FRIHET TIL Å GJØRE NESTEN HVA MAN VIL!!

-med rpg

-med mulighet til skifte mellom first og third person

-SNØ

-handling i USA og norge

-mennesklig AL

:dribble::dribble:

for det spillet ville jeg bytte søstra mi. Eller kjøpt det

Endret av LIRS
Skrevet

_oDIn_ : Veldig godt spill forslag, la meg legge til litt ting :

Skadesystem bestemt av Stamina (utholdenhet) altså når en zombie angriper så mister du forsvarsevne helt til du blir bitt.

Rustning vil kunne beskytte litt mot dette (altså mere stamina) og personene du styrer kan utvikle seg over tid.

Burde også være muligheter for å kjøre biler / jeeps / tanks etc og ha et enormt map med mål om å berge så mange som mulig å frakte dem til et trygt sted. Senere forsvare denne plassen og få tak i nye ressurser.

Venter også på Fallout 3....

Skrevet

Mange gode forslag!

Jeg og et par kompiser diskuterte faktisk dette emne igår, vi fant ut at vi vil ha et Rune lignende spill med dagens grafikk og fysikk. Muligheten til å kaste økser,sverd, dolker og andre lignende våpen, forsvare deg med skjold som kan bli ødelagt, også mulighet til å bruke pil og bue eller armbrøst. Og alt skal være i massive multiplayer! Med rune gameplay.

Tenk deg et krigsfelt med full krig med det gameplayet. Hadde vært fantastisk!

Dere som har prøvd Rune på multiplayer vet gjerne hva jeg snakker om :)

Skrevet

mafia 2 :love:

- skikkelig nice grafikk og fysikk

- muligheten til å kjøre motorsykkel(gamml med sidevogn og sånt.. hehe)

- mulighet til å bytte klær, hatt osv

- like bra historie som MAFIA har :love: og like spennede filmsnutter og :love:

- litt mer dyster stemnig kansje.. litt regn og torden.. kanskje også at handlingen foregår litt på "landet" og...

Skrevet (endret)

Homeworld 3;

-Enda bedre grafikk

-Muligheter for å designe egne skip

-Mulighet for å faktisk ta kontroll over fihghetere og sånn i cokcpit view og styre det sjøl

-Gigantisk capital ships med der man virkelig ser skader og partikler.

-Enda letter å kontrollere og ha overblikk

-Kanon historie med mye mer av den fanstastiske musikken fra de andre spillene

-Drittfett MP over nett/LAN

-Flere nye og intressante raser

Ja er det noen som vet om HW3 kommer? tok ett raskt søk på google men fant lissom ikkje noe konkret. * håper og ber*

Endret av Mala
Skrevet
mafia 2 :love:

word

og

-multiplayer og online (gjeng kriger)

-RPG. få respekt. å man må spise for å få mer helse,på pizza resturanter

:dribble:

Skrevet

Fallout 3 , utviklerne sier de lager det samtidig med oblivion sier de ikke ?

Har lissom havna i skyggen, kommer aldri noe info om det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...