Håvard Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 (endret) Lista mi:Interstate76 LBA2 Fallout 1-2 Halo 1-2 Kotor 1-2 Commander Keen 1-6 (7) Deus Ex 1-2 Vampire Bloodlines Diablo 1-2 Black & White GTA 1-3, Vice City og San Andreas Half Life2 Morrowind X2 Delta Force 1-2 Broken Sword 1-2 Uplink Starcraft Monkey Island 1-4 Shadow of Memories +++ Tilfeldig rekkefølge under I76. 5887299[/snapback] Veldig enig i alt du sier, bortsett fra Halo 2. Jeg ble veldig skuffet over stemningen i halo 2, i forrhold til Halo 1.. 5891957[/snapback] Jeg ble ikke skuffa, var litt anderledes men ikke dårlig. 5892214[/snapback] Smak og behag... Jeg skal også føye på eve online på lista.. For det må da kunne kalles stemningsfult? : Endret 9. april 2006 av Hrisebro
aemil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Åh, det er mange. Monkey Island serien (nr. 1 og 2 spesielt) Full Throttle - Tror jammen meg jeg runda det rundt 50 ganger. Grim Fandango - Tror det må være det aller mest stemningsfylte spillet jeg har spilt. "My scythe... I like to keep it close to where my heart used to be." Discworld Noir - "I've had some bad days since I started work as a private investigater. But I've never woken up dead before." Jones in The Fast Lane - Ser flere har nevnt det her. Genialt spill! Zelda: Ocarina of Time - Husker jeg brukte timesvis på å prøve å fange "The Hylian Loach" :!: Conker's Bad Fur Day - Tok det fram nylig, og herre kong Sverre så dårlig framerate. Jaja, har nok blitt litt bortskjemt de siste åra Sonic 3 - Musikken. Warcraft 2 - Musikken her og. Another World - Superstemning a la tidlig 90-talls. Commander Keen - Var vel såvidt født når første spill i serien kom. Mafia - Dritbra mafiastemning til å ha blitt lagd av tsjekkere. Max Payne 1 & 2 - Våpenbruk har vel sjelden vært så stemningsfullt. + +
Håvard Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Har enda et par spill å føye på.. Close combat First to fight... Og Oblivion...
danno_O Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Red Alert her en steving man ikke finner i noen andre spill.*Høre lyden av en tesla som griller en mann* 4510191[/snapback] Så sant så sant. Jeg vil også legge til Oblivion
FVEE75 Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Det er et spill som for meg overgår alle når det kommer til: lyd,stemning o.s.v og det er FEAR.. Helt sinnsykt spill,.. Fikk grøsninger nedover hele kroppen når jeg spilte
bloodmoney Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Spillet med best stemning må vel bli Zelda Ocarina of Time . Ja det er gammelt men likevel Endret 10. april 2006 av bloodmoney
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Beste spill når det gjelder vellykket SKUMMEL atmosfære: Clive Barkers Undying (Skvatt en del ganger i dette spillet) Thief: The Dark Project (Katedral-nivået. Jeg sier ikke mer....) Thief: Deadly Shadows (Shalebridge Cradle dvs det forlatte sinnsykehuset er verdenshistoriens skumleste brett i noe dataspill) Condemned: Criminal Origins (Kun spilt demoen, og det var igrunnen nok for meg. I mean that in a good way, jeg har en smertegrense for intense spill... ) Call of Cthulu: Dark Corners of the Earth (Første spill jeg har opplevd siden det første Alone in the Dark som faktisk har klart å fange stemningen fra bøkene til HP Lovecraft) Forøvrig syntes jeg Max Payne-spillene hadde veldig morsom stemning. Skoggerlo av cutscenes med linjer a la "the dark rain came down like the harsh tears of grieving angels." Hehehehe, kjempemorsomt. Satire er gøy. Endret 10. april 2006 av thomanil
TheOats Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Åh, det er mange. Grim Fandango - Tror det må være det aller mest stemningsfylte spillet jeg har spilt. "My scythe... I like to keep it close to where my heart used to be." Hadde glemt det, er jo drit bra det spillet
ZayCon Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Synes Tomb Raider 1 er spillet med best stemning! Man bruker lang tid på det og det er vanskelig og komme seg videre. Kribler i hele meg når ulvene kommer helt på starten
The Norwegian Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Doom 3har skikkelig kosestemning av en eller annen grunn...
thomanil Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Doom 3har skikkelig kosestemning av en eller annen grunn... 5903795[/snapback] Hvis du synes der er moro å leke gjemsel med demoner som gjemmer seg i små skjulte skap rundt hvert hjørne, ja...
fenris1911 Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Av Warcraft spelene var det Warcraft: Orcs & Humans og Warcraft 2: Tides of Darkness som gav best stemning. Skikkeleg militant "krigskraft"-stemning, som ofta glimra med sitt fraver i Warcraft 3 eller World of Warcraft.
Dinsdale Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Clive Barkers Undying(Skvatt en del ganger i dette spillet) Husker forklaringen på at det aldri kom en toer og det var at det solgte så dårlig. Utrolig iriterrende. Spillet fåes til 99,- rundt omkring i billigkurvene og det meeeeget vel anvedte penger. Undying er på min topp 3 over de beste spillene jeg har spilt.
Jørgen Sørheim Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Ja, jøje meg. Det var ganger jeg ikke egentlig hadde lyst til å bruke spellet når jeg hørte "scryeee" hviskende i øret.. og den demonen som plutselig er rett i trynet på deg? Makan.
thomanil Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 (endret) Ja, jøje meg. Det var ganger jeg ikke egentlig hadde lyst til å bruke spellet når jeg hørte "scryeee" hviskende i øret.. og den demonen som plutselig er rett i trynet på deg? Makan. 5904114[/snapback] Jeg skjønte det kom til å bli en intens opplevelse da jeg plutselig så han ene broren hengende i lufta bak meg i speilet, helt i begynnelsen. *SKVETTE, puste dypt* "Ooooh kay, så det er sånn det skal være...." Endret 11. april 2006 av thomanil
TheOats Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Åh, det er mange. Grim Fandango - Tror det må være det aller mest stemningsfylte spillet jeg har spilt. "My scythe... I like to keep it close to where my heart used to be." Hadde glemt det, er jo drit bra det spillet 5900561[/snapback] Oblivion med finntroll i bakrunden er også ganske stemningsfult.
The Norwegian Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Doom 3har skikkelig kosestemning av en eller annen grunn... 5903795[/snapback] Hvis du synes der er moro å leke gjemsel med demoner som gjemmer seg i små skjulte skap rundt hvert hjørne, ja... 5903863[/snapback] JA! i know! :!:
fLR Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Fullstendig enig med Drizt her. Akkurat når det gjelder stemning stiller Baldur's Gate i en klasse for seg. Særlig nummer 1 i serien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå